wilmablogghund

Alla inlägg den 9 mars 2019

Av Wilma Border collie - 9 mars 2019 18:26

ÄNTLIGEN lördag igen, var som vanligt flera månader sen sist.

Dessutom som är matte alltid extremt långsam så jag får ligga vid dörren halva dagen innan det är dags att ge sej iväg.

   

Så på plats och jag frångår inte mina rutiner att ha ett enskilt samtal med Tommy. Vi viskar mycket hemlisar i varandras öron.

   

Gick ut och det hade börjat komma kompisar. Jenna, Chess, Bamse och Micco var de första jag mötte, mycket trevligt.

   

Kom fler hela tiden. Gillar när vi är många det blir så mycket roligare då.

   

Atli är på besök hos Sigrid och Micco. Länge sen jag träffade honom. Sigrid hade nån kurs i att man går på hundträff för att umgås med människor. Fast jag såg minsann att Atli föredrog att röja loss med en massa kompisar.

   

Jennas brorsa Hasse blev förälskad i Chess och uppvaktade henne ordentligt. Men han hade visst ingen vidare framgång med alla raggningsförsök.

   

Fast de flesta av oss ägnade tid åt en massa skoj lek. Gäller att hinna leka med så många som möjligt. Här har Nikki och Max en massa skoj.

   

Rick han behövde energi för att orka leka så han tiggde av matte. Jodå, han fick en del.

   

Micco minglade runt och pratade med olika hundar, Han och Remi hade mycket att prata om.

   

Atli hittade Hasses sambo Tyzon och hade trevligt med honom.

   

Som vanligt hade vi en massa diskussioner också. Gäller att klara av veckans händelser och planera en del för vad vi ska roa oss med. Blir alltid en massa trevliga samtal.

   

Jag, Jenna, Hasse och Rick hade en massa skoj tillsammans. Sprang mycket och fort bland annat.

   

Labrador Alice blir nästan alla hanar alltid kära i. I dag kom Frasse på att hon var hans stora kärlek. Tror det är så att Alice snart ska lukta gott.

   

Jag och Nikki har alltid skoj tillsammans. Vi brottas mycket, väldigt skoj.

   

Snöhögen finns kvar så vi lekte Hunden på täppan igen. Det är en väldigt skoj lek att knuffa ner varandra.

   

Så jag vann! Kämpade hårt med till slut besegrade jag även Golden Mikko som var extremt envis.

   

Är det ingen som vill komma och utmana mej igen? Känner mej lite ensam här på toppen. Nä tydligen inte.

   

Gav upp väntan och lekte med Jenna och Dalmatiner Tilly istället.

   

Helt plötsligt var det bara jag, Jenna, Hasse och Tilly kvar. Vi passade på att leka mer, för vem vet när vi ses igen? Hörde att jag inte träffar Jenna på två dagar nu, elände.

Sen var det bara hem och sova som väntade. Sov väldigt gott efter att ha käkat lite lunch.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur och träffade ett par människor jag känner och så mötte jag Frasse och Bosse också. Fast då hade matte kameran hemma.

I morgon är det dags igen, då kommer det ett gäng med hundar som inte var med idag. Ser fram emot en mycket bra söndag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards