wilmablogghund

Alla inlägg den 20 mars 2019

Av Wilma Border collie - 20 mars 2019 17:41

Tur att jag hade en massa skoj igår. Idag fanns det från början nån plan om att vi skulle ha kollat en annan skog med Bombmurkor.

Men det blåste kallt, försökte regna och var tusen andra fel enligt matte.

Samlade i alla fall ihop min flock för nåt skulle vi hitta på.

 

Min bil användes men vi åkte bara en liten bit. Skulle kollas aker här enligt matte. Jenna försökte få i gång Micco att leka. Gick så där.

 

Sigrid Storviltjägare är vaken. Att hon skulle vara på fria tassar var bar att glömma för hon skulle minsann iväg och jaga en massa djur som hon hittade spår av.

 

Jag och Jenna sprang en massa och hade superskoj. Bara det att från början var faktiskt Micco med och sprang men han försvann.

 

Han befinner sej uppe i skogskanten. Där ska han inte alls vara för där har Räv eller om det är Grävling ett gryt och såna ska inte Micco ner i. Bara det att Micco han hade helt andra planer.

 

Skickade Jenna att hämta tillbaka honom. Hon är vallhund så det var ett passande jobb. Fast Micco var måttligt intresserad av att komma.

 

Slutade så här för honom. Koppelfånge för matte ville inte alls vara med om hund som försvinner ner i gryt till en ilsken grävling. Micco trodde nämligen att han skulle tillbaka till det där grytet.

 

Storviltjägaren hon brydde sej inte ens om att rulla på de få isfläckar som finns kvar. Hon skulle jaga och jaga ännu mer. Som vanligt hade hon ingen framgång eftersom matte vägrade att befria henne.

 

Gick i väg till delar av skogen där vi inte varit på väldigt länge. Ett träd hade tröttnat på livet, inga bekymmer om man är hund bara att krypa under. Matte gick omvägar med koppelfångarna.

 

Jenna fick tassarna fulla för hon har inte varit med här. Alltså hade hon massor att utforska. Vi nadra kollade mest att det var som det skulle med allt.

 

Sigrid hon tog sitt grävande till nya nivåer idag. Grävde mycket och länge i en rutten trädstam. Sand brukar vara hennes favorit men tydligen fungerar murkna träd lika bra.

 

Kollade andra sjön men badsäsongen hade inte inträffat där heller. Dags att isen dör nu.

 

Jenna hittade nåt som enligt henne doftade utsökt. Hörde att hon blev utsatt för olaga hot, nåt om att rullar du i grävlingsbajs får du gå hem. Nu var det inget såt utan bara en god dost.

Matte kollade efter nåt som inte börjat växa och en svamp som inte fanns.

 

Gick vidare. Hade en hel del att kolla, ja alltså vi som inte försökte ge sej på jakt hela tiden.

 

Leka måste man göra. Livet blir så fruktansvärt trist utan en massa skoj lek i alla fall enligt mej och Jenna.

  Sigrid och Micco ägnade sej åt stenbalansering, men Sigrid var så sur att hon vägrade godis. Det är hennes senaste påhitt. Får jag inte jaga så ska jag inte ha nåt godis för sånt har jag slutat äta.

 

Hittade en del snö är jag och Jenna hade skoj. Men ungefär nu så försökte det regna mer dessutom påstod matte att vi skulle göra ytterligare en sak.

 

Jaha bara att gå till bilen då och göra vad det nu är.

Verkade väldigt bra för vi åkte till Flen. Fick passa bilen medan matte skaffade nåt som behövs i morgon. Trodde självklart att vi skulle på shoppingrunda i bästa Grisöronaffären. Blev blåsta!! Fick höra att den tar vi nästa vecka för jag fyller år så och det ska visst köpas present till mej.

Åkte hem och lämnade av min flock i deras hemma.

 

Eftermiddagsrunda tillsammans med Jenna. Bäst att kolla, men nä tillfälliga Pryl 7an var stängd i dag. Dålig service!!

 

Här ser det bättre ut och Jenna har verkligen lärt sej det där med att knacka på dörrar.

 

Jodå in kom vi och vi fick vårt välbehövliga godis av Susanne. Umgicks en stund, stackars Dixie missade osten för hon passade sitt tråkhemma.

 

Gick en sväng, kollade om det hänt nåt. Hade det inte och det var varken hundar eller människor vi känner ute.

 

Gissa vem som inte alls vill bli lämnad?? Jenna var fullt övertygad om att jag skulle gå och göra en massa skoj.

Dessutom hörde vi otrevliga saker att nu tar det massor med dagar innan hon ska hänga med mej igen. Synnerligen korkat. Matte lutade in Jenna och låste in henne.

I morgon ska det enligt matte bli en mycket bra dag. Jag ska göra en massa skoj säjer hon, men vägrar berätta vad.

Vet ju bara att hon köpte nåt som ska användas då. 

Berättar i morgon vad det är som ska vara så bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards