wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2019

Ganska trist dag och gnällmatte

Av Wilma Border collie - 7 mars 2019 18:24

Tråkdag detta. Matte bara gnäller om ont på konstiga ställen, i morse kunde hon knappt öppna munnen för att käken gjorde ont och så där har det hållit på.

   

Har i alla fall hämtat Sigrid och Micco för vi ska röra på oss en stund. Enligt matte skulle det bli en stillsam runda (gnällkärring är hon).

Vi tänkte att vi skulle ta vägen genom den här lilla skogsdungen. Matte vägrade och påstod att hennes onda nacke inte alls ville ut och halka på hala stigar. Dumheter hon använder väl fötterna och inte nacken för att gå.

   

Blev spårvägen en bit i stället. Hade inte hänt nåt av värde där.

   

Sörmlandsleden då? Har hört talas om det där med vårjobb ett tag nu. Nä inte det heller med hänvisning till nacken och vissa svårigheter att böja sej.

   

Gick och kollade vid hundbadet. Ser bra ut för nu dör isen igen. Jag och Sigrid provsmakade, mycket kallt och gott.

   

Micco funderade på att bada men ångrade sej. Hörde nåt om att det behöver bli lite varmare.

   

Grenar som har legat i vatten har supergod bark. Rekommenderar verkligen alla hundar att prova. Dessutom mättar det bra vilket behövs eftersom det är uselt med mat hemma.

   

Sigrid försökte gräva sina extremt viktiga gropar med sanden var alldeles för hård för att det skulle fungera.

   

Jag kollade om det möjligen fanns ost på gungan. Var extremt länge sen den levererade nåt. Fanns inget och dessutom var det en mindre sjö under den.

   

Gissa vad Sigrid tänker göra? Nosen i backen och vikten ökade till hundra kilo eller nåt. Hon misslyckades och utsattes för hot från matte som sa att den är nacken inte uppskattade hennes slit i kopplet.

   

Blommar inte gungan så kan tydligen stolpen till gungställningen blomma. Rensade den ordentligt.

   

Så hjälpte jag Sigrid att kolla dofter efter intressanta hanar.

   

Gick till skidbacken och jag kopplade av med en massa sköna rull i konstsnön. Borde vara sån året runt här.

   

Det går inte att vända svansen till inte. Var tvungen att avbryta mitt rullande och göra ett polisingripande eftersom Sigrid fick akut behov av att döda Micco.

   

Detta måste väl kallas för våld mot tjänstehund eller?? När jag avbröt mordförsöket så gav hon sej på mej istället. Kunde parera så jag klarade mej med strupen kvar.

   

Lekte en del med Micco, synd om honom som ständigt ska dödas av Sigrid.

   

Så kom jag för nära henne och hon gav sej på mej igen. Klarade mej även denna gång.

Ungefär nu så började matte gnälla mer om ont så vi skulle hem. Lämnade Sigrid och Micco och gick hem till mej.

Matte tog värktabletter och mådde bättre efter en stund, fast det gnälls alldeles för mycket. Människor måste vara extremt känsliga.

 

Ordning på eftermiddagsrundan. Tillfälliga Pryl 7an var äntligen öppen så jag gick självklart in och bjöd mej på en del gott.

   

Men ta fram osttuben långsamma människa!! Den kom fram så jag och Dixie fick vad vi behövde.

   

Sen fick vi efterrätt av Susanne också. Tur att jag har mina affärer annars skulle svältdöden vara nära.

   

Ännu bättre vår allra bästa godisutdelare kom så vi fick mer. Blev alltså en bra eftermiddagsrunda.

I morgon har jag hela min flock och jag hoppas verkligen att matte slutat gnälla då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards