wilmablogghund

Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Wilma Border collie - 1 mars 2019 18:27

I dag kom matte på den goda idén att använda min bil. Mycket bra trodde jag men………..

Hämtade upp Sigrid och Micco och sen åkte vi.

Kom till ett ställe där vi inte varit på massor med evigheter.

   

Men vilket liv det var då?? Jag stirrade elakt och Micco han ylade. Vi var rörande överens om at vi inte gillar kyrkoklockor som dånar precis när vi passerar.

   

Här har jag och Sigrid en arbetsplats. Jag kollade och pratade mycket med mycelet om att det ska vara givmilt i år för vi vill faktiskt jobba som tryffelhundar igen. Brukar nämligen växa sån där Stjärnhovstryffel här.

   

Gick en väg som vi inte gått på extremt lång tid. Förrförra sommaren säjer matte, men hennes tidsuppfattning är ju inte pålitligt så det var nog flera år sen sist.

   

Sigrid hittade en snödriva, där ska det rullas mycket och länge. Jag och Micco vi kollade en massa dofter och andra intressanta hundsaker.

   

Nä nu är det obehagligt, väldigt obehagligt. Om jag försöker förvandla mej till Tax eller så kanske de inte upptäcker mej.

   

Flera stycken hemska hundätande hästmonster i en hage. Jag såg minsann hur de blängde utsvultet på mej.

   

Men här också. Ska mitt hundliv ta slut nu? Jag har faktiskt planerat att bli äldre och har en massa kvar att göra.

   

Enligt matte, som inte har något som helst omdöme, är detta en mycket vacker häst som dessutom var trevlig. Hon är inte klok, borde låsas in, prata med ett monster som blänger hungrigt på mej. Hon borde ha avlägsnat sej snabbat som blixten eller gett mej fria tassar så jag kunde har sprungit i säkerhet.

   

Gick vidare. Jag kunde inte koppla av ordentligt utan spanade hela tiden efter fler hästmonster. Undrar hur mycket viktigt jag missade? Kanske var träden fulla med sociala ekorrar eller annat trevligt.

   

Sigrid där emot hon skulle dra på en massa förbjudet hela tiden. Nu kom hon inte i väg eftersom hon var fånge.

   

I ån var det massor med vatten. Jag har aldrig sett så mycket vatten här förut.

   

Lyckades koppla av en stund och diskuterade en massa trevliga dofter. Mycket spännande fanns det.

   

De där små vita pinnarna som syns till höger har sånt där otrevligt staket som slår oskyldiga hundar. Matte höll Micco på extra avstånd från det. Finns en hemsk historia om stackars Sigge Svamphund som råkade kissa på det där staketet. Kissa på elstängsel är en mycket dålig idé. Stackars Sigge både skrek och ylade och var alldeles förtvivlad.

   

Nä jag känner minsann stanken. Vad skulle jag här och göra? Jag är förföljd och utsatt för livsfara.

   

Bakom buskarna skymtar ytterligare ett hästmonster, nu med en mnniska på ryggen. Säkert för att invagga mej i falsk trygghet.

   

Ännu värre monstret förföljer mej. Jag funderade på att hoppa i ån och simma långt bort. Allt för att komma undan med livet i behåll.

   

Lyckades komma undan för matte tog en annan väg över nån kyrkogård så monstret blev utan hundlunch.

   

Fast Sigrid var snäll och höll span så det inte skulle fortsätta förfölja mej. Hoppas i alla fall att det var så. Kan lika väl vara så att hon funderade på man bäst nedlägger ett monster som byte. Jag ville bara till min bil och hade bråttom.

   

Så hittade Sigrid nåt spännande på ett träd. Hon kollade mycket och tröga matte pratade om att där brukar det aldrig blomma.

   

Det var de här insekterna som Sigrid hade hittat. Hon var extremt intresserad av dom. Hon kan väl ägna sej åt såna istället för storviltjakt.

   

Åkte en bit och fick lova att passa bilen. Hörru ska det ta flera månader att köpa en gardinstång?

Enligt matte tog det max en kvart.

Åkte hem, var glad över att jag klarat mej från att bli hästmat och får fortsätta att leva.

   

Eftermiddagsrunda. Jag utför lite uppmjukande hundyoga för jag vet vad som är på gång.

   

Min boll var med så jag sprang efter den.

   

Sen hade jag en massa skoj med att kasta runt på den.

   

Provade att flyga med den i munnen. Inte den elegantaste flygning jag har utfört.

   

Passerade Susannes affär och Dixie väntade vid dörren. Nå ge oss ost och det omgående. Vi fick och sen berättade jag för Dixie om mina hemska upplevelser på förmiddagen.

   

Passade på att gå in i tillfälliga Pryl 7an också. Fanns smaskig skinka idag också. Behövde jag faktiskt för att lugna mej mer.

I morgon är det lördag igen. Ser fram emot massor med skoj med alla kompisar då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards