wilmablogghund

Alla inlägg den 15 februari 2019

Av Wilma Border collie - 15 februari 2019 18:26

I dag har det varit en sån där alldeles perfekt dag.

När det var dags att samla ihop dagens flock så använde matte min bil. Hämtade Sigrid och Micco och sen Jenna. Insåg att det var något trevligt på gång.

   

Ännu bättre! Inte nog med att hela flocken var med. Hamnade vid en väg som jag inte gått på evigheter, tror det var förra våren. Dessutom visade det sej att Labrador Alice och hennes husse skulle hänga med idag. Kan aldrig ha för många kompisar med mej.

   

Micco kollade en massa saker på ett fält. Matte är inte alldeles säker på om han gått här förut. Det var i alla fall första gången för Jenna och Alice.

   

Alice hon hade riktigt skoj. Sprang och kollade en massa viktigt hela tiden. In i skogen och ut på vägen igen.

   

Jenna bestämde sej för att smöra lite extra för Alice. De känner varandra sen hundträffarna.

   

Vägen var för det mesta alldeles befriad från is, fast i bland var det kortvariga skridskobanor. Men det var inget som bekom oss. Bara så alldeles perfekt att äntligen kunna vara på andra ställen igen.

   

Jenna var lika upptagen som Alice med att kolla allt. Springa in i skogen och kolla och sen en vända på vägen.

   

Sigrid fick som vanligt vara fånge. Hon hade ett intresse och det var spåren efter olika djur. Hade hon vart på fria tassar vete sjutton nät hpn återkommit.

   

Detta blir perfekt nu är vi snart framme vid ett ställe där jag inte varit på evigheter.

   

Inte alltid det är vår inte. Här var det fortfarande vinter och bara Hälge, Rådjur och Vilda grisar som rört sej.

   

Framme! Jag berättade för Jenna att det här bordet är mycket lönande om man vill ha ost. Alice vågade inte prova det. Men faktiskt så fick vi ost allihopa.

   

Alice skulle posera för bilder också. Fast egentligen hade hon massor att utforska.

   

Detta är ett rent under. Sigrid den förskräckliga är i rena misstaget på fria tassar och lyckas sköta sej!! Visst hon letade spår men drog aldrig. Kanske finns det hopp om att normala Sigrid återkommer igen.

   

Jag berättade en massa för Jenna om Sörmlandsleden igen. Det är massor hon behöver veta och framöver kommer hon att få hänga med och jobba på den. När det blir isfritt så kan vi t ex bada i sjön som skymtar bakom oss.

   

Sigrid och Micco som är vana assistenter till mej kollade att skärmskyddet var okej. Det var det, inga som helst problem med det.

   

Matte ägnade sej åt favoritnöjet gästboken. Nu skulle papperna från förra året bort för vandrare ska räknas och en massa konstigt mänskligt tråk.

   

Alice hon hittade minsann en trevlig lite bäck. Porlade så där som det kan göra när det är vår.

   

Sigrid var fånge igen och tur var det för hon skulle absolut dra på några otillåtna grejer.

   

Blev samma väg tillbaka, men vad gjorde det? Vi hade fortfarande en massa att undersöka. Faktiskt hade vi tassarna så fulla med en massa att vi alldeles glömde bort att leka idag.

   

Alice hon fortsatte med sitt dra en sväng i skogen för att komma ut på vägen och dra upp i skogen igen. Nu när det blir trevlig barmark så kommer alla trevliga dofter fram också.

   

Här har någon hund dragit på Ekorrspan. Vadå, jag vet att en gång så satt det en i ett träd här. Var bara tvungen att ge mej i väg och kolla.

   

Jag blev visst borta lite länge för Alice och Alicehusse gick i väg och skulle hämta mej. Men det är så lätt att glömma tiden när jag ekorrspanar. Tänk om den där sociala helt plötsligt sitter där.

   

Äsch, jag kom och det slutade med att jag blev fånge. Hörde nåt om att jag inte alls skulle ägna mej åt fler avvikelser

   

Närmade oss bilarna och då träffade vi en fågelskådare som vi brukar möta i bland. Lyssnade på massor med mänskligt tråkprat i evigheter.

   

Förstår inte varför Alice skulle hamna i duschen när hon kom hem. Vadå, lite lera och diverse utsökta dofter från Grävlings bajs och sånt, det är väl så vi hundar ska dofta? Människor tål då inga utsökta dofter.

Lämnade hem mina kompisar i deras respektive hemma. Somnade gott när jag kom hem, det tog på krafterna att kolla allt efter min långa frånvaro. Matte fixade statistiken och räknade vandrare, övernattningar och vilka som kommit från utlandet.

   

Eftermiddagsrunda, tog mej in på tillfälliga Pryl 7an och serverades utsökt kaka av Anna.

   

Kom på att jag fortfarande var trött så jag höll på att somna på golvet.

I morgon är det lördag ÄNTLIGEN. Då ska jag minsann leka, mingla och ha massor med skoj med alla mina kompisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards