wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 mars 2019

Bläääääää

Av Wilma Border collie - 13 mars 2019 17:57

Tur vi hade skoj i går för idag har det varit en tråkdag.

Började när jag vaknade, det hade fallit en massa snö under natten och det fortsatte komma.

Sen var det dags att samla ihop min flock. för att fördriva en stund ute.

 

Blött och äckligt är det, en blandning av regn och snö så försökte det blåsa en massa också. Enligt matte skulle vi få stå ut med en tråkrunda.

 

Gick till skidbacken. Jag och Jenna lekte en massa, nåt skoj måste vi ha.

 

Micco han ville ingenting, jo gå hem vilket han inte alls fick göra.

 

Jag och Jenna fortsatte att leka, Micco ville fortfarnade hem och Sigrid försökte rymma som vanligt.

 

Slutade med att Micco också blev fånge. Känslig typ, han borde ha lekt med oss så hade livet varit mycket roligare.

 

Har hört att matte pratat om spår i flera dagar nu. Alltså bestämde jag och Jenna att vi skulle kolla om det var nåt på gång. Var det inte och enligt matte så måste det bli barmark igen för att det ska gå bra.

 

Sigrid hittade spår efter Rådjur ch bestämde sej för att ett eller flera såna kunde hon minsann tänka sej att jaga idag.

Hon fick inte alls jaga såna, dags att hon kommer på bättre tankar och blir normal.

 

Alltså detta är bedrövligt, det snöar och regnar och blåser. Inte konstigt att vi var alldeles ensamma ute, normala hundar och människor håller sej inne i sånt här väder.

 

Jag gjorde ett försök att spana efter Ekorre, men lika ödsligt som vanligt. Dessutom har Jenna börjat med nåt enligt mej korkat och matte bra. När matte ber henne hämta mej så springer den inställsamma typen och gör det!

 

För att försöka förgylla den usla tillvaro så letade vi godis på verandan till Terras hus. Hittade allt.

 

Fast Sigrid hon nedlät sej inte till sånt idag. Enligt henne så var det bara jakt på Rådjur som existerade.

 

Jenna hon ville gå på hundträff, men det är bara onsdag och inga hundar fanns det. Det är många år kvar till lördag.

 

Gick genom skogen.  Fanns inget av intresse och alldeles ödsligt var det. Jag och Jenna lekte mer vid skidbacken. Försökte få igång Micco men han ville inte alls leka med oss.

 

Fast när jag och Jenna hade dragkamp om en pinne så vaknade han. Men han bet bara av en gren och gjorde flis av den.

 

Jag ger mej inte! Nån gång ska Jenna lära sej att det är underbart att rulla i konstsnö. Men i dag ville hon bara brottas. Sigrid blängde föraktfullt på oss, sånt här skoj pysslar hon definitivt inte med.

 

Detta är spåren efter mattes korkade påhitt. Hon har sagt att hon aldrig mer skulle göra en Sigrid och isrulla.

Helt plötsligt låg hon på backen, var glansis under snön. Jenna trodde att hon lekte och hoppade runt på hennes rygg. Jag försökte få henne att sluta säja en massa konstiga ord genom att tvätta henne i ansiktet. Sigrids koppel tappade hon så Sigrid försökte rymma, men mattes långa arm hann få grepp om det innan Sigrid hann sticka.

Var nog tur att skogen var alldeles ödslig medan detta utspelade sej. Dessutom blev visst matte alldeles dyngsur av att försöka simma på is täckt av blötsnö. Micco han satt bara och stirrade på allt märkligt som utspelade sej.

 

När det var ordning igen så blev vi fångar allihopa. Nu skulle vi hem, matte pratade om torra kläder.

 

Sluta gnäll. vi ska in här, vi vet att Dixie behöver ost och Susanne vill ha sin dos av Jennaumgänge.

 

Kom in, Dixie blev överlycklig och självklart så serverades det ost.

 

Susanne var snäll och delade ut gott godis också. Behövde vi verkligen efter denna bedrövliga runda.

Lämnade min flock i deras olika hemma. Gick hem och matte bytte av nån märklig anledning kläder. Inte sjutton byter jag päls inte bara för att jag blivit blöt.

Hämtade Jenna på eftermiddagen, då hade det slutat komma ner en massa. Tråkrunda, träffade inte några vi känner och inte hände det nåt annat skoj heller.

I morgon har jag hela flocken igen. Bra för jag antar att vi kommer att få lyssna på en massa gnäll, redan nu pratar den känsliga matte om ont på konstiga ställen. Jag förutsätter att vi kan hitta på nåt skoj i alla fall.




 
 
Ingen bild

Felix

13 mars 2019 21:23

Här var det snöstorm i morse, -6 grader och snö på tvären eller runthörnetsnö som matten kallade det. Sen har snön vräkt ner hela dagen i massor, det snöar än ute men nu är det blötsnö sån där som sätter sig på tassarna som bollar. Hoppas på bättre väder i morgon, men jag har inga större förhoppningar, hoppas att du slipper se matten din på backen i morgon i alla fall, de låter så illa när de hamnar där och inte vill de leka heller.

Russelpussar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards