wilmablogghund

Alla inlägg den 13 april 2019

Av Wilma Border collie - 13 april 2019 17:43

Hade faktiskt en bra avslutning på dagen igår. Släpade med mej den zoombieliknade matte ut för kvällsrundan.

Hämtade upp Sigrid och Micco så de fick sin kvällskiss.

Sen när jag lämnat dom kom det en bil och stannade. I bilen var min människokompis Ann Marie som hade haft ärenden åt mina trakter. Perfekt för hon bjöd mej minsann på en korv. Utsökt gott. borde få korv på alla kvällsrundor.

Lyssnade på en massa tråkprat natiurligtvis, fast jag roade mej med att studera Igelkottar.

Så blev det idag och jag visste självklart att det var lördag så jag passa dörren i flera dagar innan det var dags att ge sej i väg.

 

Där är Anne, henne har jag inte träffat på många evigheter så det var bäst att springa och umgås.

 

Hm vad är detta?? Nu har Tommy varit så där kreativ igen, för detta fanns inte i torsdags. Kollade noga.

 

På baksidan hittade jag en trappa som jag också undersökte noga.

 

Hm, ta mej ner för den där kanan det måste jag nog ta en riktig funderare på. Matte pratade om att denna kan vara perfekt när vi har våra roliga aktiveringsträffar. Jag kom fram till att det borde gå alldeles utmärkt att leka hunen på täppan här.

Tänk så fantastiskt bra vi hundar har det som får vara hos Tommy och han är så snäll som gör en massa saker som vi kan använda,

 

Självklart så kom det en massa kompisar. Här har Daisy kommit och blir välkomnad.

 

Jenna kom och eftersom vi inte har träffats sen i torsdags så var vi tvugna att umgås och leka en massa. Ofrivilliga skilsmässor är inte bra.

 

Hittade den där skoj gamla leksaken igen. Hade en massa skoj med den en stund.

  Jennas lillhusse försökte äta nåt. Jag och Chess ansåg att vi var i mycket större behov av det. Vi misslyckades, får alltså träna mer på att se ut som om vi aldrig någonsin får nåt att käka.

 

Hoppsan! Dalmatiner Tilly blev visst kastad i backen av Mikki och Golden Mikko. Men ingen fara det var självklart bara lek.

 

Överallt minglade det runt hundar. En del lekte, andra diskuterade viktiga saker. Full aktivitet hela tiden.

 

Kommer nån mer bäst att samla ihop en mottagningskommité alla ska känna sej välkomna.

 

Fullt ös hela tiden och överallt. Vi har alltid tassarna fulla.

 

Det är perfekt med de här stora öppna ytorna när vi vill ägna oss åt flockspring och jaktlekar. 

 

Till Jennas stora lycka så kom Borzoi Myra. De två älskar att springa fort och mycket tillsammans, Jenna är nästan lika snabb som Myra trots skillnaden i benlängd.

 

Rottis Amber kom. Var länge sen sist som hon var med. Alltid trevligt att träffa gamla bekanta.


 

Är man människovalp så är nya rutchkanan uppskattad. I alla fall hade Jennas lillhusse en massa skoj där.

Jag funderar fortfarande på om jag ska prova framöver.

 

Jenna och Daisy försökte tigga godia av Golden Mikkos matte. Vet inte om de lyckades. Men vi gör av med massor av energi medan vi har skoj.

 

Hur gick detta till? Helt plötsligt var det bara jag och Jenna kvar,. Bäst att leka mer för vem vet när vi får chansen igen? Nog för att vi hörde en massa prat om Jennas umgänge med mej i nästa vecka, men den känns fruktansvärt avlägsen.

Hem och sov, det tar på krafterna att ha så här skoj.

 

Eftermiddagsrunda och jag hade Sigrid och Micco med mej, deras matte jobbar visst. Gick en sväng men hände inget av värde och inte träffade vi några vi känner heller.

Tänkte, trodde och hoppades att kanske att Ann Marie skulle komma åkande igen och ha korv med sej, men den turen hade vi inte.

 

Jag jobbar hårt på att bli av med min gamla omoderna vinterpäls. Rejäla rullningar på gräs borde hjälpa att få den att lossna.

 

Ja och?? Vadå skräpig i pälsen och inte få gå in. Är det mitt fel att det fastnade en massa gammalt torrt gräs när jag rullade?  Utsattes för en massa krafsande i pälsen innan jag blev insläppt.

I kväll ska jag visst hämta upp Sigrid och Micco en sväng och sen ska jag vila mej i form inför i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards