wilmablogghund

Alla inlägg den 26 februari 2019

Av Wilma Border collie - 26 februari 2019 18:40

Hämtade som vanligt Sigrid och Micco efter mina morgongöromål. Nåt skulle vi fördriva tiden med.

I dag skulle vi inte åka nånstans, matte tror att vissa av de bra vägarna fortfarande är skridskobanor.

   

Hjälpte Sigrid att kolla dofter. Ett av hennes stora intressen nu är vilka hanar som rör sej var. Så lämnas det en massa hälsningar också. Bäst att informera alla Malmköpings hanar om att inom en nära framtid kommer Sigrid att dofta utsökt.

   

Gick vidare och träffade Inez som rastade sin matte. Sigrid skötte sej exemplariskt och blev till och med glad över att träffa Inez. Även när hon är normal brukar hon mordhota Inez.

   

Vi skulle leka en stund tillsammans. Jag hittade en ypperlig pinne som jag hade en massa skoj med.

   

Så var det samling vid Rådjurs efterlämnade kulor. Enligt Sigrid, Micco och Inez är såna utsökt goda. Jag föredrar att rulla mej i noga utvalda istället.

   

Fortfarande en alldeles normal och skötsam Sigrid. Gräva många och djupa gropar var extremt viktigt.

   

Här fick vi massor med beröm. Det passerade en människa och vi bara tittade och lät bli att springa och berätta hur otroligt ensamma vi är.

   

Jaha dags för en polisinsats. Sigrid kom helt plötsligt på att Micco skulle dö för han råkade komma för nära en av alla viktiga gropar. Räcker med att jag går fram och tittar strängt så brukar mordförsöken upphöra.

   

Men nu fick väl Micco totalt hjärnsläpp! Han saknar vissa väsentliga kroppsdelar och det är Inez som börjat lukta gott inte Sigrid.

   

Var ingen bra idé för Sigrid blev vansinnig och nu var Inez nära så hon tränade på polisjobbet. Men hon behöver träna mycket mer för jag fick rycka in.

   

Nu har isen dött närmast land igen så Micco funderade på om han skulle bada. Blev bara tassdopp och jag drack gott sjövatten.

   

Jag Sigrid och Inez provade bordet som självklart gav belöning.

   

Micco bestämde sej för att han absolut inte kunde hoppa upp idag. Han kan faktiskt om han vill, men han fick ost av Inezmatte i alla fall.

   

Skildes från Inez som skulle gå hem. Vi försökte ta oss förbi en sån där eländig skridskobana. Det finns fortfarande alldeles för många såna. Vi klarade av det.

   

Skidbacken var lämpligt nog alldeles övergiven så vi skulle leka där en stund. Jag sprang massor och rullade i den underbara konstsnön.

   

Försökte få igång Sigrid och leka, men hon skulle bara rulla och rulla ännu mer.

   

Men så sprang Sigrid snabbt som attan och döv hade hon blivit. Inkallning hade hon aldrig hört talas om.

   

Jag och Micco sprang efter för att försöka få tag på henne. Eller i alla fall jag tänkte mota tillbaka, Micco han sprang nog mest för att jag gjorde det.

   

En stund var vi försvunna alla tre. Men så kom Micco i alla fall.

   

Efter en stund kom jag också. Som jag hade jagat efter Den förskräckliga men hon hann undan.

   

Vi letade, matte ropade och visslade. Ingen Sigrid nånstans. Dessutom nära sjön med öppet vatten vid stranden och under bryggorna. Letade mer men ingen Sigrid. Så helt plötsligt så kom hon och matte var snabbare än blixten med att få foten på kopplet. Tur var det för Sigrid hade förvandlats till den förskräckliga igen och blängde på matte medan hon försökte sticka.

Hörde att nu är det koppeltvång som gäller igen. Så klart det var för bra för att vara sant med de här skötsamma dagarna.

   

Gick hemåt. Hittade en pöl med gott vatten. Bra för jag var törstig efter att ha jagat Den förskräckliga ganska läne.

Lämnade hem dom och fick vara polis eftersom Micco skulle dö igen. Hoppas han överlevde sen jag lämnat.

   

Ute på eftermiddagsrunda. Elände!!!!!!!!! Varför är det stängt????? Jag som kände för affärsbesök.

Faktiskt synd om mej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards