wilmablogghund

Alla inlägg den 30 mars 2019

Av Wilma Border collie - 30 mars 2019 17:32

I dag fyller jag 5 år.

Dagen började bra, blev gratulerad när jag vaknade och serverades smaskiga kycklingpinnar efter morgonrundan.

Sen började jag vänta, det är lördag och jag hade planerat hur jag skulle fira med alla kompisar på hundträffen.

Matte var ovanligt snabb och så hamnade jag i min bil.

 

Åkte alldeles för länge och helt fel. Trodde att matte hade blivit virrigare än vanligt. Detta är Eskilstuna och där är det minsann inga hundträffar. Kände mej lurad på allt skoj. Jag skulle fira med kompisarna inte alls vara här.

Men det var inte så illa som jag trodde.

Överraskning väntade för jag skulle hämta mina bästa människovalpar Oliver och Adam.

 

Det blev rätt, fast jag trodde att jag var lurad. De skulle minsann följa med och träffa alla mina kompisar.

 

Hittade Sigrid som åkte Mule med Tommy. Hon hade rymt och ägnat sej åt den strängt förbjudna sysselsättningen jaga fåren. Infångad och dömd till fångenskap i koppel. Hon sökte tröst hos Oliver.

 

Så försökte hon få Adam att befria henne från fångenskapen. Men hon hade ingen framgång.

 

Titta!!!! Bästa presenten! Tommy är en alldeles fantastiskt människa för han hade minsann ordnat en ny snöhög.

Sån där bra konstgjord från skidbacken. Jag, Inez och Micco inspekterade den noga.

 

Nikki kom och vi lekte massor. Har alltid skoj med henne, lekte extra mycket både för att jag fyller och för att visa Oliver och Adam hur roligt det är på hundträffarna.

 

Oliver gillade Maddie och hon gillade honom eftersom han lekte med hennes pinne. Såg att mina människovalpar blev kompisar med alla mina kompisar.

 

Jag fortsatte springa med Nikki och Jenna kom på att Sansa var en bra kompis. Som vanligt så lekte alla hundar med alla överallt.

 

Snöhögen var mycket uppskattad. Perfekt att svalka sej i den när vi blev varma av allt lekande och andra viktiga hundsaker.

 

Inte bara vi hundar som sprang idag. Oliver och Adam sprang också massor, tänk om våra människor också kunde börja med detta.

 

Adam och Västgötaspets Atle gillade varandra.

 

Oliver kom på att Leonberger Peggy hon är stor, väldigt stor men otroligt snäll. Ingen av mina människorvalpar har träffat så här mycket hundar av alla storlekar samtidigt förut.

 

Det gick lika bra att umgås med de mindre hundarnaa. Det var full ös hela tiden som vanligt.

 

Grillen var tänd så det grillades korv också. Jag glömde alldeles att tigga sån hade så fullt upp med att roa mej.

 

Dvärgschnauzer Åke förälskade sej i Borzoj Myra. Fast Atle ansåg att han skulle vara polis och kollade noga så allt gick rätt till. Skönt att han tog på sej polisrollen idag för jag hade tassarna överfulla hela tiden.

 

När hundträffen var slut var det dags för födelsedagsfika.

 

Inte bara jag som fyller år idag. Det gör Tommy också, fast jag tror han fyller lite mer än 5 år. Tårta skulle han äta i alla fall.

 

Jag var trött så jag höll på att somna under bordet, men blev bjuden på  lite tårta. Väldigt gott var det.

 

Slut på allt skoj, vi väntar på att människovalparnas mamma ska komma och hämta dom. Men Adam fick lära sej hur Tommys drönare fungerar.

Sen var det dags att säja hej då till dom och jag skulle åka hem.

 

Fast på väg hem så stannade matte vid tillfälliga Pryl 7an. Jag firades ännu mer. Fick ett paket som innehöll mycket goda köttbullar, de åt jag upp direkt. Så fick jag ett paket med en påse av mitt favoritgodis också.

 

Hemma igen så fick jag presenter av matte. Ett nytt aktiveringsspel,och en påse godis. Så hade jag fått en påse med kycklingpinnar av Maddie också.

Efter att ha provat spelet så somnade jag väldigt gott. Blev väckt för jag skulle på eftermiddagsrunda och då skulle Sigrid och Micco med en sväng.

Alltså detta var verkligen en superfödelsedag. människovalparna, alla kompisar och presenter. Jag är en mycket trött hund nu men så nöjd.

TACK till alla er som gratulerade mej på mattes Facebooksida och även på min FB sida. Känner mej väldigt firad och uppkattad.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards