wilmablogghund

Alla inlägg den 14 mars 2019

Av Wilma Border collie - 14 mars 2019 17:55

I går kväll så var det en massa strul med Facebook så länkningen till min blogg funkade inte alls.

http://wilmablogghund.bloggplatsen.se/2019/03/13/11597978-blaaaaaaa/ detta är länken till gårdagens blogg.

I dag klev ett mänskligt vrak ur sängen och påstod att hon var 275 år eller nåt sånt. Bra då kanske hon äntligen inser att snö och isrull är en synnerligen korkad idé.

Bara det att det hette att jag och min flock skulle få roa oss på egna tassar eftersom det där gnälliga vraket hade ont på en massa ställen.

 

Flocken är fulltalig och på väg mot vad vi nu skulle göra så hittade vi Inez. Bra med lite hundumgänge så slapp vi bara lyssna på mänskligt gnäll.

 

Så dök Rick också upp. Bestämde att vi kunde ha sällskap med dom till sjön. Här sker första undret. Sigrid uttalade inga mordhot mot Inez.

 

Äntligen på fria tassar, ja alla utom Sigrid då.

 

Vi sprang en massa och hade skoj. Gäller att passa på när tillfälle ges.

 

Så fick vi syn på nåt. Vi hittade minsann Moha Dvärgschanuzer, mycket trevligt. Hon är med på hundträffarna ibland.

 

Jag och Jenna drack en massa vatten. Så gott med kallt sjövatten och eftersom vi var inställda på en massa skoj var det bäst att dricka ordentligt.

 

Vi lekte mycket men Jenna och Sigrid fick lov att vara poliser (erkänner jag brast i uppmärksamhet, är ju jag som är polis normalt) eftersom Inez var alldeles för på Moha.

 

Slutade med att Inez och Rick tog sina mattar och gick åt ett annat håll.

 

Jenna och Moha lekte en massa skoj jaktlekar.

 

Såna gillar jag också så vi jagade varnadra massor. Hade väldigt roligt.

 

Nu sker nästa under. Sigrid som ägnat senaste månaderna åt att bara stirra nedlåtande på oss som lekt och haft skoj ville helt plötsligt vara med.

 

Matte släppte hennes koppel fullt övertygad om att Sigrid inom några sekunder skulle dra på jakt. Nädå, inte en tanke på det, hon började leka massor med oss andra och hade skoj. Under kan alltså ske.

 

Vi försökte få igång Micco också, men han var inte speciellt intresserad.

 

Men vi tog ett allvarligt gruppsamtal med honom om att han visst kunde vara med och leka. Livet blir bar trist om man bara sitter och tittar på oss som har skoj.

 

Han kom faktiskt igång och hängde på och hade skoj en stund.

 

Massor med spring blev det och Sigrid hon lekte som om hon aldrig nånsin varit den förskräckliga storviltjägaren. Må nu detta hålla i sej att hon behagar bli sitt normala jag igen.

 

Dags att skiljas åt men Sigrid och Moha hade nåt viktigt samtal. Hörde i alla fall att vi ska träffas igen och ha en massa skoj. Desto fler kompisar desto roligare blir hundlivet.

 

Gick en sväng och Jenna fick ett totalt hjärnsläpp. En stubbe var det absolut farligaste hon sett. Den fick höra många och långa hotfulla morr från henne. Ja, ja hon är ung och för lite knäppa idéer ibland.

 

För övrigt inte bara Jenna som får såna. Sigrid tvärnitade vid en brunn. Studera allt vatten som rann ner var extremt spännande.

Lämnade min flock i deras respektive hemma och gick hem, mycket nöjd med att det blivit en skoj runda trots den gnälliga uråldriga matte.

 

Se här. Jenna är en mycket läraktig elev. Hon kan minsann knacka på affärsdörrar numer Ger henne MVG i betyg.

 


Vi kom in och blev bjudna på lite gott. Precis som det ska vara, affärskontakter är viktiga.

 

Sen gick vi och hälsade på i Dixis affär också. Går alldeles utmärkt att vara tre hundar om samma osttub. Vi delade systerligt på osten.

Gick en vanlig tråksväng sen.

 

Har lämnat Jenna, men hon tänkte inte alls passa sitt hus. Hon gjorde allt för att följa med mej. Vi hörde tyvärr att nu tar det flera onödiga dagar innan hon ska hänga med mej igen. Tyvärr lyckades hon inte smita med för matte överlistade henne.

I morgon är alltså min flock lite mindre men nåt ska vi säkert hitta på.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards