wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 juni 2019

Inga kompisar alls

Av Wilma Border collie - 14 juni 2019 18:02

Eländig ensam dag detta. Nog för att matte påstod att jag skulle ha en lugn dag eftersom det blir massor i helgen.

Men jag borde i alla fall ha fått träffa nån kompis tycker jag.

 

Inte blev jag skjutsad heller. Spanade för att se om jag möjlöigen skulle se till nån hund som skulle kunna tänka sej att umgås. Inte det inte, alldeles övergivet överallt.

 

Tog vägen förbi skidbacken, lika övergivet här. Men tänkte att skogen kanske skulle kunna erbjuda nåt.

 

Nä inga Ekorrar synliga nånstans och jag har massor med bra träd här. Varför vill ingen umgås med mej?

 

Skulle göra nåt där Basse bor, med tur så kanske han skuile vara hemma.

  Nä ingen Basse hemma inte, men jag hittade i alla fall min bästa boll.

 

Matte trodde att hon skulle rensa ogräs där de där bönorna växer. Gick inte alls bra, mattes muskler vägrade och låste sej. Många rundor varje dag med Rottis Helga som drar alldeles fruktansvärt i sitt koppel klarar inte mattes onda leder och muskler. Finns kroppsdelar som hon just nu kan betala för att bli av med.

 

Tog med mej bollen till lekparken istället och roade mej på egen tass eftersom matte inte kan kasta just nu.

 

Provade ena gungbrädan några gånger. Inga problem alls att gå på den och det ger belöning.

 

Gick några gånger på den andra också. De andra sakerna är bortplockade sen gräset klipptes och matte fixar inte att ställa upp dom nu. Tycker att hon ska byta till en tåligare kropp.

 

Kollade om jag skulle hitta nåt spännande här. Fanns ingenting som jag behövde tyvärr.

 

Lekte mer med bollen i stället. Nåt skulle jag ju roa mej med.

 

Äsch, börjar bli ovädershett också. Bara elände denna dag. Jag slappade en stund med bollen.

 

Bara att gå hemåt igen då. Matte påstod att hon hade saker att göra.

 

Ny insikt, fint grus brukar vara svalkande. Men undvik stora högar de halkar man bara runt i. Gick inte alls bra att försöka ligga ner och svalka magen.

 

ÄNTLIGEN. Och det är inte bara en, det är minsann TRE Ekorrar. Nån av dom borde väl vilja umgås med mej.

 

Märkte inte ens att myggorna försökte äta upp mej. Förövrigt kan jag faktiskt bjuda på lite blod om jag får sån här Ekorrkontakt. Nu slutade det tyvärr som vanligt, matte släpade i väg mej och Ekorrarna försvann till mer avlägsna träd.

 

Passerade Ekorrskogen men där var det alldeles övergivet.

Gick hem till tråkhemma och fick som vanligt passa huset en stund medan matte var ute med Helga. Pågick visst nån träning för att få Helga att dra lite mindre. Gick så där.

 

Med posten kom det jobb till matte. En massa saker som ska sättas upp vid skärmskyddet och på andra ställen på Sörmlandsleden. Människor behöver tydligen instruktioner, vi hundar klarar oss alldeles utmärkt utan såna.

 

Dagens höjdpunkt. Jag har tagit mej in till Elisabeth och det blev både godis och umgänge. Förgyllde verkligen denna tråkdag.

Men i morgon är det lördag och då händer det grejer. Först ska jag roa mej med en massa kompisar och sen ska jag vara med och övervaka en kurs som matte ska ha. Låter som en toppendag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards