wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2019

Av Wilma Border collie - 10 april 2019 17:45

När jag var ute sista gången i går tillsammans med Sigrid och Micco så snöade det. Men matte påstod att det säkert skulle försvinna under natten. Hon hade tyvärr fel för nrär jag var ute på morgonrunda så var världen fortfarande vit.

 

Har samalt ihop hela flocken och nåt ska vi hitta på. Åka till bra skog var inte att tänka på för inte nog med snöeländet det blåste iskallt och matte hade sina vanliga hallucinationer om huggormar, pingviner och sånt.

 

Nä vi tänker inte alls fortsätta vi ser nåt.

 

Inez och Rick som kom. Självklart var vi tvungna att hälsa, fast Micco var ganska sur.

 

Fortsatte vi var självklart fångar eftersom det är trafikerade gator. Inez och Rick de rusade runt på fria tassar, en dag kommer det att sluta med en olycka.

 

Så nu får även vi vara fria för nära skidbacken är det inga bilar. Matte ansåg att den vägen kunde vara bra för där skullle det förhoppningsvis blåsa mindre.

 

Micco som var på sitt sämre humör drog iväg och höll till vid en gran. Han ville inte umgås med nån och trodde att han skulle stanna där. Fick han självklart inte.

 

Försökte få igång Rick och leka men det hade han ingen som helst lust med.

 

Sigrid hon hade sina egna planer. Leka var under hennes värdighet, men sätta nosen i vädret och sen försöka dra efter något okänt det skulle hon. Men eftersom hon var fånge så kunde hon glömma alla såna planer. Sköter man sej inte är det fångenskap som gäller.

 Inez och Jenna hittade några dofter som de hade långa diskussioner om. Jag kollade men eftersom det inte var nån snygg hane så brydde jag mej inte. Gäller att lägga energin på rätt dofter.

 

Skildes från Inez och Rick. Jag och Jenna funderade på om vi skulle dra in i skogen här. Kanske att det skulle kunna finnas en ny godisskog. Men enligt matte var det bara att glömma. Jenna var på rymmen där lördags ihop med Golden Micco och de hade inte hittat minsta smula med godis så vi la ner planerna.

 

Hoppet är det sista som lämnar hunden. Här brukar Sigrid ge sej iväg på otillåtna äventyr och det var inget undantag idag.

 

Vi gick genom Tråkskogen och nu var minsann livet toppen enligt Sigrid. Ovanför skidbacken fanns det is att rulla på. Hade hon fått bestämma så hade hon troligen legat kvar och rullat fortfarande.

 

Jag ger inte heller upp. Jenna SKA lära sej att snörulla. Men som vanligt trodde hon att vi skulle brottas.

 

Hörru din eländiga unge!!!! Det där var MIN pinne som JAG hittat! Var vänlig och återlämna den omgående. Tro inte att hon lyssnade, nä jag fick jaga länge innan jag kom över den. Tror Jenna har samma kleptoman drag som Leya.

 

Nästan ute ur Tråkskogen och där hade minsann snygga hanar lämnat hälsningar. Luktade länge innan jag meddelade att min lukta gottperiod närmar sej. Viktigt att informera om det.

 

Drabbades av passa affären i några minuter medan matte var inne och köpte nåt viktigt tills i morgon. Inte nog med det, hon träffade minsann Magnus som har våran allra bästa Grisöronaffär. Fast han hade inget bra sortiment från den med sej.

Lämnade min flock i deras olika hemma.

 

Detta är jag och min allra bästa Klepotoman Leya för ett par dagar sen. Vi älskar varandra och brukar gosa så här. När jag kom hem var hon den allra bästa katt jag vet.

Matte såg att jag tog nåt på golvet och försvann snabbt in i sovrummet.

Allra bästa Kleptoman Leya hade gjort inbrott i skafferiet under min frånvaro och spritt ut en massa kycklingpinnar.

Precis det välkomnande jag vill ha efter varje runda. Tyvärr var matte alldeles för snabb för jag hann bara ta en.

Kollade om Leya hunnit gömma några men jag hittade inga.

I morgon blir det bra, då ska ett gäng hundar träffas igen och så ska vi ha såna där skoj saker för oss. Inte bara leka utan använda nos och skalle också. Tror det blir en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards