wilmablogghund

Alla inlägg den 12 maj 2019

Av Wilma Border collie - 12 maj 2019 18:01

Ännu en bra dag med en massa kompisar

Väntade som vanligt i flera veckor innan det var dags enligt matte.

  

Så efter den vanliga rutinen med människofika och tråkprat så gick jag ut och hittade ett gäng kompisar. Det hade kommit en Goldentik som var på sitt första besök. Jenna hade en massa skoj med henne. Bra för alla ska känna sej välkomna.

 

Dvärgschnauzer Moha hade sällskap av lilla söta valpen Chansa. Moha tror nog att hon är mamma till Chansa.

 

Till Jennas oerhörda lycka så kom Borzoi Myra idag också.

 

Den trevliga rottiskillen kom idag också. Tror att Beagel Mimmi blev lite kär i honom. Jo han är snygg och väldigt trevlig.

 

Men hej Lagotto Alfonzo, det var väldigt länge sen sist. Alfonzo är dödligt kär i mej, men idag så hälsade han bara och sen gjorde han en massa annat. Typ minglade runt med alla andra hundar.

 

Rottiskillen hittade Frasses husss och blev ordentligt kliad. Tänk att vi hundar alltid måste uppsöka andra för att få mänsklig kontakt eller nåt gott godis.

 

Hindren användes ganska flitigt. Bamse klarade det med glans och det var samma sak med Alfonzo. Gungun hon hade några andra intressen. Nåt luktade gott i gräset.

 

Jag hittade min allra bästa boll igen. Den är bara min har jag bestämt.

 

Titta! Jenna kan minsann hoppa genom ring om hon vill. Västgötaspets Atles matte  lyckades få henne att göra det utan att ens tänka tanken att fuska.

 Hörde nåt om att nu ska minsann Jenna få hårdträna på detta.

 

Många hundar minglade runt och hade en massa viktiga samtal också. Människor pratar alltid tråk men vi hundar vi avhandlar minsann viktiga och intressanta saker.

 

Men Alfozo jag vet att du älskar mej över allt annat. Men du behöver inte vara så översvallande. Jag sa faktiskt åt honom ett par gånger.

  

Nä jag tar min boll och går.Faktiskt så insåg Alfonzo att jag inte riktigt uppskattade hans översvallande kärlek.

 

Altles matte hade minsann gott godis. Då gäller det att hålla sej framme, för vem vet när det finns chans att äta nåt igen?? Går åt massor med energi att ha skoj med alla kompisar.

 

Sen var det en deldragkamp med Frasses husse också. Så gick tiden som vanligt alldeles för fort för helt plötsligt var det slut på allt skoj.

 

Bara att inse att människor har mycket märkliga intressen. Jag skulle inte hem utan låg här och tittade på matte som gjorde väldigt underliga saker.

 

Först krattade hon jord länge och mycket, sen gjorde hon märkliga ränder i jorden och stoppade innehållet i några påsar där.

 

Sen vattnades allt länge och mycket. Enligt matte kommer det att växa nåt där sen. Lät fullkomligt oitressant eftersom det inte var odling av gott godis.

Hem och somnade.

Var på eftermiddagsrunda. Först prtades det tråk med Rottis Helgas matte i några evighter, sen var det mer prat med Helgas husse bilveterinären som ska operera min bil framöver.

Gick en sväng och på väg hem så träffade jag Jenna. Hon blev alldeles överlycklig vi hade inte setts på massor med timmar.

Men i morgon ska vi hitta på nåt tillsammans. Matte har visst nån plan.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards