wilmablogghund

Alla inlägg den 29 april 2019

Av Wilma Border collie - 29 april 2019 17:50

I dag skulle jag och Jenna jobba med nåt. Lät mycket bra så jag hämtade upp henne och sen skjutsade matte oss.

 

Aha vi ska göra nåt i början av min Sörmlandsledsetapp. Kommer säkert att bli bra detta, visst jag kollade mattes sågande och sånt för en vecka sen men nu var det nåt annat.

Bara synd att vi inte hunnit bli av med kopplen för det sprang faktiskt en Ekorre över vägen. Tyvärr fick jag ingen chans att träffa den.

 

Det blir grönt väldigt fort nu, enligt matte var det vackert vid den lilla ån. Struntar i sånt vi provade vattnet.

 

Jenna har lärt sej att det lönar sej att hålla till på bordet här. Bra bord för det ger godis.

 

Aha dagens uppdrag var skitjobb, alltså kolla dassen.

 

ÄNTIGEN detta utsökta gräs. Det är så gott, så gott. Nästan så jag förstår varför matte är sån där vegetarian. Fast jag har aldrig sett henne käka gräs förstås. Jag och Jenna åt massor oc blev kallade för kossor!!!!

 

Kolla dassen var det. Ungefär nu började det, jag ansåg att detta var att kolla dass men matte tyckte nåt annat.

 

Ja jag står väldigt bra här, får jag godis? Fick bara höra att jag skulle gå ner och hålla mej borta.

 

Tillbaka lika snabbt och nu kollade jag så det var hundvänliga sittplatser. Detta upprepades många gånger medan matte försökte lyfta på den där luckan. Hon är VÄLDIGT glad för att hon inte hann ta bort den innan jag hoppade. Hörde nåt om hund i dasstunna det var ungefär det sista hon ville uppleva. Hade det hänt så skulle jag ha fått tillbringa minst en vecka i sjön och sen gå hem.

 

Slutade så här. Jag och Jenna fick leta godis medan matte kollade om tunnorna behövde bytas. Fattar ingenting jag skulle bara hjälpa till och jag tar mitt etappledaruppdrag på största allvar. Som sagt otack är hundens lön.

 

Lärde Jenna hur man kollar skärmskyddet också. Det händer nämligen att det sover hundar här och de måste ha det bra.

 

Vi passade på att leka en del. Matte pratade i telefonen och lämnade nån rapport om de där för hundar förbjudna dasstunnorna till den som hämtar dom.

 

Det är så ruskigt torrt men Gullivivorna börjar blomma. Fast de är så små, så små för utan regn växer de inte.

 

Nu SKA jag gå den här vägen. Jo jag fick med mej matte. Måste kola vad som hänt sen sist.

 

Matte tittade på de här märkliga blommorna som heter Vätteros. Fullkomligt ointressanta för oss hundar.

 

Jag och Jenna ägande oss åt viktiga saker. Kolla vattnet i ån så det är bra för vandrande hundar. Jag hade långa diskussionr med Jenna om hur man bäst kollar sånt.

 

Hade en massa annat viktigt att kolla också. Matte insåg att hon kunde ha sågat ännu mer på ett ställe, men det får bli en annan gång för idag var sågen hemma.

 

Kollade sjön också, den var utmärkt fast Vattentjuven har tyvärr hittat den så vattnet sjunker snabbt.

 

Nånstans där borta är jag. Kom på att jag skulle kolla om det hade vaknat några kantareller. Fick höra att jag var alldeles för optimisktisk. För det första så är det ökentorka och för det andra så brukar det ta till mitten av maj innan de första millimetersmå syns. Äsch, jag kan väl inte hålla reda på månader och sånt krafs. Känner för mer svamphundsjobb.

 

Matte försökte ta bilder av Hyrsyreblommor. Gick inget bra för Jenna trodde att hon gömde godis.

 

Struntar väl i töntblommor. Jag hittade minsann en bit ebm som nåt djur tappat. Var väldigt gott.

  

Gick på ställen där Jenna inte varit med. Hon hade massor att kolla och jag informerade själv klart om allt som är viktigt att känna till där.

 

Alltså detta är inte alls bra, enligt matte är det perfekt. Jag tog en runda till kända Ekorrträd och skvallerbyttan Jenna hon visade självklart var jag var. Hon får dessutom en massa beröm av matte när hon skvallrar.

Sen var det dags att åka hem igen, vi hade varit flera timmar i skogen.

 

Eftermiddagsrunda och vi träffade Chihuahua DeeDee som rastade sin matte. DeeDee och Jenna hade nån diskussion om nån som heter Igelkott.

 

På Heden såg det konstigt ut. Nåt tivoli som invaderat runt den där rishögen som tydligen ska eldas i morgon. Livsfarligt att tända den så ökentorrt som det är.

I morgon ska vi hitta på nåt annat, kanske blir det en skog som jag inte besök på evigheter och som Jenna inte varit i.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards