wilmablogghund

Alla inlägg den 24 mars 2019

Av Wilma Border collie - 24 mars 2019 17:50

Haft en sån där perfekt hunddag igen. Söndag och alltså träff med en massa trevliga kompisar.

Efter att ha väntat i evigheter så var det äntligen dags att ge sej iväg.

 

I dag var jag pigg och vaken så jag umgicks med Tommy. Vi hade en del viktigt att prata om.

 

Berättade för Anne om hur ensam jag är, aldrig nån som bryr sej om mej. Kändes väldigt bra för hon förstod mej och umgicks.

 

Här gör jag en Ossy. Jag ställde mej och spanade genom fönstret för att se om det kommit några kompisar. Så här gjorde alltid Ossy när han väntade på att kompisarna skulle komma. Såg att det kommit några så det var lika bra att gå ut.

 

Jo det hade kommit flera. Leonberger Bamse, Labrador Diza och ett par andra.

 

Lika bra att leka då. Vi var några som inledde med att jaga varandra, springa mycket och fort det är skoj det.

 

Men hej Alfonzo. Är du kär i mej fortfarande? Jag är nämligen hans allra största kärlek fast han saknar väsentliga kroppsdelar.

 

Nähä jag blev brädad av Labrador Alice. Helt plötsligt var hon det vackratse Afonzo sett.

 

Men jag är oemotståndligt vacker så inte behövde jag vara utan uppvaktning inte. Denna kille, som faktiskt var svamphundselev hos mej förra året, kom på att jag var hans stora kärlek.

 

Jag smet från alla kärleksförklaringar, var tvungen att köra en omgång med hunden på snöhögen. Risken är överhängande att den är borta nästa vecka. Som vanligt såg jag till att vinna.

 

Franska bulldogen, som också är gammal elev till mej och som den dementa självklart glömt namnet på, gjorde sej kompis med en pudelkille.

 

Labrador Diza hade dragkamp med Tommy om en pinne. Hon vann, fast pinnnen gick visst i många delar. Det är ofta usel kvalitet på pinnar numer. Undrar om man kan reklamera dom nånstans.

 

Vi var massor med hundar idag. Tror inte ens att hälften kom med på bilder. Men skoj hade vi och det lektes överallt eller så var det viktiga gruppsamtal.

 

Överallt så så sprang hundar runt och lekte. Så här borde det vara varje dag.

 

Ja, ja jag är vacker det vet jag, men ni behöver väl inte vara så handgripliga. Jag har inte ens börjat planera för lukta gott ännu.

 

Bad Tommy om råd, tänkte att han kanske hade bra tips om hur jag skulle skydda mej från den intensiva uppvaktningen. Fick inga direkta råd tyvärr men hade inga hanar på ryggen i alla fall.

 

Aha en grupp med människor. Vi kollade noga om det skulle gå att tigga till sej lite godis från dom. Självklart hade vi framgång.

 

Vi fortsatte att leka. Labrador Alice och Golden Mikko hade väldigt skoj medan Alfonzo förklarade sin kärlek för mej. Hans stackars matte skäms för honom, min säjer att jag ska säja i från. Äsch, det är faktiskt trevligt att bli uppvaktad. För övrigt så bara jag går när jag tröttnar på ryggsäcken menar Alfonzo.

 

Min andra kavaljer utsåg Labrador Diza till sin stora kärlek. Men han hade ingen framgång där heller.

  

Äh, så gick tiden alldeles för fort igen. Helt plötsligt var det bara jag och Alice kvar och dags att gå hem igen.

Korkat varför pågår de har träffarna bara i en kvart? Fast enligt människorna utan tidsuppfattning handlar det faktiskt om ett par timmar. De ljuger!!

Hemma så somnade jag, sen var jag på en trist eftermiddagsrunda. Träffade inte nån jag känner poch mina affärer självklart stängda.

I morgon blir jag utan kompisar. Bara jag och matte, men jag ska åka och göra nåt som jag inte har gjort på flera månader. Nu när snö och is är borta så ska jag kunna utföra ett av mina viktiga uppdrag. Berättar i morgon om vad det är.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards