wilmablogghund

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Wilma Border collie - 13 maj 2019 17:48

I natt så hade den store Regnguden varit på besök och släppt en del mycket välbehövligt svampvatten över

mina skogar.

När jag upptäckte det så blev jag orolig att matte skulle ställa in dagens planer eftersom det fortfarande föll lite.

Men ingen fara det slutade tills det var dags att hämta Jenna och ta itu med dagens uppdrag.

 

Vi skulle till Engelska skogen. Började med att provsmaka gräset som var alldeles ypperligt gott. Sist vi var här för nästan en månad sedan så fanns det inget.

 

Äntligen på fria tassar och vi har massor att göra. Som vanligt en massa viktiga saker att kolla, hinner hända mycet på en månad.

 

Nå tänker du komma eller? Vi råkar likasom ha en hel del att göra och kan inte stå här och vänta på dej i evigheter.

 

Fullkomligt onödig mänsklig sysselsättning, stå och titta på en snigel. De har varit och är sällsynta eftersom det är så torrt, men nattens nedfall hade väckt denna.

 

Bestämde mej för att jag behövde kolla om det var nån Ekorre hemma här. Hade ingen framgång för trädet var tomt och Jenna skvallarde självklart för matte om vad jag pysslade med.

 

Framme vid mina engelska kompisars hus. Allt var precis som det skulle. Inga tjuvar och inga Vilda grisar heller.

 

Sist då var rabarbern bara små röda knoppar i jorden. Nu har det blivit stora plantor. Det går fort nu med all växlighet.

 

Matte sa att inom en snar framtid så kommer mina kompisar från det där märkliga England. Tänkte att det var lika bra att sitta på trappan och leka motagningskommité. Hade ingen framgång för det var tydligen så att det inte var precis nu de skulle komma.

Ungefär nu ringde mattes mobil. Nån som ville veta en massa om min Sörmlandsledsetapp.

 

Jag tog chansen och smet. Insåg att matte inte skulle kunna kalla tillbaka mej precis då och jag har minsann bra ställen för Ekorrspan. Men så var det den där Skvallerbyttan Jenna. Hon är helt fellärd, korkat detta att hon lysnat på matte som ger henne massor med beröm när hon visar var jag är.

 

Jädra kompis! Det var bara att följa med efter att hon visat matte vägen till mitt ställe. Dessutom var det faktiskt  en Ekorre där, okej det var en asocial typ, men den kanske hade blivit social om jag fått vara ifred.

 

Fast Jenna utsattes för olaga hot. Rullar du i Grävlingslämningar får du gå hem. Nu var det inte så illa vara bara nåt som doftade utsökt enigt Jenna.

 

Chris ved levererad idag också. Det växte minsann ost på dom. Vi städade mycket noga. Det märkliga är att det växer bara ost här när de är i England.

 

Hörru, jag kom precis på att dina öron är väl stora. Tror jag ska kapa dom lite. Nä ingen fara vi bara lekte en rolig lek.

 

Övergick till att kolla vår tandstatus istället. Kom fram till att vi båda har mycket fina tänder.

 

Vi jobbade som svamphundar också. Nu hade det kommit en hel del Stenmurklor som dessutom började vara stora. Fick mycket beröm.

 

Fina var de, inte ens torkskadade som alla andra jag hittat denna vår. Kanske finns hopp för svampen.

 

Jag finns här inne bland träden,

Känt Ekorrställe som jag var tvungen att kolla.

 

Historien upprepar sej. Jenna vet precis var jag befinner mej och precis när denna bild var tagen så sa matte Hämta Wilma.

 

Ja jag är tillbaka. Men du behöver inte försöka skrämma mej. Jag spanar Ekorre hur mycket jag vill och jag begriper inte varför du lyssanr på matte och ständigt hämtar mej.

 

Kollade av bäcken och drack vatten. Men Vattentjuven har tyvärr hittat bäcken så vattnet minska alldeles för snabbt nu.

  Ibland är Jenna fajantig. När vi kom tillbaka till bilen bestämde hon att tomma dasstunnor det var minsann det läskigaste hon sett och morrade mycket hotfullt åt dom. Gjorde en insats och visade att såna är totalt ofarliga.

Tror hon fattade.

Sen var det bara åka hem som återstod.

 

Hade tur på eftermiddagsrundan. Jag träffade Essie, var väldigt länge sen sist. Trevligt med umgänge en stund.

I morgon ska jag och Jenna göra nåt annat, får se vad vi hittar på.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards