wilmablogghund

Alla inlägg den 3 mars 2019

Av Wilma Border collie - 3 mars 2019 18:28

Det där att det är vår på gång var bara lurendrejeri. Började snöa när jag gjorde min morgontoalett och sen blev det värre och värre.

Skulle i alla fall på hundträff, himla tur att det är sån på söndagar också för annars hade detta blivit en riktig tråkdag.

   

Började med att ha ett djupt samtal med Tommy. Vi har mycket viktigt att diskutera.

   

Men så provade jag att sitta på en stol. Var bättre att vara i samma höjd som Tommy medan vi hade vår viktiga diskussion.

   

Gick ut och trots snöovädret hade det kommit en del kompisar. Perfekt så skulle det bli skoj idag också.

   

Jag sprang en massa tillsammans med Ella och Billbo. Mycket skoj hade vi.

   

Stora Leonberger Bamse han bekymrar sej inte så mycket om nåt utan låg och slappade i snön.

   

Hörru Golden Mikkomatte har du möjligen lite godis till oss? Du vet i det här vädret behövs det extra energi. Jo hon bjöd på godis.

   

Golden Mikko och Borzoi Myra hade en massa skoj tillsammans. Tänk Myra som var så rädd i början, nu leker hon med oss alla som om hon aldrig gjort annat.

   

Självklart så hade vi ett viktigt stormöte också. Finns alltid massor med saker att prata om. Viktiga hundsaker, uppfostran av människor och en massa annat.

   

Sen fortsatte vi att leka medan snön vräkte ner. Vi hade inte tid att bry oss om sånt, det gäller att roa sej när tillfälle ges.

   

Fast Sigrid och Micco var inte alls på humör idag. De satt mest och blängde, slutade med att de gick hem tidigare.

   

När de gick så kom Cleo och Dixie. Var ett tag sen Cleo var med men Dixie träffade jag förra söndagen.

   

Blev en del lek, Jack gillade dom.

   

Aj då nu är det sista chansen. De känsliga människorna pratar om kallt och blött och dags att sluta för i dag. Passade alltså på att leka mer.

Tyvärr så var det slut och dags att åka hem. Vadå, vi hade skoj och hade kunnat fortsätta länge till.

När jag kom hem så påstod matte att hon var blöt och frös och en massa annat mänskligt gnäll.

Fast okej det var faktiskt ganska skönt att komma in i värmen och torka pälsen.

Var på en dötrist eftermiddagsrunda, inga jag känner ute och det försökte regna istället för att snöa. Dessutom började det bli halt. Hoppas verkligen att det där iseländet inte återuppstår.

Jag har massor att göra i alla mina skogar och matte pratar om en massa jobb på Sörmlandsleden.

I morgon så har jag i alla fall hela min flock. Hoppas vi kan hitta på en massa skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards