wilmablogghund

Alla inlägg den 8 mars 2019

Av Wilma Border collie - 8 mars 2019 18:39

Den där klena människan fortsätter att gnälla. I dag var det ena höften och skinkan som gör ont påstår hon. Att hon gnäller är en sak, det är bara att stänga av hörseln men när hon pratade om att långrunda skulle det inte bli då är det illa. Gnäll men det ska inte påverka mej och min flock.

   

Så där nu har jag samlat ihop hela flocken och vi ska dra med den halta och lytta och hitta på nåt.

   

Gick till skidbacken. Tänkte leka men jag och Jenna fick börja med att hämta Micco som försökte dra på egna äventyr.

   

Alltså sånt här borde inte få förekomma på bild. Jag fick ett tillfälligt hjärnsläpp och trodde att jag var fångad i nätet. Matte sa åt mej att gå runt och Jenna som hade gått runt skrattade åt mej. Äsch, även den bästa hund kan misslyckas.

   

Hörru ditt lilla elände, nu är jag fri från nätet. Har inte riktigt bestämt om vi ska leka eller om jag ska käka upp dej eftersom du skrattade åt mej!

   

Ingen fara jag är en snäll hund så vi lekte en massa i stället. Vill faktiskt ha alla mina vänner kvar.

   

Men stackars Micco råkade komma för nära Sigrid den förskräckliga och sökte skydd hos mej.

   

Så där sa åt honom att det var mycket bättre att han lekte med mej och Jenna långt från Sigrid som var på det mordiska humöret.

   

Medan vi lekte så gav Sigrid matte en massa lektioner i hur man bäst rullar utan att förvandlas till en gnällkärring med ont överallt. Fast jag är övertygad om att det absolut bästa är att hon inte rullar alls.

   

Jag hade samma kurs men med Jenna. Tror jag ger upp, idag vände hon bara svansen till och ville inte alls lyssna på hur skönt detta är.

   

Micco han har lyssnat för mycket på Sigrid för han drog i väg hela tiden. Jenna var och hämtade honom under ett hus när han inte alls tänkte komma.

   

Gick vidare och grejade med diverse viktiga hundsaker. Micco han slutade som fånge eftersom han hela tiden drog i väg och verkade ha nedsatt hörsel. Den halta och lytta hade ingen lust att jaga honom.

   

Passerade huset där Terra brukar bo. Perfekt för det hade regnat godis där, vi hade mycket jobb med att hitta allt.

   

Berättade för Jenna om hur det är när Terra och hennes människor kommer från Halland och allt skoj vi har Missade visst att säja att det dröjer till hösten för Jenna ställde sej på bordet och spanade.

   

Sigrid slet för under bänken fanns det en godisbit som hon inte nådde. Slutade med att matte fick flytta på bänken så Sigrid kom åt det.

   

Fick lov att ha tråkigt en stund medan den halta och lytta skulle vila de onda kroppsdelarna. Sen blev vi fångar för vägen var skridskobana. Inte lämpligt med en massa spring och lek på den.

   

Fast det blir säkert vår när som helst. Kom massor med Sångsvanar flygande som förde ett himla liv.

   

Gick genom Tråkskogen. Vid skidbacken så jagade jag och Jenna varandra. Är ett elände att hinna undan eller ikapp henne för hon är snabbare än blixten.

   

Vi erbjöd Micco att vara med, men han var inte speciellt intresserad.

   

Men Sigrid förvandlades till blodtörstig Pitbull så fort nån av oss var för nära.

   

Jag kan minsann se livsfarlig ut jag också. Fast Jenna blev inte ett dugg rädd för mej, vi bara lekte lite våldsamt.

   

Kopplade av en stund genom att dela på en smaskig pinne. Jag käkade bark och Jenna trä.

Sen var det bara att dela ut flocken i sina hemma och gå hem till tråkhemma.

   

Bra jag fick sällskap av Jenna på eftermiddagsrundan. Det regnade och blåste så vi bestämde oss för affärsrunda. Perfekt fick godis av Anna på tillfälliga Pryl 7an.

   

Så körde vi en brottningsmatch där också.

   

Bara det att i grannaffären hade Dixie minsann hört att vi var nära. Hon hade suttit innanför dörren och väntat och väntat. Kanske trodde hon att Anna och Elisabeth käkade upp all ost som hon var sugen på.

   

Dixie fick sin ost och Jenna smörade till sej godis från Susanne.

Gick en sväng men det regnade massor, synnerligen otrevligt. Hann bara hem så började det snöa.

Nu ska jag vila mej i form eftersom det är lördag i morgon, då ska jag minsann ha skoj med alla jag inte träffat på en vecka.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards