wilmablogghund

Alla inlägg den 5 mars 2019

Av Wilma Border collie - 5 mars 2019 18:23

Mindre flock idag, bara jag och Jenna. Dessutom hade matte sina vanliga hallucinationer och påstod att det blåste djupfrysta huggormar.

Hämtade Jenna och fick höra att det skulle bli en tråkrunda idag. Skitväder som alltid ska förstöra en massa för oss.

   

Men titta där är Inez. Kan umgås med henne en stund då.

   

Visade sej att Rick också var där så vi försökte leka. Inte enkelt när både jag och Jenna var fångar. Men vi var nära trafikerade hala gator och då är det synnerligen korkat att vara på fria tassar.

   

Gick upp i skogen där vi blev befriade från fångenskapen. Lekte en liten stund men sen skulle vi åt olika håll.

   

Perfekt jag har minsann gjort ett mycket bra fynd. Det tänker jag ha trevligt med en stund.

   

Jag hittade Rådjurs tappade ben. Gnagde på det en stund. Mycket gott var det.

   

Bara det att Jenna snodde benet. Gjorde inte så mycket för jag var färdig med det och Jenna var så stolt när hon fick bära runt på det.

   

Men Jenna strunta i benet och testa snörull i konstsnön istället. Hade ingen framgång alls, Jenna vägrar förstå hur skönt detta är och var bara intresserad av benet.

   

Du Jenna strunta i det där benet nu, vi har annat att göra. Jenna lyssnade inte alls hon skulle bara bära på det.

   

Slutade med att Jenna blev koppelfånge när hon tillfälligt tappade benet. Då glömde hon faktiskt bort det och vi kunde ägna oss åt andra viktiga saker.

   

Fick vara på fria tassar igen, precis som det ska vara.

   

Mötte Inez och Rick igen. Umgicks lite med dom men så fortsatte vi åt olika håll.

   

Perfekt ostträdet utanför Terras hus blommade. Nu är det mycket noga städat där, vi lämnade inte kvar nånting.

   

Sen såg matte hur jag och Jenna sprang snabbt över tomten vid det som var Ossys dagis. När matte kom så syntes bara en öppen dörr men inga hundar.

   

Och? Vi var faktiskt inbjudna, som de artiga hundar vi är så tackade vi självklart ja och gick in. Matte råkade nämligen ha några märkliga åsikter.

   

Det var så att Tommy var där och han hade sett att vi var på gång och ropade på oss. Jag var knähund en stund, är helt okej att vara det ibland.

   

Jenna provade också. Hon ansåg att det var okej. Men vi var ganska upptagna hittade lite kattmat som vi bjöd oss på balnd annat.

   

Så fick vi gott godis också. Precis som det ska vara.

   

Jag gick en sväng och hittade nåt som jag tyckte verkade vara skoj. Borde lära mej att kolla vad det är jag hittar.

   

Det där jag hittade var en narrmössa och den ansåg Tommy att jag skulle prova. Jodå, i typ 2 sekunder hade jag den på huvudet. Tyckte inte att jag klädde i mössa.

   

Har sagt hej då till människorna och hamnat i skidbacken. Där lekte vi en massa. Hade så mycket skoj att jag alldeles glömde att ge Jenna fler lektioner i snörull.

   

Perfekt dörren till Susannes affär var öppen alltså slängde vi oss in och berättade att vi var väldigt godissugna. För nåt sånt har vi inte fått på många månader. Fick godis.

Lämnade hem Jenna och gick hem, käkade lite och somnade.

Hämtade henne igen på eftermiddagen, men då var det en vanlig tråkrunda där vi inte träffade nån vi känner.

   

Titta här!! Den här bilden fick matte på sin Facebooksida. Det finns sociala Ekorrar!!! Men ett halvår bara?? Den hunden måste ha haft extrem tur för jag har då jobbat på detta i flera år utan framgång. Plötsligt händer det, nu gäller det bara att jag också lyckas hitta en för hoppet har vaknat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards