wilmablogghund

Alla inlägg den 11 maj 2019

Av Wilma Border collie - 11 maj 2019 17:45

Äntligen lördag igen, efter den vanliga väntan i flera månader.

Som vanligt var jag tvungen att passa ytterdörren i ett par veckor också innan matte ansåg att det var dags.

 

Först var jag inne och lyssande på tråkprat medan människorna fikade. När jag kom ut så hade det kommit ett gäng hundar. Chess, Leonberger Bamse, Sansa, Lanrador Diza 8fast hanarna tyckte att hon doftade underbart så hon gick)

Bilbo. Jenna, Labrador Alice och en Rottishane som är på tillfälligt besök.

Insåg att det som vanligt skulle bli en toppenrolig träff.

 

Massor med spring och skoj naturligtvis. Vi var tvugna att visa den nya Rottisen hur skoj vi har. Matte hörde hur ånga gånger som helst vad han heter, men tro inte att hon har lyckats komma ihåg det inte.

 

Jennas lycka var total när Borzoi Myra kom. De två ska ju springa och springa ännu mer tillsammans.

 

Helt plötsligt så blev det varmt. Alltså körde vi samling vid kranen. Perfekt detta med vattenkranen det finns alltid gott om vatten till alla behövande hundar.

 

Bilbo och Rottiskillen hade en massa skoj ihop med Dalmatiner Tilly. Han kom snabbt in i vårat stora glada gäng med hundar.

 

Jag hittade bollen som jag har utsett till min allra roligaste boll. Så länge den fanns här hemma så brydde jag mej inte om den, men nu är den väldigt skoj att leka med.

 

Myra är en smart hund. När det blev för varmt för henne så grävde hon i sanden och la sej under det stora däcket. Det är faktiskt ett superställe när man vill ha lite svalka.

 

Pratade en del med Rottiskillen. Mycket trevlig var han så vi hade mycket att prata om. Han berättade för mej att få leka med så här många hundar det var bland det allra roligaste han gjort. Bra, gillar när nya hundar trivs med oss.

 

Myra hade samlat ny energi under däcket och började leka med Jenna igen.

  

Bra för nu kunde jag och bollen ligga där en stund. Hade hållit igång så mycket att jag behövde lite svalka och vila en stund.

   

Vicki och Tilly hade nån viktig diskussion. Som sagt vi tokleker inte hela tiden utan ägnar oss åt annat umgänge också. Det är viktigt att prata om en massa också.

 

Detta är också viktigt. Jag och Alice förklarar för matte att det luktar utsökt från fickan och vi behöver godis.

  

Nu är det riktigt upprörda känslor! Myras matte tänker minsann släpa med sej Myra hem. Men både Myra och Jenna ville fortsätta ha skoj. Tvärr så slutade det som det alltid gör, Myras matte vann. Människor borde skickas på kursen Hunden har alltid rätt!!!!

 

Jag och Rottisen hade skoj med Tilly. Haär fick hon se sej besegrad av oss. Fast det var bara en skoj lek och inget annat.

 

Vi hade mer skoj, men den stackars Rottisen han var så trött så trött efter allt roligt med oss andra.

Så helt plötsligt var det dags att avsluta för idag. Människorna utan tidsuppfattning visste att vi minsann hållit igång ett par timmar. Vi hundar vi vet att det som vanligt var max en kvart.

 

Hemma igen så bestämde matte att nu är det slut på kalla nätter och bestämde sej för nu skulle tomaterna

planteras om och flytta ut på balkongen. När allt sånt var avklarat trodde hon att hon skulle ta nån fjantbild på plantorna. Här tas inga bilder utan min närvaro. Jag är mycket snyggare än tomatplantor!

 

Ute på eftermiddagsrunda. Det är nåt i buskarna och eftersom jag inte träffat nån att umgås ed på flera timmar så tänkte jag att det kanske var en kompis.

 

Vet ni hur många fula ord Igelkott kan? Inte? Kan upplysa om att de kan massor och dessutom var den lika asocial som alla Ekorrar. Hade bara tänkt hälsa och umgås lite.

Men sen hade jag tur och träffade min allra bästa godisutdelare så det blev en bra runda i alla fall.

I morgon väntar skoj med kompisar igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards