wilmablogghund

Alla inlägg den 4 april 2019

Av Wilma Border collie - 4 april 2019 17:43

Bra dag igen. Enligt matte skulle det bli bra idag men hon är inte alldeles pålitlig.

Fast jag såg att hon grejade med sånt som verkade bra innan jag skulle i väg.

 

Ska detta vara bra? Jag Sigrid och Micco är fångar i min bil och matte tänker försvinna.

 

Mattes sysselsättning under vår fångenskap. Göra korvgranar, korvbuskar, kleta ost på träd och gömma korv.

Blev utsläppta ur bilen och jag försökte rymma omgående, gick inget bra blev fånge.

 

Dvärgschnauzer Moha kom och henne hundnappade matte. Helt okej att matte hundnappar andra hundar bara inte jag blir hundnappad. Mohas matte försvann.

 

Kom fler hundar, här är det Gungun som har nåt viktigt samtal med Tommy. Insåg att det var väldigt bra saker på gång.

 

Trevligt Maddies matte bjöd minsann på godis då gäller det att hålla sej framme eftersom godistilldelningen alltid är för snål.

 

Maddie hon tycker att pinnar det är minsann det bästa som finns. Såg till att hålla både Tommy och Gungunmatte sysselsatta. Bra för även människor måste hållas igång, de slöar lätt till annars.

 

Kom en ny hund också. Trevlig var hon och gissa vilken dement matte som totalt glömt vad hon heter. Fast hon bor ihop med Borzoi Myra

 

Lite Sigridstuk på henne för Mohamatte var perfekt att sitta i knäet på. Fast Moha hade lite åsikter om att hennes matte blev med annan hund.

  Självklart var Myra också med, under magen på henne skymtar Jenna. Vi lekte en massa och hade väldigt skoj.

 

Myra och Golden Mikko tränade dans för fullt.

 

Micco och Mezzo hade skoj en stund, Sigrid var fånge eftersom hon trodde att hon skulle dra och valla får. Strängt förbjudet.

 

Inte bara Sigrid som rymmer. Helt plötsligt så stack Micco och vägrade komma. Matte efter och han hittades där alla människor varit och gjort en massa. Tog sin lilla tid att få tag på honom som inte alls tänkte komma.

 

Så var det slut på friheten för Micco. Koppelfånge för såna där äventyr är inte tillåtna och han skulle inte tro att han skulle ha nån ensamrätt på den där skogen.

 

Var mer lek en stund som här det ser ut som om myra tänker slita huvudet av Mikko. Fast så illa var det inte.

 

Äntligen! Nu ska vi få kolla vad människorna gjorde i skogen.

 

Perfekt det var en godisskog. Såna är väldigt trevliga nu gällde det att leta överallt.

 

Överallt fanns det, Korv, köttbullar, ost, leverpastej och annat smarrigt. Bar att använda nosen och leta.

 

På marken, på trädstammar, bland buskar, på stubbar och stenar. Vi hade tassarna fulla med att hitta allt gott.

 

Vi hundar letade och människorna kollade att vi hittade allt.

 

Sigrid fick vara på fria tassar en stund. Hon skötte sej så länge hon hittade godis, men sen blev det fångenskap igen eftersom hon tänkte dra på egna äventyr.

 

Jag hittade enn dåligt städat ostträd så jag städade ordentligt. Men Mezzo han är dödligt förälskad i mej och ansåg att jag var intressantare än godiset ibland.

 

Det gäller att vara noga. När vi var klara så kollade Gungun en extra runda så att inget var missat.

 

Nu ska vi nånting hos Tommy innan det är dags att skiljas åt.

 

Fika för människorna. Kolla Jenna som placerade sej mellan sin lillhusse och sin matte övertygad om att hon minsann också skulle fika. Jag slappade under bordet för nu var det bara en massa mänskligt tråkprat.

 

Ja du Sigrid, det är inte bara du som sticker på otillåtna grejer tydligen.

 

Jenna och Golden Mikko har dragit till godisskogen alldeles på egna tassar. De trodde säkert att det växt upp nytt godis där. Men de blev koppelfångar och släpades till sina bilar. Människor blir alltid så griniga när vi hundar fattar vissa beslut.

 

Hemma igen. Jag var visst trött för jag somnade innanför dörren. Men så klart en superrolig förmiddag med kompisar och godisskogen det tar på krafterna. Vet att detta kommer att hända igen och då blir det andra saker vi ska roa oss med.

Gick på eftermiddagsrunda.

I går blev jag ju väldigt rädd för nåt i Susannes affär. I dag gick jag in och konstaterade att det fanns minsann inget att vara rädd för. Tigge till mej välbehövligt godis bara.

Utanför så träffade jag Sheltie Truls, han som är så rädd för andra hundar. Vi umgicks lite och i dag var han lite modigare. Får vi träffas några gånger så kommer han att förstå att jag inte alls är farlig.

Var inne en sväng på tillfälliga Pryl 7an också.

Nu tänker jag vila för med tur så ska jag och min flock besöka en sån där Väldigt Längesen skog i morgon. Måste ha krafter till det.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards