wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2019

Underbar söndag

Av Wilma Border collie - 9 juni 2019 17:40

En alldeles perfekt dag detta. Ovädret har försvunnit och det är normala trevliga temperaturer så både jag och matte kan leva igen.

Så var det dags för ytterligare en hundträff. 

 

Först var det alldeles ödsligt men det dröjde bara ett par minuter så kom de första bilarna. Kompisar på gång.

 

Precis som det ska vara det har kommit en del kompisar och det är svalt så idag orkar jag ha skoj.

 

Träffade en trevlig Eurasierkille som jag inte träffat förut. Hälsade på honom och så pratade vi lite om väsentliga hundsaker.

 

De här hanarna bestämde sej för att jag fortfarande luktar gott. Gör jag inte alls, jag sa i från och matte motade bort dom typ hundra gånger.

 

Till Jennas stora glädje så kom Borzoi Myra idag. Som vanligt ägnade de sej åt en massa springa massor och fort.

 

Goloden Mikko och Labrador Alice vete sjutton vad de gjorde. Funderade på om jag behövde agera polis, men det var ingen fara.

 

Jenna är en bra kompis för hon agerade livvakt åt mej en stund. Jag ville leka med bästa bollen, men var försedd med ett gäng hanar som var dökära i mej. Uppvaktningen var alldeles för översvallande.

  

Nej Jack jag vill inte och jag luktar inte alls gott längre. Jag vill leka med bollen utan att ha dej som ryggsäck.

   

Tog bollen och gick och diskuterade viktiga tiksaker med Myra en stund. Skönt med sånt där oss tikar emellan snack.

 

Västgötaspets Atles matte hade godis och det var minsann flera som höll sej framme. Bäst att passa på för vem vet när man får nåt nästa gång. Människor brukar vara väldigt snåla tyvärr.

 

Men titta här då. Jenna har klättrat upp på stora däcket och då kom minsann Ann Marie. Trevligt för det var länge sen jag träffade henne

 

Jag höll tillfälligt till under däcket och försökte freda mej från uppvaktningen.

 

Överallt så var det hundar som lekte och minglade runt. Massor med hundar idag, många fler än det brukar vara.

Eftersom det var bra väder så var vi inte ens och badade, det gick alldeles utmärkt att ha en massa skoj i alla fall.

 

Andra sprang massor. Här är det Jenna, Myra, Atle och Dixie som har en massa skoj. Tror Mikko funderar på att vara med.

 

När många av hundarna åkt igen då kom Basse ut. Det blir för mycket för honom med såna mängder med hundar.

Ann-Marie blev alldels förälskad i honom, det gör alla för han är en supermysig liten valp.

 

Tror hon funderade på hundnappning men lyckades inte. Basse är hårdbavakad.

 

Jennas matte och människovalp hade inte träffat Basse men nu fick de göra det. Så var det en massa lek mellan Basse och Jenna också, de har blivit superkompisar.

 

Gick tillbaka till lekparken. Atle balanserade snyggt på stora däcket.

 

Jag såg till att få lite människoumgänge. Det fotograferades av Dvärgschnauzer Mohas matte. Bra att det finns bildbevis på att jag nån enstaka gång får möjlighet att umgås.

 

Primo och Mezzo kom och hälsade på en stund. De berättade för Ann Marie att de också tillhör de där hundarna som aldrig får umgås.

 

Nu håller det på att bli fel. Västgötaspets Atle ska åka hem, men Jenna har nåt hjärnsläpp och tänkte följa med hans matte. Atle hade nämligen inga planer på att åka.

 

Så här såg det ut. Jenna kom på att hon inte skuille med och Atle han höll sej långt från sin matte och ville mycket hellre vara kvar. Men så insåg han att det nog var bäst att hänga med sin matte i alla fall.

Dessutom var det dags för oss andra också att ta oss till våra hemma.

Jag somnade gott när jag kom hem.

I morgon ska jag och Jenna hitta på nåt, har hört talas om nån trevlig skog.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards