wilmablogghund

Alla inlägg den 25 mars 2019

Av Wilma Border collie - 25 mars 2019 17:29

Tänkte, trodde och hoppades att det där hotet om inga kompisar idag skulle ha försvunnit.

När jag skulle på långrunda så hamnade jag i min bil, men inte åkte matte och samlade ihop min flock inte.

 

Ute ur bilen och jag har insett att det kommer att bli väldigt bra. Men titta i min päls. Det försökte minsann snöa!!

Fullkomligt onödigt nu ska det vara snöfri vår så jag kommer till alla mina bra skogar.

 

Äntligen Engelska skogen. Den har jag inte besökt på hela långa vintern. Det går inte att komma hit när det är en massa snö. Nu ska jag kolla allt viktigt.

 

Kollade massor överallt. Både efter vägen och inne i skogen. Det är inte bra med så här många månaders frånvaro. Jag behöver alltid ha stenkoll på alla mina skogar.

 

Äsch! Vintern hade alldeles glömt att dö här, var både en massa snö och is kvar. Fast jag kollade om det händelsevis skulle finnas nån Ekorre som kände sej ensam. Gjorde det inte tyvärr.

 

Bäcken hade blivit riktigt stor av all snö som smälter. Mycket trevligt men jag blev förbjuden att ens tänka tanken att undersöka vattnet.

 

Gick vidare. ,Mest var det vår men i bland så var vintern kvar den ska dö överallt nu.

 

Sånt här gillar jag. Små trevliga bäckar som jag får använda. Mycket gott vatten i såna, bättre än det hemma i vattenskålen.

 

Nu ska jag utföra mitt mycket viktiga uppdrag i den här skogen. Kolla så allt är okej med mina engelska kompisars hus. Men det var minsann flera stycken på tomten. Den som tittar noga ser ett Rådjur mitt i bilden, de andra tre hade hunnit försvinna. Matte var väldigt glad för att Sigrid Storviltjägaren inte var med. Hade hon varit med och på fria tassar hade vi troligt fortfarande varit i skogen och letat efter henne.

 

Jag märkte inte ens att Rådjuren var där. Var upptagen med diverse dofter och när jag fick bråttom för att kolla huset var de redan borta.

 

Perfekt huset står kvar och inga Vilda grisar har vågar böka sönder gräsmattan heller.

 

Allt är lugnt inga korkade inbrott heller. Huset har klarat min långa frånvaro.

 

Hm, det var väldigt, väldigt länge sen mina kompisar var här. Tänkte att eftersom det börjar vara vår kanske de skulle komma från det där England nu. Men enligt matte så tar det ett tag till. Hon vet visst när de kommer och det var ingen idé att jag skulle ligga och vänta.

 

Chris han gör världens bästa ved. För varje gång jag kollar huset så blommar det ost på veden.

 

Kollade mer av omgivningarna och allt var i sin ordning. All den där gamla begangnade pälsen från mej och Terra har effekt för nu är det andra vintern som den används och inte en endaste Vild gris vågra sej nära.

 

Tänkte gå genom skogen till Bäversjön och kolla så flotten ligger kvar. Men enligt matte så får det vänta, hon trodde inte att det skulle gå att komma fram hela vägen eftersom det är så mycket vatten i skogen.

 

Skulle gå tillbaka. Jag kände för att kolla mer av skogen här. Har massor med bra ställen lägre bort i den, men det kan vi ta nästa gång enligt matte. Nåt om för blött på en del ställen och dessutom skulle jag göra nåt mer.

 

Men här då? Jag kan mina skogar och hade jag gått in här så kunde jag ha kollat Bäversjön från andra ställen.

Nu gick inte det för bäversjön hade växt och blockerade de ställen där det går bra att gå.

 

Följde bäcken på ett annat ställe. Passade på att dricka. Forsande iskallt vatten det är gott det. Doppade framtassarna också.

 

Kollade Bäversjön. Fortfarande är det is på den, fast mycket hade släppt. Matte lyckades se att flotten ligger kvar ordentligt fastfrusen i isen fortfarande. Nästa gån kan jag säkert inspektera den.

 

Här kan man inte vända svansen till. Medan jag var långt bort och kollade huset så hade Hälge passerat och lämnat en stor hög. Så ny att den fortfarande var alldeles varm. Sigrid och så färska spår efter Hälge det hade kunnat bli minst sagt spännande.

Gick till min bil för nu skulle jag åka och göra nåt annat.

 

Tjoho!! Shopping!! Sist jag var här så höll de på och byggde om en del i min allra bästa Grisöronaffär. Nu var det klart och ser väldigt bra ut.

 

Nya lådor till lösgodiset. Som om lock skulle hindra mej, var superenkelt att räkna ut hur jag skulle lyfta på det och kunna ta ett par smakprov. Matte grejade med nåt jag inte skulle se.

Somnade på golvet en stund medan människorna pratade en massa tråk.

 

Så äntligen mitt mycket viktiga shoppinggodis. Utsökt gott godis var det som vanligt.

Tydligen så köpte matte present till mej. Jag fyller 5 år på lördag och ska självklart ha paket då.

Åkte hem, kände mej väldigt nöjd trots att jag varit utan kompisar.

Blev ombedd att passa huset medan matte försvann.

 

Detta är en extremt trött Rottis Helga som behagade vakna och komma ner efter att matte ropat på henne en bra stund.

 

Gå ut var inte speciellt intressant. Helga trodde att hon skulle vara kvar på sin tomt, men matte släpade i väg henne på en kissrunda.

Var på eftermiddagsrunda och räffade varken människor eller hundar jag känner.

Men i morgon ska jag i alla fall ha Sigrid och Micco med mej till skogen. Finns visst en plan att vi ska kolla några viktiga saker då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards