wilmablogghund

Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Wilma Border collie - 24 februari 2019 18:22

Som sagt nu mer är söndagar toppendagar.

När alla morgonrutiner av avklarade så hämtade jag Sigrid och Micco som skulle hänga med mej idag.

   

Samma rutiner som i går. Vi gick in till Tommy och fikade. Eller människorna drack kaffe och vi fick utsökt hundfika. Bra med extra energi innan allt skoj drar i gång.

   

Gick ut och Sigrid lyckades vara artig och hälsa på en liten hund som hon träffade igår. Denna bor tillfälligt hos Labrador Alice.

   

Hade kommit en del kompisar så det var bara att dra i gång allt skoj. Började med en massa spring.

   

Så hade vi våra vanliga gruppsamtal också. De flesta av de som kommer på söndagar kommer inte på lördagarna så vi hade massor att avhandla.

   

Helt plötsligt var Micco försvunnen. Ingenstans fanns han, tills matte såg att det rörde sej långt bort.

Jodå Micco trodde att han skulle gå in igen. Det kunde han glömma så han blev koppelfånge och släpades med.

   

Fast när han var tillbaka hos alla oss andra så började han och Kelpie Ella att leka. Micco återfick friheten igen. Var nog bara ett tillfälligt hjärnsläpp att tro att han skulle gå in.

   

Lagotton Alfonzo kom. Länge sen jag träffade honom. Han är fortfarande dödligt förälskad i mej. Hans matte skäms, min skrattar och säjer att jag får väl säja i från. Äsch, jag vet att jag är oemotståndlig och då får jag stå ut med uppvaktning.

   

Sigrid hittade Dvärgschnauzer Mezzo och de två hade tydligen en hel del att prata om. Otroligt fortfarande inte ett endaste dödshot från henne. Tror normala Sigrid är tillbaka igen.

   

Måste testa uthålligheten på mina beundrare. Alltså sprang jag fort där det fortfarande finns djup snö för att se om Alfonzo skulle hinna upp mej. Gjorde han inte.

   

Beagel Mimmi hittade nya kompisar i Dvärgschnauzrarna. De umgicks en hel del.

   

Leonberger Bamse är en stilig hane. Jag umgicks en del med honom. Alfonzo fick nämligen lite andra intressen i form av Inez. Tror han har större framgång där för hon ska nog snart lukta gott.

   

Jag och Dalmatinern lekte mycket. Var jätteskoj att brottas med henne, det ska jag göra fler gånger. Bredvid oss hade Labrador Alice och Golden Mikko också en massa skoj.

   

Lilla Bosse som vi träffar ibland var på sitt första besök. Han var förundrad över alla kompisar men såg ut att trivas bra.

   

Pudeln Harley har inte varit med på evigheter, men i dag kom han. Förr var han alltid dödsförälskad i mej, men efter att han förlorat vissa kroppsdelar har det gått över. Men han och Micco hade en massa skoj tillsammans.

   

Var självklart en massa mingel också. Vi måste hinna umgås med alla.

   

Micco var i sitt esse för han lekte med många hundar.

   

Beagel Mimmi, jag och Dalmatinern hade massor att prata om. Sånt där tjejsnack som bara angår oss.

   

Sigrid som mest minglat runt kom och viskade diverse skvaller i mitt öra. Hon visst saker som jag hade missat.

   

Micco han beundrade en flygande pudel. Ett tag såg det ut som om han funderade på samma sak. Kan pudlar så lär Jack russel kunna.

   

Som vanligt gick tiden för fort. Helt plötsligt var det bara jag, Aussie Dixie, Micco och Sigrid kvar. Tre av oss fortsatte att leka och ha skoj.

   

Nummer fyra alltså Sigrid fick ett enormt behov av att gräva sina gropar.

Sen var det bara att lämna Sigrid och Micco i sitt hemma. Jag käkade och somnade gott, mycket nöjd med en alldeles perfekt söndag.

Matte pratar om att i morgon ska det vara en lugn dag. Fullkomligt onödigt enligt mej, jag föredrar dagar med en massa kompisar och trevliga saker att göra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards