wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juni 2019

Av Wilma Border collie - 17 juni 2019 18:00

Dessa eländiga korkade mänskliga påhitt. Fick höra att idag skulle det vara en lugn dag. Skylldes på att jag haft tassarna överfulla hela helgen, det är fortfarande oväder och matte gnällde om trött och ont. Mycket dålig uthållighet på människor tycker jag.

 

Dessutom innebar det där med lugn att jag inte blev skjutsad nånstans. Jag kunde hålla mej hemma enligt matte.

 

Träffade Inez som var ute och rastade sin matte. Bestämde oss för att ha sällskap eftersom vi skulle till sjön båda två.

 

Jag tyckte att det räckte att blöta tassarna och dricka en del. Blåste vid sjön så där var det inte riktigt lika ovädershett heller.

 

Tiggde godis av Inezmatte. Bra för extra energi behövs alltid.

 

Kollade av en del runt grillplatsen men ingen hade lämnat några goda rester till oss. Leka var inte att tänka på för hett för sånt.

Inez med matte skulle vidare åt nåt håll.

 

Funderade på om jag skulle bada mer, men det kändes inte så lockande. Gick en sväng och sen fick matte en idé.

 

Detta kan sluta hur som helst. Matte ute och virrar på campingen det är som gjort för att hon ska gå vilse och aldrig hitta ut. När det inte är skog,stigar eller skogbilvägar då ser allt likadant ut i hennes värld. Funderade på om jag skulle släpas runt här i timmar.

 

Det händer att hon lyckas låta bli att gå vilse i bebodda trakter! Här bor minsann Dvärgschanuzer Moha,vi har skjutsat hem henne ett par gånger och då med vägvisning av Mohamatte. Nu var det ingen Moha hemma, hennes människor hade släpat med henne till hennes vinterhemma.

 

Gick en sväng i Ekorrskogen. Undrar om alla Ekorrar flytt ovädret för det fanns inte nån hemma. Jag kollade mycket noga på alla mina kända ställen men alldeles tomt och övergivet.

 

Passerade där Inez bor. Bestämde mej för att jag skulle hälsa på henne.

 

Inez blev glad. Jag kollade av hennes tomt men inget av värde. Jo det var väldiogt skönt att rulla i nyklippt gräs.

 

Ska jag gå hem??? Vet fakstikt inte om jag har lust eller ork till det, ligger bra här.

 

Följde med och då träffade jag Sniff. Trevligt för det var länge sen jag mötte honom. 

 

Tro inte att jag passerar pensionärernas lottkiosk utan att hälsa på. Här är det nämligen väldigt bra för de bjuder alltid mej på nåt gott. Fick ett gott kex idag.

Gick hem, somnade och insåg att matte inte försvann till Rottis Helga. Nu behöver jag bara låna ut matte vid första morgonrundan och sista kvällskissen. De andra två rundorna tar avlösningen hand om.

Tråkrunda på eftermiddagen ingen jag känner var ute.

I morgon är det ännu en ensam dag, vet inte vad jag ska hitta på men nåt blir det. Med tur händer det mer än idag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards