wilmablogghund

Alla inlägg den 21 april 2019

Av Wilma Border collie - 21 april 2019 17:48

Ännu en bra dag. Fast som vanligt fick jag vänta alldeles för länge efter morgonrundan innan det var dags för dagen hundträff.

Hämtade Jenna som skulle med idag också.

 

När vi kom till Klovsten hann vi bara vara på fria tassar några minuter innan vi blev fångar. Matte hade märkliga åsikter om vårt fynd av dynga. 

Men så upptäckte vi att det minsann kom ett nytt besök. Ann Marie dök upp fast den där Kasper som jag inte vet om han är en häst eller hund hade hon tydligen glömt nån annanstans.

 

Kom fler kompisar. Golden Mikko och Borzoi Myra blev så glada över att träffas igen. Bakom mej skymtar Dvärgschanuzer Moha också.

 

Euroasier Buddy har inte varit med på några gånger. Massor med spring i benen hade han idag.

 

Han, Jenna och Myra sprang massor tillsammans. Fort gick det och roligt hade dom.

 

Gungun fick en ny kompis (gissa vilken dement matte som glömt namnet) som smög efter för att olla in Gungun så där lite i smyg.

 

Tack Tommy för att du kliar på mej. Så bra med en människa som förstår mej och min ensamhet och brist på kroppskontakt med människor.

 

Kuwaz Daisy kom och blev väl mottagen av Moha, På våra träffar är alla vänliga mot alla.

 

En del av oss lekte massor och sprang frot medan andra minglade runt i lite lugnare takt.

Finns nåt för alla.

 

Tommy var omsvärmad av tacksamma hundar iidag. Många som vill umgås med honom. Här är det Gungun, Moha och Beagel Mimmi som har viktiga samtal.

Sen ställde Tommy en fråga som människorna svarade ja på.

 

Vi ska nåt som en del av hundarna aldrig gjort här. Men Jenna och Mimmi hittade nåt spännade.

 

Jenna rullade länge och njutningsfullt.

 

Mimmi var inte sämre hon. Det var rester av sån där torkad koskit som de verkligen njöt av.

 

Tjoho!!! Vi ska till sjön och bada!! Diket med det enligt människor stinkande vattnet provades av mnga hundar. Det är ett toppenställe. Matte misssade att få med på bild när Jenna lyckades doppa hela sej där.

 

Golden Mikko tog och premiärsimmade. En del av oss nöjde oss med att blöta tassarna.

 

Jenna hon tittade och tittade på taxen som var ute och simmade. Jenna tycker nämligen att vatten det är en ganska läskig uppfinning. Möjligen blöta tassarna och dricka det räcker enligt henne.

 

Myras matte är tuff hon badade minsann fötterna. Jag ansåg att bada tassarna och lite av benen räckte idag.

 

Detta är en dykande tax! Han hade många uppvisningar i hur man dyker efter stenar. Imponerande.

 

Ann Marie hon utmanade ödet genom att stå nära bryggkanten. Matte trodde att hon skulle knuffas i av några hundar men hon klarade sej.

 

Ingen är sämre hund än att man kan ändra sej! Kolla Jenna helt plötsligt så vågade hon minsann bada tillsammans med kompisarna. Pefekt för om det blir ovädershett så är detta en mycket viktig kunskap.

  

Äsch då! Som vanligt gick tiden för fort. Jag kopplade av med ett gäsmatterull och fick höra att nu var det slut på det roliga. Var så trött att jag somnade i bilen medan matte och Ann Marie pratade en massa tråk.

Jenna somnade nog gott när hon kom hem och jag sov också.

Hämtade Jenna för en eftermiddagsrunda. Hände inget av värde på den. Vi chansade men våra affärer var stängda.

Så hörde jag att nu dröjer det TVÅ dagar innan vi ses! Alltså väntar två dagar av ensamhet för mej. Elände!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards