wilmablogghund

Alla inlägg den 10 mars 2019

Av Wilma Border collie - 10 mars 2019 18:19

Så blev det söndag och det är ju också trevliga dagar numer. Dags för hundträff i dag också.

   

Jaha var är alla? Ska jag ha hundträff med mej själv eller??

   

Ingen fara för Labrador Alice kom så jag skulle inte alls bli själv.

   

Sen kom det självklart en massa kompisar. Desto fler vi är desto roligare blir det.

   

Min gamla svamphundselev Baci kom på sitt allra första besök. Här gör han sej bekant med Leonberger Bamse. Sen sist hade Bamse blivit av med al päls så han frös stackarn.

   

Överallt så lekte hundar tillsammans. Här är det Chess som har skoj med vad matte tror är Moha Dvärgschanuzer.

   

Sigrid var på nåt extremt märkligt humör. I dag var hon inte bekant med matte och vägrade hälsa. Som sagt det gör inget om den normala Sigrid behagar visa sej igen.

   

Micco hade en massa djupa samtal med Billbo. Antar att det var sånt där oss hanar emellan snack.

   

Så var det den lilla detaljen med att se till att man får behövlig energipåfyllning. Nån stoppade handen i fickan och det såg minsann Alice och Billbo.

   

Tommy körde runt med den där Mulen. Var några hundar som funderade på att åka sån. Nja, då kan man hamna på alla möjliga märkliga ställen så jag tänkte inte ens tanken.

   

Strunta i den där Mulen är det nån som vill leka Hunden på täppan med mej?

   

Rick och Atli kom, men Rick ville bara spana och Atli hängde på mej för att se bättre. Jag som trodde att det skulle bli lek.

   

Kom en ny pudel idag. Självklart har han ett namn som den dementa glömt, men han var trevlig och minglade runt och gjorde sej bekant med oss alla.

      

Detta var inte det smartaste jag kommit på. Tänkte rulla ovanpå snöhögen, men jag var visst för nära kanten och gled ner på backen.

   

Äntligen ett gäng som vill leka Hunden på täppan. Mycket skoj lek detta, borde finnas sån här snöhög året runt för den leken.

   

Jag vann i dag också efter en hård kamp. Atli kom helt plötsligt på att hänga på mej det var superskoj.

   

Sen var det en massa lek överallt. Flockspring är skoj.

   

Sigrid hade en del hemliga saker att berätta som hon viskade i mitt öra. Vad dtét var stannar mellan henne och mej.

   

Billbo och den nya pudeln hade en massa skoj tillsammans också. När pudeln kollat på hur skoj vi andra har så började han också leka..

   

Borzoi Myra är vacker och älskar att springa mycket och fort. Tror inte att nån av oss andra hinner ifatt henne när hon får upp farten.

   

Nä vi leker inte. I stället använde vi snöhögen till en av alla våra viktiga diskussioner, hade en hel del att avhandla.

   

Äsch, redan slut på allt skoj. Som vanligt gick tiden alldeles för fort och nu tar det flera hundra evigheter tills det är helg igen.

Dötrist eftermiddagsrunda, tänkte, trodde och hoppades. Men inte var mina affärer specialöppna när jag passerade inte. Inte fanns det varken hundar eller människor jag känner ute heller.

I morgon ska jag hitta på nåt med Sigrid och Micco, får se vad det blir.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards