wilmablogghund

Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Wilma Border collie - 29 mars 2019 18:01

Dumheter detta, fick höra i morse att idag skulle jag bli utan sällskap på min längre runda. Dessutom hette det att jag kan behöva ha nån lugn dag i veckan. Korkade påhitt, jag vill alltid ha en massa att göra och kompisar med mej.

Matte skulle fixa nåt så min bil användes.

 

Detta var trevligt jag hamnade där jag aldrig hade varit förut. Lika bra att kolla om det fanns några spännande dofter. Insåg att det tydligen rör sej en hel del hundar här.

 

Gick vidare hade mycket att undersöka. Var koppelfånge för det rörde sej en massa människor i närheten.

 

En stund var jag på en av Sörmlandsledens etapper. Trevligt jag spanade noga av den. Som den fyrbenta etappledare jag är så hjälper jag gärna till och kollar andra etapper också. Allt såg bra ut den bit jag gick på den.

 

Jag har kommit fram till att jag nog ska klara av min lukta gottperiod om några veckor. Lika bra att börja förbereda hanar på vad som komma skall. Alltså lyfter jag benet vid extra intressanta kissfläckar.  Dessutom fattade jag ett viktigt beslut under natten, min päls känns fruktansvärt omodern så den tänker jag byta ut. Alltså sprider jag den gamla begagnade överallt numer.

 

Kollade en skogsstig en stund. Såg ut att vara trevlig skog, kan nog kanske jobba med svamp här vid tillfälle.

 

Plötsligt händer det. Jag träffade en annan hund i skogen. Mycket trevlig var han och vi hade en hel del intressant hundsnack.

 

Tyckte att jag hörde en Ekorre och kollade, men såg ingen. Frågade den andre om han visst om det fnnas bra ekorrträd här, men han var ointresserad av såna och hade ingen aning. Får alltså kolla det mer på egen tass när jag kommer tillbaka hit igen.

 

Gick vidare, hände inget av värde. Kollade bara en massa hundsaker och matte tittade på annat och pratade om svamp när den säsongen kommer igång ordentligt.

Hanade i bilen, eftersom jag var nära min allra bästa Grisöronaffär så var jag helt inställd på trevlig shopping.

Blev blåst, fick passa bilen medan matte handlade nåt tråk. Hörde den usla ursäkten att jag minsann shoppade i måndags. Och?? Jag kan åka och shoppa varje dag, inga som helst problem.

 

Hemma på min gata igen. Jag är efterlängtad för Kleptoman Leya satt i fönstret och tittade efter mej. Eller så var det matte hon spanade efter för det var dags för katternas lunch när de alltid får blötmat.

Fick lunch jag också.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Tog mej in till Susanne. Nu måste det nämligen pratas allvar med affärerna. I morse så såg matte  en film på stackars Jenna som förtvivlat försökte ta sej in både hos Susanne och i tillfälliga Pryl 7an. Usel service att de inte har öppet kl 7 på morgonen. Jag framförde våra krav om att det ska vara öppet när helst det passar oss att passera. Vi kan faktiskt bli djupt traumatiserade av stängda butiker. Hörde att Jenna hade varit inne under dagen, bra men det ska alltid vara öppet när vi kommer.

 

Tillfälliga Pryl u7an var öppen så jag gick dit, bjöd mej på godis och framförde samma krav. Berättade att vi hundar planerar att starta en namninsamling för hundvänliga öppettider.

 

Fortsatte och hämtade upp Sigrid och Micco. De behövde ut på en eftermiddagsrunda eftersom deras matte jobbar i kväll. Stormig och tråkig sån, träffade inga vi känner och hände inget av värde heller. Ska visst ta ut dom för kvällskiss också.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det minsann inte vilken dag som helst. Jag fyller 5 år och får förhoppningsvis present. Dessutom är det hundträff och matte säjer att det finns en överraskning som jag kommer att gilla också. Har jag tur så blir det en mycket bra födelsedag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards