wilmablogghund

Alla inlägg den 28 mars 2019

Av Wilma Border collie - 28 mars 2019 17:54

Ännu en mycket bra dag i mitt hundliv. Såg att matte grejade med bra saker i morse.

Sen när jag skulle ut så hittade jag Sigrid och Micco med matte vid min bil. Hämtade upp Jenna också.

 

Aha, detta kommer att bli bra fast vi är hundnappade alla fyra av Sigridmatte. Matte försvann med trevliga saker och vi förstod att det var dags för en sån där skoj träff med kompisar när vi pysslar med olika aktiviteter.

 

Äntligen är vi på fria tassar. Nu var frågan var matte hade lagt det där spåret som vi minsann visste att det fanns. Planerade att leta reda på det.

 

Fast vi glömde alldeles vad vi planerat eftersom vi mötte Dvärschanuzer Moha. Helt plötsligt var det viktigare att umgås med henne.

 

Så kom Borzoi Myra också. Hon och Jenna gillar verkligen varandra eftersom de springer massor och snabbt tillsammans. Att den ena har superlånga ben och den andra väldigt korta hindrar absolut inte

 

Så kom Dvärgschanuzer Mezzo också, han hade sin sambo Schnauzer Primo med sej. Mezzo och Moha hade en massa att prata om.

 

Vi lekte massor en stund. Är så skoj att vara ett gäng kompisar och ha en massa roligt tillsammans.

 

Hej Frallan Maddie, vad skoj att du också kom. Detta kommer att bli en sån där superbra förmiddag.

 

Myra och Primo hade en del att snacka om. Sen när vi lekt en stund så blev vi fångar för nu skulle det göras saker.

 

Dags att prova det där spåret som vi glömde bort att leta reda på. Mohan provade förra veckan och hon kom minsann ihåg hur man gör.

 

Maddie provade och var superduktig hon också.

 

Så klart de hittade slutet där det fanns en massa korvbitar utspridda.

 

Primo och Mezzo hade inte gjort detta förut, men de fattade sanbbt att det var spännande att följa blodfläckarna.

 

Myra var lika duktig hon. Sånt här är skoj och kräver bara blod och gott godis i slutet.

 

Sen ÄNTLIGEN var det vår tur. Jag, Jenna, Sigrid och Micco drog i väg och hittade slutet utan problem. Städade bort alla korvbitar.

 

Alltså detta är KATASTROF. Min allra bästa snöhög håller på och försvinner. Hur ska jag nu kunna leka hunden på täppan. Jag som planerat att på lördag när jag fyller år skulle jag stå högst upp på snöhögen och ta emot gratulationer. Lär inte finnas nån snö kvar då. Nu är den så liten att det knappt går att knuffa ner andra hundar heller.

 

Mezzo bestämde sej för att jag minsann är den allra vackraste hund han någonsin har sett. Han försökte leka ryggsäck ofta och mycket, men det hade han ingenting för. Jag ska inte lukta gott ännu på ett tag.

 

Mohamatte gjorde en sån där skoj uppletaderuta igen. Myra övervakade noga hur det går till att göra en sån. Bra då kan hon säkert lära sin matte.

 

Vi behöver godis!!!!! Kolla Primo han slickade sej runt munnen för att verkligen få matte att fatta hur viktigt det var, Vi fick.

 

Micco kom faktiskt igång och lekte en stund med Moha. Bra det behöver han.

 

Jag och Jenna hade ett mycket viktigt samtal med Mezzo, men vad vi pratade om det stannar mellan oss.

 

Myra och Jenna det lekte och jagade varandra så mycket att Myra var tvungen att utnyttja snöhögen för att svalka sej en stund. Det blev varmt att hålla i gång som vi gjorde.

Tyvärr var det slut på allt skoj strax efter detta. Dags att ge sej hem igen. Jag käkade lite och somnade mycket nöjd med allt skoj.

 

Hade sällskap av Jenna på eftermiddagsrundan. Tog oss in till Susanne för hon behöver ha sin dos av Jennaumgänge och dessutom fick vi smarrigt godis.

 

Eftersom det är torsdag så var tillfälliga Pryl 7an öppen, alltså såg vi till att komma in där också. Kan inte slarva med våra affärsbesök.

Hörde att jag ska komma förbi på lördag efter hundträffen, har visst med min födelsedag att göra.

Lämnade hem Jenna som ska hänga med mej på måndag igen.

Hörde nåt om att i morgon ska det vara en lugn dag. Nåt om att jag kan behöva vila ibland, dumheter behöver jag inte alls göra. Jag vill ha en massa kompisar och tassarna fulla varje dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards