wilmablogghund

Alla inlägg under maj 2019

Av Wilma Border collie - 7 maj 2019 17:38

Så där, äntligen slut på min eländiga ensamhet. I dag var det dags för Jenna att hänga med mej igen.

Matte hade lite svårt att bestämma sej för vilken skog vi skulle åka till. Men eftersom det fanns chans till regn så beslutade hon sej för en där det är ganska nära till bilen.

 

Nu förstår du Jenna ska jag lära dej en massa om den här skogen. Själv har jag inte varit här på många månader så vi får säkert tassarna överfulla.

 

Blev kallade för kossor igen. Men det går bara inte att motstå detta underbara grova gräs, det är utsökt gott så vi käkade massor.

 

Så äntligen på fria tassar och nu ska jag visa alla viktiga hundsaker och självklart kolla vad som hänt under min långa frånvaro.

 

Ja, ja jag kommer, det var för övrigt ingen Ekorre hemma i det där trädet.

 

Men varför är människor alltid så långsamma? Nu har vi väntat i många evigheter igen. Har faktiskt massor att göra så det vore bra om hon var lite snabbare.

 

Den lilla sjön såg ut att vara i alldeles perfekt skick. Bra för i min plan ingick att vi skulle använda den lite senare.

 

Den enda vi mötte i dag en Skogssnigel. För övrigt den första som visat sej i år, det har varit alldeles för torrt för dom.

 

Fortsatte i skogen. Jag berättade en massa för Jenna om allt man kan göra här och självklart kollade jag att allt var som det skulle. Händer massor på de månader jag inte varit här.

 

Kom till det där huset som matte alltid ska flytta till när hon är folkilsken, vilket innebär ett antal gånger vark´je dag. Fast det skulle säkert gå bra att bo här bara jag får träffa alla mina kompisar.

 

Plötsligt händer det! Matte trollade fram två smaskiga kycklingpinnar. Vi skulle få bara för att Jenna fyllde 1 år i går.

 

Jenna uppskattade verkligen detta. Jag berättade för henne att det dröjer nog inte så väldigt länge innan det kan bli såna där trevliga skogsrundor med skogsfika.

 

När vi ätit upp våra goda ben så kollade vi noga att ingen av oss glömt minsta smula. Men det var ingen fara, här slarvar vi inte när vi äter.

 

Tror jag käkar upp Jenna till efterrätt. Nä ingen fara vi bara lekte en skoj lek.

 

Hade dragkamp om en barkbit också. Jag hade bestämt att den var min eftersom det var en blöt och de är extra goda.

Jag vann och käkade upp den.

 

Visade var det går bäst att dricka och svalka sej i sjön, viktig kunskap som Jenna måste känna till.

 

Jag spanade Ekorre och Jenna rullade sej. Hörde hemska olaga hot mot oskyldig hund. Typ har du rullat dej i Grävlings bajs får du gå hem. Jenna hade tur och klarade sej undan alla hoten.

 

Berättade en massa mer viktga saker om den här skogen. Jenna lyssnade intresserat på allt. Jag ska ta med henne hit igen för det finns mer att visa.

 

Äsch! De har städat i skogen, mina bästa Balansera På Trädstammar är borta. Hade tänkt visa hur bra de är och att det brukar ge ost att stå på dom.

 

Undrar om det slutar regna snart? Vi balanserar faktiskt på en gammal stam under en gran i väntan på att det ska sluta så vi slipper bli skadade.

 

Det slutade så vi skulle gå tillbaka till bilen. Var ganska trötta allt var nytt för Jenna och jag hade haft tassarna fulla med att kolla en massa och guida Jenna.

 

Passade bilen på ett ställe. Matte skulle köpa nåt tråk. Tur att vi lämande skogen när vi gjorde för helt plötsligt så vräkte det ner regn. Väldigt bra, men vi hundar blir svårt skadade om vi vistas ute i nedfallet.

  

Har lämnat Jenna och är hemma på min gata. Nu haglade det också. Var nog tur att matte inte skjutsade oss till den där andra skogen för då hade detta säkert skadat oss i skogen.

 

När jag hade varit hemma ett tag så kom nån som heter Posten och knackade på min dörr. Stort paket med mycket bra innehåll.

Det är ytterligare ett par saker till våran lekpark på Klovsten. I morgon ska vi ha sån där skoj aktivitetsträff igen och då ska innehållet monteras och provas.

Lär bli en alldeles perfekt hunddag i morgon.




Av Wilma Border collie - 6 maj 2019 17:29

I dag var det dags för en sån där ensam dag. Föredrar faktiskt de när jag har sällskap.

Skulle kolla en skog så matte använde min bil för att skjutsa mej.

 

Så där framme och här har jag inte varit på ett tag. Alltså massor att kontrollera. 

 

 Här har det minsann gått nån och lämnat spår på trädet. Mycket intressanta spår som jag undersökte länge och mycket. Lämnade hälsningar om min förestående lukta gottperiod.

 

Sist jag var här tillsammans med Jenna hade inte isen dött. Men nu var sjön i allra bästa skicka. Jag provade vattnet som både var gott att dricka och svalt och skönt att svalka tassarna i.

 

Det är en fin liten sjö detta. Jag gillar den.

 

Matte var mer intresserad av stubbvarelsen i vattnet som ser ut som om den håller i ett hjärta.

 

Här hittade jag intressnata dofter men hon som tror att alla fiskar är människoätande Vithajar var övertygad om att jag hitta en sån.Fanns inga spår av några fiskar, okej, jag hittade visst en stendöd här förra året. Fast matte var övertygad om att den var skendöd.

 

I sjön finns det såna där ädla fiskar om människor drar upp. Bra eftersom de har båtar där och såna är trevliga att sitta och filosofera på. Men den där Göken är en väldigt tjatig fågel hela tiden så höll den på och skrek  ko-ko typ en miljon gånger eller så.

 

Blåbärsriset är massor med blommor och faktiskt var det enligt matte en del humlor vakna. Kanske att det kan bli blåbär i år, förra året torkade alla bort.

 

Här hade han också gått han som lämnat sina dofter överallt i skogen. Lika bra att lyfta på benet  och meddela min närvaro. 

 

Lyckades jobba som svamphund. Matte skulle ha tag på Stenmurklor som växer med tall, nån hon känner vill titta på såna i nåt som heter mikroskåp.Den ena syns till höger om mitt huvud.

 

Inte var de stora inte, men de fanns i alla fall. Fick följa med hem så ska de torkas och åka vidare sen.

 

Här skulle Jenna ha varit med. Rådjurs borttappade ryggrad här hängt i den här björken i flera år. Jenna fyller dessutom 1 år idag så det hade varit en perfekt present till henne.

 

Låg en del bitar på marken också. Men enligt matte så skulle jag inte alls ta med såna till Jenna. Vadå, min kompis vill säkert ha en present.

 

Nån gång för länge sen så hade jag bra Ekorrspan här. Tänkte smita iväg nu när inte skvallerbyttan var med. Men matte såg vad jag planerade så det blev inget av med mina planer.

Var tydligen dags att gå till bilen igen för vi hade varit länge i skogen och gått långt.

 

I skogen en mil bort där sken solen hela tiden, men närmare hemma började det var blött. Det hade fallit ganska mycket regn här under min frånvaro. Bra för varje droppe är värdefull.

Sov ett tag och sen skulle jag på eftermiddagsrunda.

Gick i väg och allt var lugnt tills jag kom till ett hörn. Runt hörnet kastade sej en mycket, mycket arg hund som tänkte ge sej på mej.

Jag kastade mej bakom matte som fick syn på ägarna i andra änden av det alldeles för långa eländiga flexikopplet.

Matte sa saker, hon sa många saker. Bland annat att när ni vet att eran hund har problem med andra hundar så låter man den inte gå ensam runt hörn. Men vi trodde inte att det var nån där och vi vet inte hur man kortar ett sånt här koppel. Matte sa ännu mer, bland annat att de borde gå och köpa ett vanligt fast koppel och ha ordentlig koll på omgivningarna. Hörde något om att träna hundmöten också. Jag tyckte det var läskigt, nu blev jag inte biten för jag hann undan, men tänk om det varit en liten hund eller en som inte reagerade så snabbt som jag gjorde?

Fortsatte och gick en vanlig tråksväng, träffade inte nån jag känner.

I morgon är det dags för Jenna och vi ska visst få åka till en bra skog. Tror det blir en bra dag.



Av Wilma Border collie - 5 maj 2019 17:49

Ännu en bra dag, söndag och alltså dags för hundträff igen.

 

Hann bara dit så kom Kuwaz Daisy och Springer spanieln som matte säkert lär sej vad den heter om några år eller så.


 

Labrador Alice får aldrig mat hemma säjer hon så hon gick runt och kollade människors fickor. Tror hon lyckades stilla sin värsta hunger i alla fall.

 

Trevligt det har kommit ännu fler. Kommer att bli en mycket bra dag detta.

 

Här är det Inez, Beagel Mimmi, Borzoi Myra, Västgötaspets Atle och nån som Gissa vem, självklart glömt namnet på.

 

Dagens allra sötaste, en liten valp bara 12 veckor ung. Det var allt lite läsligt först med alla hundar.

 

Puss på dej Myra. Tyvärr blir det inga rejs med Jenna idag eftersom hennes matte jobbade.  Fast Myra kunde roa sej i alla fall.

 

Jag hade en massa skoj med Mimmi en stund. Gäller att hinna umgås med alla innan människorna kommer på de korkade idéerna om att gå hem.

 

Alice försökte hälsa på den supersöta lilla valpen. Men Dvärgschanuzer Moha känner lilla valpen och ansåg att den minsann är hennes.

 

Usel bild men Mimmi provade att hoppa genom hindren, hon var så duktig.

 

De där konerna som man kan gå slalom mellan är faktiskt väldigt skoj att leka med. Fast matte påstår att det är inte alls meningen att jag ska hålla på och kasta runt dom.

 

Duktiga hundar Moha och lilla valpen provade gungbrädan tillsammans. Moha var misstänksam men med sällskap av valpen gick det bra.

 

Jag hälsade på den jag också. Passade på att viska en massa viktiga hundkunskaper i örat på den. När man är så liten då har man massor att lära.

 

Ägnade en del tid åt att mingla runt också. Många trevliga samtal mellan oss hundar blev det.

 

Jack ville gärna umgås med valpen men Moha hade stenkoll, ingen rör den utan hennes tillåtelse inte.

 

Tryfflan höll på med hindren och hade god hjälp av Pudel Harley som visade hur bra han är på höga hopp.

 

Hade ett sånt där viktigt samtal med Tommy också. Måste sköta alla mina mänskliga kontakter noga.

 

Mimmi hade hållit igång så mycket att hon behövde energipåfyllning. Hon lyckades tigga till sej en del hos matte.

 

Labrador Diza ska precis som fler av oss tikar snart lukta gott så hon vandrade runt och pratade med en del hanar.

Tror hon lyckades bra med att väcka intresse.

 

Så skulle jag helt plötsligt gå och göra nåt. Många hade redan gått hem, men nu var nåt på gång.

 

Hej Sheltie Truls, det var länge sen vi träffades. Han har fått träna med mej för att bli mindre rädd för andra hundar.

 

Han blev så gled när han träffade mej, men sen blev mina bakre delar hans stora intresse. Han börjar förstå nu att vi tikar kan lukta otroligt gott.

  Titta! Duktiga Truls han vågade minsann hälsa på Inez också.

 

Han hade fullt upp med att kolla dofter och spår efter alla hundar som varit och roat sej i helgen och brydde sej inte speciellt mycket om de hundar som var kvar. Han kommer att lära sej att det är skoj att umgås med andra och leka det vet jag.

Så var det dags för mej också att bege mej hem till tråkhemma. Var trött så jag somnade.

Trist eftermiddagsrunda, fast jag mötte faktiskt Truls igen. Bra då blev det lite mer träning för honom.

I morgon väntar en sån där ensam dag får se hur jag ska fördriva den.


Av Wilma Border collie - 4 maj 2019 17:51

Så blev det då äntligen lördag igen. Vidhåller att de inträffar alldeles för sällan.

Sen var det den där långa väntan också innan matte ansåg att det var dags att ge sej i väg.

  Äntligen på plats och jag började med att vara knähund hos Tommy. Är faktiskt helt okej att vara knähund. Bara jag har koll på var matte befinner sej så jag inte blir hundnappad.

 

Gick ut, kom kompisar som jag självklart hälsade välkommen. Nu ska vi ha massor med skoj.

 

Labrador Alice kom och Golden Mikko och den svarte som den där dementa matte mycket väl vet vad han heter med ständigt glömmer namnet på.

 

Jag kollade vattnet och det var lika välpåfyllt och gott som i går. Verkligen superservice till alla törstiga hundar.

 

Jenna kom, mycket trevligt eftersom vi inte setts sen igår. Övervakade noga när Jenna lekte med en människovalp.

 

Överallt var det hundar sysselsatta med en massa olika saker.Jenna Labrador Diza och Leonberger Bamse inventerade olika leksaker. Mycket viktigt att kolla vilka som är bäst att leka med.

 

Överallt minglade det runt en massa hundar. Vissa umgicks med människor, andra lekte eller hade viktiga diskussioner om veckan som gått.

 

Diza hittade vattenbaljan. Trodde att hon var törstig och skulle dricka men.............

 

Är man Labrador då ska man bada. Alltså försökte Diza bada i baljan. Tyvärr var den några storlekar för liten. Måste komma ihåg att visa Diza vägen till vår utsökta badplats vid tillfälle, I dag var det enligt de känsliga människorna för kallt för att gå till sjön.

 

Rottis Amber insåg att det inte gick att bada där men att det var alldeles utsökt gott vatten i den.

 

Det där stora däcket fyller flera bra funktioner. Jennas matte skulle försöka se nåt på mobilen och då krävdes skugga och sån finns där.

 

Inez var faktiskt och kollade rutschkanan men hon åkte aldrig. Hon skulle komma och aktivera sej med oss på nån sån träff och se hur skoj vi har.

 

Så var det sånt där skoj flockspring också. Här är det jag, Sansa, Buddy, Amber och nån mer hund. Skoj var det.

 

Och??? Det går faktiskt alldeles utmärkt med tandemhopp genom ringarna. I alla fall klarade jag och Alice det. Roligare att vara två än göra det ensam.

 

Jennas snygga brorsa Hasse var med idag. Han är lika trevlig som Jenna och de två hade massor med skoj.

 

Minglade runt en massa också, Måste prata med alla mina kompisar. För tyvärr närmar sej den dagen matte förbjuder mej att komma för att jag luktar gott. Korkade påhitt tänk vad bra det skulle gå att ragga upp nån snygg hane.

 

Hade ett långt och mycket viktigt samtal med Anne också. Måste sköta mina mänskliga kontakter och inte bara de hundliga.

 

Lekte en massa med Dalmatiner Tilly och Amber också. Livet är alldeles underbart när jag har så mycket kompisar att ha skoj med.

 

Jenna är smart. Hon grävde en stor grop i sanden under däcket. Perfekt med ny sval sand om man blir för varm av allt skoj och behöver svalka sej.

 

Jaha, alla har gått, det är bara jag och Leonberger Peggy kvar och människorna pratar massor med tråk. Slappade en stund innan matte påstod att det var dags att åka hem.

Hemma så drabbades jag av passa huset.

 


Rottis Helga behövde hjäl att komma ut en sväng eftersom hennes människor var på rymmen. Fast Helgas åsikt om att gå ut var att för söka göra inbrott i mattes godisficka. Hon lyckades inte och fick minsann vänta på godiset tills hon hade gjort vad hon skulle ute.

I morgon är det dags för ytterligare en omgång kompisar, kommer säkert att bli lika bra som idag.

Av Wilma Border collie - 3 maj 2019 17:37

Märkligt detta, förra veckan var det så varmt att matte funderade på att rota fram mitt kylhalsband.

Men det var då det.

 

Titta här taket på en av byggnaderna vid hembygdsgården i morse. Alldeles vitt av snö och då hade en del hunit smälta.

 

Såg kallt ut att sitta vid bordet. Jag avstod faktiskt från att hoppa upp på det.

Gick hem och slappade ett tag, sen skulle jag hämta Jenna.

 

Gick och hämtade Jenna får vi skulle hitta på nåt dag.

 

Jaha där kom Inez rusande på fria tassar utan en människa i närheten. Hon lever minst sagt farligt eftersom det är gator alldeles nära där det körs fort.

 

Rick dök också upp. Länge sen vi träffade honom så vi pratade lite innan han och Inez fortsatte att irra runt på fria tassar. Vi gick vidare och fick vara på fria tassar först när vi var borta från all trafik.

 

Vi skulle till Klovsten för vi skulle enligt matte träffa nån och så skulle vi aktivera oss.

 

Det händer ständigt nya bra saker där. Nu var den märkliga gropen borta och istället finns det en vattenkran och en stor balja med väldigt gott vatten. Vi hundar har som sagt världens bästa ställe med superservice.

 

Nä jag vet att det inte är varmt, men det är alldeles perfekt att ligga under det stora däcket i alla fall.

 

Med lite övertalning så provade Jenna ena gungbrdan. Tror det var det där nya godiset jag köpte i går som gjorde att hon vågade.

 

Om jag är i vägen? Absolut inte, jag var bara tvungen att kolla så Jenna verkligen klarade av att gå på den vilket hon gjorde med beröm godkänt.

 

Jag provade den nya. Den har jag varit lite misstänksam mot men vadå det var väl helt okej att gå på den.

Är lockad med det supergoda godiset.

 

Så där, det var inga bekymmer att använda den. Jag gillar utmaningar och nu är denna avklarad, fast jag ska prova igen.

 

Stora däcket är en superbra spaningsplats också. Jag får väldigt bar överblick och matte sa att snart skulle det säkert komma nån vi känner.

 

Såg nåt så det var bara att ta med Jenna och springa och möta. Nu skulle det bli väldigt bra.

 

Vi hittade nämligen Labrador Alice, nu skulle vi aktivera oss tillsammans med henne. Fast först var vi tvugna att leka en del och självklart dikutera viktiga hundsaker. Människorna pratade som vanligt en massa tråk.

 

Alice skulle prova hindren. Jenna försökte minsann berätta om hur man bäst fuskar. Men hon hade ingen framgång för matte la sej i och såg till att Jenna höll sej undan.

 

Alice var superduktig, fast Jenna försökte smyga efter och troligen komma åt hennes godis.

 

Så mitt i allt dök Inez och Rick upp igen. Fast de var bara och vände, de skulle ha varit med och testat alla våra skoj saker istället.

 

Tror minsann att Jenna hann dela med sej av sina bästa tips om hur man fuskar. Men Alice hade ingen framgång utan fick allt göra om och göra rätt. Jag och Jenna höll också på, men det blev bara skitbilder.

  

Fast gungbrädan ansåg Alice att det var en onödig och ganska läskig uppfinning. Hon kommer säkert att lära sej att gå på den förr eller senare.

 

Vi lekte en del med leksakerna också. Men så började det falla en blandning mellan snö och hagel så då skulle vi sluta enligt människorna.

 

Hade sällskap med Alice och hennes matte men var fångar eftersom det var en del människovalpar ute och orienterade.

Sa hej då till Alice, lämnade hem Jenna och gick hem till tråkhemma.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda. Först träffade vi Chihuahua DeeDee som rastade sin matte.

Så tog vi oss in till Susanne och dit kom det ytterligare två hundar. Jenna berättade för dom att det minsann är hennes affär. Men hon fick höra att det är det inte alls.

Var inne på tillfälliga Pryl 7an också. Fick köttbullar. precis vad vi behövde. Hade varit trevligt om matte kommit ihåg kameran, men den var självklart kvar hemma.

I morgon då är det lördag så ska ska roa mej massor med en massa kompisar. Bäst att passa på för när jag börjar lukta gott då får jag inte ha skoj där. Korkade påhitt!!!!!!



Av Wilma Border collie - 2 maj 2019 17:41

I dag fanns det först en plan, den innebar att jag skulle slippa vara ensam och utan kompisar.

Men när det blev idag så hade det kommit en hel del välbehövligt regn under natten och det fortatte att falla.

Den där bra planen ställde två känsliga människor in. Tydligen ska det bli av i morgon istället.

Hamnade i bilen, åkte och drabbades av passa bilen medan matte gjorde nåt tråk.

 

ÄNTLIGEN!!!!!! Jag ska få shoppa, verkligen på tiden, borde få shoppa varje dag.

 

Kollade noga vad jag skulle ha. Matte påstod att det var bara frågan om en grej idag, nåt extra gott godis som ska användas när jag tränar olika saker.

 

Detta är faktiskt inte shoppinggodis. Jag provsmakar nåt godis som Magnus rekommenderade. Utsökt gott var det så jag fick köpa sånt. Måste alltså träna mycket så jag får mycket sånt.

 

Så skulle jag rra på mej en stund eftersom det hade slutat regna. Hamnade hemma vid sjön och passade på att informera eventuella hundar på campingen om min förestående lukta gottperiod.

 

Hittade ett bord att prova, men det var väldigt vad det blåste där.

Var rejäla vågor på sjön och iskalla vinader.

 

Kollade av hundbadet. Drack lite vatten men struntade i att bada, kändes inte som riktigt rätt läge att göra det idag.

 

Vet du, det är alldeles väldigt länge sen som det växte ost här inne. Jag tänkte kolla om det finns nån ny tillväxt.

  

Bra beslut av mej, det växte minsann ost som jag noga städade bort.

 

Lämnade den iskalla blåsten vid sjön. Tänkte dra iväg och kolla mina Ekorrträd nu när inte skvallerbyttan Jenna var med. Men matte hade nån hökblick och såg vad jag planerade så det blev inget span.

 

Vid skidbacken fanns det i alla fall väldigt gott lervatten. Bäst att passa på att dricka sånt för Vattentjuven lär väl snart hitta det.

 

Denna underbara snö, det är så skönt att rulla i den. Bara trist att den smälter alldels för snabbt nu. De borde tillverka konstsnö till behövande hundar året runt.

Åkte hem och hade tråkigt. Gillar inte tråkdgar, visst shoppingen var som vanligt mycket givande ,men resten av dagen ensam och övergiven.

 

På väg ut på eftermiddagsrunda. Syns dåligt men det började hagla.

 

Hade tur så jag kunde söka skydd i tillfälliga Pryl 7an. Ännu bättre där fanns det utsökta köttbullar till mej.

Tog en sväng in hos Susanne också och fick gott godis.

 

Solen kom fram så jag lekte med min boll en stund. Hade riktigt roligt.

 

Äsch, struntar väl fullständigt i bollen nu kommer livet att bli alldeles underbart.

 

Tjoho! Jag hittade Jenna som var ute och rastade sin matte. Perfekt vi har inte setts sen i går och det är alldeles för länge sen.

 

Vi är så söta och rara så. Kollar bara att vi har bra tandstatus, vilket vi snabbt kontaerade att vi hade båda två.

 

Passade på att leka en del också. Fast det är inte alldeles lätt när vi är på fel stäle. Alltså alldeles för nära gator och människor. Fast vi hade skoj i alla fall och i morgon ska vi minsann göra saker tillsammans. Blir säkert en mycket bra dag.

   

Detta är ett boktips från matte. 

Författaren har tidigare skrivit en bok som heter Mina liv som hund och detta är fortsättningen. Jag vet minsann hur okontaktbar hon var när hon läste den förra och det är inte bättre nu. Enligt matte helt fantastiska böcker båda två som ibland är outhärdligt sorgliga och andra gånger så roliga. Enligt henne borde alla läsa dom oavsett om man är sambo med djur eller ej.

Så kan jag meddela att alldeles nyss var det ymnigt snöfall här. Ja, jag all nederbörd är bra nederbörd.

Av Wilma Border collie - 1 maj 2019 17:50

Skulle bli en bra dag hade matte lovat. Sånt tror jag på när det inträffar.

Efter att klarat av morgonruntinerna så skulle jag iväg, inget hämta Jenna så jag funderade på om jag skulle bli alldeles ensam idag.

 

Hamnade på Klovsten. Men vad är detta, brukar faktiskt inte vara en stor grop här. Undrar om det är nån märklig hundfälla? Men enligt matte är det grävt för att det ska finnas en vattenkran här så vi får vatten att dricka.

 

Aha, med tur så kommer det kompisar. Matte ägnade sej åt att sortera såna där Rallylydnasskyltar. Faktiskt skoj att hålla på med sån.

 

Hej Labrador Alice! Så skönt att få lite sällskap jag har varit så ensam i massor med evigheter.

 

Det kom fler. Kelpie Ella som varit hemma och luktat gott i evigheter, fast hon och jag har träffats på tu man tass ett par gånger. Dvärgschanuzer Moha och Västgötaspets Atle kom också. Gillar när det kommer många kompisar.

 

Atles matte hade med sej ett hinder som skulle monteras. Bra ännu fler skoj saker till oss hundar.

 

Ja jag gör genom tunneln, förväntar mej faktiskt att du serverar nåt gott sen. Denna hade Atlematte också med sej.

Lekparken växer och växer.

 

Moha och Ella har aldrig träffats men de blev snabbt kompisar. precis som det ska vara.

 

Fast Moha ansåg att tunneln var en fullkomligt onödig uppfinning. Vadå springa genom den? Såg ut som om hon ansåg att hennes matte kunde krypa där i stället.

 

Provade nya hindret, precis lika roligt som de andra. Jag gillar sånt här, fler hinder till alla hundar och enligt matte är det mer på gång.

 

Överallt minglade det runt hundar. En del höll på med alla skoj saker andra hade viktiga diskussioner eller lekte.

 

Tryfflan och Golden Mikko hade massor med skoj ihop. Mycket lek blev det.

 

Hoppsan, gick Mikko sönder? Nä ingen fara han lagade sej själv snabbt igen.

 

Atle och Jenna skulle prova hindren. Atle var duktig men Jenna trodde att hon skulle få belöning genom att springa bredvid. Men fusk är inte tillåtet.

 

Ella var lite fundersam till alla aktiviteter och satt ibalnd hos sin husse och bara tittade på allt vi pysslade med.

 

Jag och Jenna behövde samma pinne. Hade en mycket lång dragkamp. Men det är så usel kvalitet på pinnarna att den gick i två delar. Alltså blev det oavgjort mellan oss.

 

Myra var trött efter en massa tokspring tillsammans med Jenna. Gungun och Pippi ägnade sej åt människoumgänge. Frasse han letade mest efter dagens stióra kärlek Alice.

 

Berner sennen Maxis matte höll på och placerade ut en del såna där rallylydnasskyltar.

 

Mikko var först ut med att prova dom idag.

 

Provade jag också. Eftersom jag inte är säker på om matte är läskunnig så kollade jag vad jag skulle göra vid de olika skyltarna. Känns bäst att ha kontroll själv.

 

Klarade av det utan problem så sen kopplade jag av genom att leka med en boll en stund.

 

Maxi och Tryfflan provade tillsammans. Verkade gå bra för dom också.

 

Jaha, tiden gick för fort igen. Alla har gått, jag har umgåtts en del med Tommy och ska strax hem. Men matte anser att jag behöver träna på att vara i Mulen i bland. Typ inse att jag blir inte alls hundnappad om jag hoppar upp i den.

Hände inget konstigt idag så detta ska jag göra fler gånger.

Hem och somnade gott, tog på krafterna med allt skoj.

 

Eftermiddagsrunda och något mycket märkligt har inträffat. Det var blött ute, hade kommit regn för första gången på evigheter. Fast bara en endaste millimeter men bättre än ingenting.

I morgon väntar en ensam dag, får se hur jag ska lyckas fördriva den.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards