wilmablogghund

Alla inlägg den 23 februari 2019

Av Wilma Border collie - 23 februari 2019 18:17

Äntligen blev det lördag igen. Var alldeles för länge sen sist som vanligt.

Hade träff med Sigrid och Micco så gav vi oss iväg till alla kompisar.

   

Traditioner ska följas så först var vi inne och fikade. Jag var knähund hos Tommy en stund. Är faktiskt helt okej att vara det

   

Gick ut och det hade kommit ett gäng med kompisar. Mycket trevligt. För första gången sedan Ossy vandrade över regnbågsbron så var jag alldeles väldigt sugen på lek. Visst har jag lekt och haft skoj, men varit låg på grund av sorgen. Men Ossy vill att jag ska ha roligt fast han inte är med längre.

   

Elden var tänd för människorna skulle grilla. Kan meddela att det doftade alldeles utsökt.

   

Jag och Sigrid hade ett samtal med Dvärgschnauzer Åkes matte. Mycket att diskutera. Sigrid syns inte eftersom Amber står framför henne.

   

Bamse och en ny liten hund hade stenkoll på vad Tommy tänkte grilla. Som sagt det doftade verkligen utsökt.

   

Sigrid återgår mer och mer till sitt vanliga normala jag igen. Hon har helt slutat sitta och se sur ut. Istället minglar hon runt med alla andra och har skoj.

   

Jenna är ständigt hungrig. Hennes människovalp käkade minsann korv och den ville Jenna ha. Hon lyckades aldrig komma över den.

   

Förekom som vanligt en massa viktiga diskussioner. Som här, vem är det som har pinkat på däcket till Bamses bil? Jag råkar veta att det var flera hanar som var skyldiga.

   

Micco var också korvsugen men han var lite finkänsligare än Jenna och spanade lite på håll i hopp om smakbitar.

   

Sigrid hon kom på att hon hade massor att prata med Jennamatte om. Undrar om hon skvallrade om allt vi pysslar med när Jenna hänger med oss?

   

Atle han hade en massa skoj tillsammans med Jenna och Max. Alltså det leks och diksuteras överallt men enligt matte går det inte att få med allt på bilder.

   

Jag fortsatte att leka och ha en massa skoj. Försökte hinna med att leka med så många som möjligt nu när lusten att leka ordentligt verkligen har återvänt.

   

När det inte är lek är det de viktiga diskussionerna. Det är tur att människorna inte vet vad vi pratar om. Viktiga saker som bara rör oss hundar.

   

Jag och Nikki lekte hunden på berget. Jätteskoj och vi knuffade ner varandra så det blev nog oavgjort.

   

Som vanligt en massa spring i flock också. Vad man än känner för att göra så finns det alltid en eller flera hundar som ställer upp och är med.

   

Jag och Sigrid umgicks en massa med Jennas människovalp också. Människovalpar är mycket trevliga.

   

Den där snöhögen som doftade så intressant förra helgen gör det fortfarande fast det lär inte dröja innan den är försvunnen.

   

Hade intressanta samtal med Leonberger Peggy också. Måste försöka att hinna umgås med alla.

   

Det drar tyvärr mot slutet på allt skoj. Gäller att leka mer medan tillfälle ges. Massor med skoj hade vi.

   

Atle Västgötaspets tror att han är stor och är ganska kär i Peggy så han hänger alltid med oss större hundar.

Sen var det tyvärr dags att säja hej då till alla kompisar.

Somnade gott när jag kom hem.

Eftermiddagsrundan blev bra för jag hade sällskap med Sigrid och Micco eftersom deras matte jobbar.

I morgon är det söndag och jag vet att det blir en bra söndag för det är hundträff igen. På söndagar kommer de hundar som leker lite lugnare, men vi har alltid massor med skoj då också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards