wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 mars 2019

Värsta bästa lördagen

Av Wilma Border collie - 16 mars 2019 18:01

Lördagar är alltid veckans bästa dag, men denna blev bättre än bäst.

Fick som vanligt vänta i hundra evigheter innan det var dags att ge sej i väg.

 

Jaha, var är alla? Ska jag ha hundträff med mej själv eller?

 

Ingen fara för Golden Mikko kom. Mycket trevligt att äntligen hitta nån att leka med.

 

Bara några minuter senare så hade det kommit många kompisar. precis som det alltid ska vara.

 

Baci kom. Hans andra gång på hundträff och han uppskattar verkligen att träffa alla trevliga hundar

 

Blev självklart massor med skoj spring. Springa tillsammans med kompisar det är livet det. Här är det jag, Golden Mikko och Nikki som har superskoj.

  Bredvid Leonberger Peggy och Dalmatiner Tilly är Eddie, Han tillhör Sigridmattes ena människovalp och är och hälsar på den här helgen. Länge sen jag träffade honom senast.

 

Självklart var Sigrid och Micco också med. Peggy och Micco hade en massa att prata om medan Baci försökte bli kompis med en Tax.

 

Alltså så här ska hundlivet alltid vara. Massor med kompisar och bara skoj hela tiden. 

 

Sigrid och Micco hittade en människa. Sigrid föredrar för det mesta människor på hundträffarna och nu fanns det visst godis också.

 

Inte en hundträff utan att leka Hunden på snöhögen inte. Som vanligt vann jag, den är min och det är superroligt att knuffa ner kompisarna.

  Eddie och vackra Borzoi Myra blev superkompisar, men han lekte en massa med Atle Västgötaspets också. Alla har alltid skoj med alla.

 

Jag och Dalmatiner Tilly hade en massa skoj med Baci. Hoppas han kommer att hälsa på i Sparreholm ofta så han kan komma och hänga med oss på helgerna.

 

Äsch då, nu har tiden gått för fort igen. Lite sista lek med Tilly och Peggy inann det var dags att åka igen. Men underligt blev det. För helt plötsligt så skulle Sigrid följa med mej medan Micco och Eddie skulle hem till Sigrid. Vi var hemma hos mej en kort stund medan matte käkade lunch och vi grejade lite. Så hamnade vi i bilen.

 

Du Sigrid detta kommer att bli toppen. Matte sa i går att det väntade en överraskning i dag och nu vet jag vad vi ska göra.

 

Hej  mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam. Det var ett tag sen sist men nu ska vi ha skoj.

 

Vi gick till det där Djurgår´n. Trevligt för här har vi inte varit på massor med evigheter.

 

Sigrid hittade en enorm vattenpöl som hon försökte dricka upp allt vatten i, fast det klarade hon inte.

 

Vi hoppade upp på en sten och förklarade för Adam att om man som hund befinner sej på stenar brukar det ge gott godis.

 

Adam visade sej vara extremt duktig på att tillverka ostträd. Borde alltid ha honom med oss. Tänk vad många såna vi skulle hitta då.

 

Inte bara träd, det växte minsann ost på stenarna också. Vi städade väldigt noga.

 

Oliver han övervakade vårt ostletande från en stor sten. Stenar är bra för man ser väldigt bra från såna.

 

Sen började han och Sigrid kolla under stenar. De hittade visst maskar och en del andra kryp. Jag var upptagen med att kolla Adam och osten.

 

Sigrid hon älskar mina människovalpar och de älskar henne. Här pussas hon och Oliver.

 

Självklart så gosade vi en massa med Adam också. Måste tacka ordentligt för alla bra ostställen han fixade åt oss.

 

Ostställen var det. Detta var nytt, vi fick städa Adams ena sko för han hade tappat ost på den. Men inga problem vi fick bort allt.

 

Gick till det där utegymet. Oliver är urstark för han lyfte och lyfte.

 

Vi provade att balansera på ett traktordäck, Bra sysselsätttning för det gav godis.

 

Hm, märklig sysselsättning. Oliver staplade bildäck runt Adam. Tror faktiskt att det var bättre att göra som jag och Sigrid och balansera istället.

 

Sigrid och hennes gropmani, den kommer säkert att bli värre nu. Hon började gräva. Då grävde Oliver ner godis som hon fick gräva upp. Nu kommer hon säkert att tro att det går att gräva upp godis överallt.

 

Nu har vi hamnat vid kiosken för Oliver och Adam ville ha glass. Hörru Oliver du vet väl att vi är väldigt sugna på glass?? Hade ingen framgång.

 

Sigrid provade med Adam men det var lika illa där. Han åt men delade inte med sej.

 

Jag får väl ligga här och svälta ihjäl då. Hade faktiskt behövt glass men människovalparna höll avstånd.

 

Ingen fara vi fick glass både jag och Sigrid. Utsökt gott var det, borde få glass ofta.

Sen var det dags att säja hej då till oliver och Adam. Men jag hörde minsann att de och matte pratade om nåt som låter väldigt trevligt. Vi ska alltså träffas snart igen och då kommer det att bli riktigt skoj igen.

Åkte hem via en omväg eftersom vägen var blockerad av nån otäck trafikolycka. Matte var glad för att det gick att vända och att hon kan andra vägar annars hade vi nog suttit i kö i timmar.

Nu är jag trött, jag är faktiskt väldigt trött men mycket nöjd med min superlördag.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards