wilmablogghund

Alla inlägg den 3 april 2019

Av Wilma Border collie - 3 april 2019 17:45

Ibland (läs ofta) så har matte korkade idéer. Som idag, nu hette det att det varit så mycket i flera dagar att vi kunde ta det lugnt idag. Vadå, det finns alltid massor att göra och vila det kan jag göra när det är ösregn, snöstormar eller ovädershett.

Hämtade upp Jenna och nåt skulle vi göra.

 

Hamnade vid sjön. Var faktiskt ganska länge sen vi var här. Lekte en massa det har vi inte haft tid med de senaste dagarna eftersom det varit så mycket att kolla i skogen.

 

Springa är skoj. Jag måste springa väldigt snabbt för att vinna över Jenna.

 

Hörru skitunge tro inte att du ska klara av att drämma mej i backen. Inte blir jag rädd för din min heller, jag vet minsann att det bara är lek.

 

Kollade av hundbadet. Perfekt sjön har massor med vatten. Kommer att bli många bra bad här, bara Vattentjuven låter bli att hitta hit.

 

Nu har Jenna verkligen förstått detta med att det lönar sej att hoppa upp på borden.

 

Bord lönar sej för de ger ost. Borde finnas bord överallt när vi blir ostsugna.

 

Men Jenna sluta larva dej! Vi ska kolla bryggor så kom nu, det är bara lite vatten i vägen. Du såg att jag bara gick rakt genom det. Men i Jennas värld var det helt plötsligt alldeles omöjligt att sätta tassarna i vattnet.

  Överdriver du inte lite nu? Jag har kollat bryggan och går genom vattnet men mottogs som en hjälte av Jenna som pussade mej massor. Behöver nog ha kurs med henne i hur man går genom vatten.

 

Här var det också länge sen vi gick. Hade inte hänt nåt av värde. Fast Jenna var väldigt intresserad av alla fåglar som höll till ute i sjön.

 

Så där ja. Jenna vet numer att de här stockarna lönar sej. Ger henne MVG i kursen klättra på gamla stockar. Så kollade matte nåt och pratade om att det kommer att fungera perfekt i morgon. Vet inte vad hon höll på med.

 

Vissa lär sej aldrig. Jag vet att Jenna hamnade i hemska duschen igår efter rullandet i grävlingbajset. Nu var det som tur var inget bajs men nåt annat som tydligen doftade alldeles oemotståndligt. Hur det nu kan var skönt att rulla på grusväg.

 

Jenna lyssna nu på mej. Rulla i konstsnö är fortfarande underbart, det svalkar skönt på ryggen. Inte hamnar man i nån vidrig dusch heller. Bara en massa av den där omoderna vinterpälsen som lossnar. Men tyvärr var Jenna lika obildbar som vanligt vad det gäller rulla i konstsnö.

Jag är en hård men rättvis lärare. Som hämnd för att Jenna vägrade delta i min viktiga kurs så snodde jag hennes pinne. Sen fick hon minsann springa för att komma i fatt mej och försöka få tag på pinnen igen. Skoj lek som vi nog ska upprepa fler gånger.

Hamnade i min bil för nåt skulle göras.

 

Perfekt! Dags för shopping igen! Vi gjorde allt för att smöra till oss shoppinggodis innan vi skulle börja rundan. Extraenergi vid shopping är mycket viktigt.

 

Ja du Jenna det verkar faktiskt som om det ska köpa en säck med käk till mej Fast jag undrar om jag kommer att få nåt av den? Hörde att matte sa att det var nästan slut hemma. Fattar ingenting, jag serveras ytterst sällan mat så den kan inte vara slut så vida inte Kleptoman Leya kä'kat upp allt för mej.

 

Jenna ansåg att hon skulle köpa akvarium och fiskar, definitivt inte rätt val i sällskap med matte. Skulle vilja se matte med fiskar i bilen.

 

Nej Jenna man brottas INTE i allra bästa Grisöronaffären. Här lägger man energin på trevlig shopping. Lyssna nu på mej som är äldre och vet bäst.

  

Jo jag undrar skulle jag kunna få lite shoppinggodis? Vet att det var usel shopping i dag bara käket till mej. Hörde usla ursäkter om att eftersom jag nyss fyllde är förråden välfyllda. Fick mitt godis.

 

Har skjutsat hem Jenna och tänk vilken tur jag hade. När matte kom ut till bilen så kom min allra bästa godisutdelare. Precis vad jag behövde.

Slappade hemme ett par timmar.

 

Eftermiddagsrunda och jag kastade mej in i Susannes affär eftersom dörren var öppen. Men sen hände nåt konstigt.

Jag gick in bakom draperiet och blev livrädd för nåt. Fanns absolut inget att vara rädd för enligt människorna, men jag visste att det var nåt läskigt. Ville knappt ta det där godiset som jag faktiskt gått in för att få. Ingen begriper vad det tog åt mej för allt var läskigt. Fast sen ute i affären så var jag som vanligt igen.

I morgon ska det bli en dag som jag uppskattar säjer matte. Får väl hoppas att hon håller sitt löfte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards