wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 mars 2019

Tur att jag har mina kompisar

Av Wilma Border collie - 4 mars 2019 18:22

Äsch, den där snön har fortsatt att vräka ner. Förstör en massa trevliga planer för mej.

Samlade i alla fall ihop hela min flock för nåt skulle vi hitta på.

   

Tråkväder alltså borde vi försöka förgylla dagen. Jag kollade om det möjligen fanns nån öppen affär till fyra hundar som behövde trevliga saker. Nä de var stängda, elände!

   

Gick vidare och hamnade vid sjön. Där hittade vi Rick och Inez, trevligt med extra umgänge en stund.

   

Jenna hon smörade en massa för Rick, men han var inte alls intresserad av umgänge utan försökte gömma sej hos sin matte.

   

Vi lekte i alla fall ett tag. Skoj hade vi alla utom Sigrid som i vanlig ordning var fånge.

   

Ha, ha jag har snott Jennas pinne och nu är den MIN!!!! Att den helt plötsligt gick i två delar det behöver vi inte prata så mycket om va?

Så skulle Rick och Inez gå hem igen men vi skulle fortsätta vara ute ett tag till.

   

Finn ett fel på bilden. Inez borde ha gått med sin matte och inte alls stå bredvid mej på bordet. Efter en stund så försvann hon i alla fall.

   

Micco som vägrade att hoppa fick sin ost på marken istället.

   

Kollade men inte hade det blivit badsäsong. Isen hade återkommit så det gick inte ens att dricka vatten i sjön.

   

Jag och Ossy vi inspekterade alltid varandras tänder, det och allt annat skoj med honom saknar jag mycket. Men Jenna var minsann med på att hon och jag skulle kolla våra tandstatusar. Vi bedömde att vi hade utmärkta tänder båda två.

   

Men Jenna tänker du utbilda dej till tandläkare eller är det min hals du ska kolla? Tydligen såg hon väldigt intressanta saker. Fick veta att mina halsmandlar och en del annat också ser perfekt ut.

   

Sigrid hon hittade spår efter Rådjur, ökade sin vikt till ett par hundra kilo och tänkte dra. Men matte var starkare så hon kom ingenstans

   

Micco svälte så han stillade sin värsta hunger med att käka en massa rådjurspluttar. Dessa missade koppelfången Sigrid.

   

Vi hade en diskussion om vad vi skulle hitta på. Snön vräkte ner och det var inet att tänka på att ta nån bra runda i skogen.

   

Fanns några förslag så jag och Jenna tuggade på varsin pinne medan vi funderade. Går väldigt bra att tänka medan man käkar bark.

   

Hörru, vi har bestämt att vi vill leta ost här inne. Kan du vara vänlig och ordna det till oss??

   

Vi fick göra ett ostsök. Städade som vanligt väldigt noga. Micco vägrade fortfarande att hoppa så han fick sitt nära marken.

   

Hade ytterligare en diskussion, men det var dåligt med idéer hos oss alla fyra. Blöta var vi och inget kändes så där riktigt skoj.

   

Jag gjorde ett försök att få matte att fixa en ostgunga till oss. Hon vägrade och påstod att vi faktiskt hade letat ost alldeles nyss.

   

Det snöade så mycket att de var ute och plogade på gatorna. Elände nu blir det snövallar igen och en av mattes planer kommer inte att fungera den här veckan heller.

Lämnade min flock i deras respektive hemma. Gick hem och drabbades efter en stund av passa huset.

Matte försvann till nån människoveterinär men kom tillbaka ganska snart.

   

Bra Jenna ska med mej på eftermiddagsrunda. Fast jag hade planer på att stanna hos henne och leka med en skoj leksak som jag hittade. Fick jag inte utan tvingades med.

   

Tycker du verkligen att du är snäll mot oss? Det regnar och vi försöker smyga efter husväggarna för att inte bli blöta. Kan vi möjligen få gå hem igen? Släpades runt ett tag fast vi hade sån tur att vi faktiskt träffade en del människor vi känner.

I morgon har jag bara Jenna, får se vad vi ska hitta på för nånting då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards