wilmablogghund

Alla inlägg den 14 februari 2019

Av Wilma Border collie - 14 februari 2019 18:33

Egentligen så skulle jag ha drabbats av en sån där eländig dag utan kompisar idag. Men jag hade tur-

Jennas matte är sjuk (synd om henne men bra för mej) så Jenna fick hänga med mej så slapp hon ägan sej åt VAM (Vård Av Matte).

   

Gick i väg och Jenna var sugen på att springa vid sjön. Men matte hade en plan som med tur skulle fungera.

   

Äntligen är det mindre med is på skridskobanan som ska föreställa väg. Nu gick det faktiskt att gå här.

   

Jo Jenna du vet här går min Sörmlandsledsetapp. Jag jobbar hårt som fyrbentetappledare så alla vandrande hundar ska få en bra vandring. Bara det blir mindre snö så ska jag visa alla viktiga saker jag utför. I dag var det enligt matte inte att tänka på att försöka ta sej fram den vägen.

   

Tänk det gick att gå på den här vägen också och vi kunde äntligen vara på fria tassar. På den andra kör det en hel del bilar så där gäller fångenskap.

   

Som sagt det har varit halt och massor med snö. Här har nån stackars bil suttit fast. Är nog lika bra att matte vägrar skjutsa oss på de små hala vägarna tills det blivit bättre väglag.

   

Skulle in i skogen. Sen sist hade en lite gran tröttnat på livet och lagt sej ner. Kanske tålde den inte all snö.

   

Tjoho!! Här har vi inte kunnat gå på hur länge som helst. Firade genom en massa hopp över hfallet träd.

   

Matte svor mest över att snön fortfarande är djup här. Tydligen hade hon trott att det skulle börja bli barmark men den verkar långt bort ännu.

   

Jenna har bara varit med här en gång. Nu tänkte hon hälsa på hos Räv, men Räv är precis lika asocial som alla ekorrar så hon hade inget för kontaktförsöken.

   

Äsch!! Sist jag var här då fanns det fortfarande kantareller vid det här trädet. Men idag var det bara en massa snö. Jag som var sugen på att jobba lite som svamphund. Blev djup besviken.

   

Fick tröstost av matte som sa att bara det töat lite mer kan vi åka till Bombmurkelskogen så kan jag jobba. Ska nog lära Jenna att leta Bombmurkor tror jag.

   

Hade massor att kolla. Blir så när jag inte har varit här på länge.

   

Ville du något? Så klart vi kommer. Bäst att sköta inkallningen för annars blir det sån där trist fångenskap i koppel.

   

Kollade ett av mina kända Ekorrträd, men det var ingen hemma.

   

Provade en sten i stället. Denna brukar vara lönande. Var den i dag också.

   

Jenna fick också prova den och jag försökte sno hennes belöning.

   

Titta det tar sej!! Nästan så att Jenna rullade i snön. Några fler lektioner så kommer hon att förstå hur skönt det är.

   

Tänk vad det är trevligt när marken kommer fram igen. Då kommer alla trevliga dofter också, hundlivet blir mycket mer spännande.

   

Gick ut på ängen och lekte. Massor med skoj hade vi.

   

Men jag förstår inte var denna Corigeätande Border collie kom från. För det kan absolut inte var jag som ser ut så här.

   

Vi fortsatte ha en massa skoj. Bäst att passa på, ensamheten kan drabba oss när som helst.

   

Så var det mer koll av alla viktiga händelser. Tänk när alla skogar blir framkomliga då kommer vi att ha tassarna överfulla varje dag och jag har massor med skogar att visa Jenna också.

   

Lämnade skogen och hamnade på spårvägen. Blev fångar för den var hal och besvärlig.

   

Detta är läskiga bron. Eller jag tycker inte att den är läskig längre. Försökte visa Jenna att det går bra att gå på den.

   

Jenna tittade och funderade. Satte framtassarna på gallret och fick mängder med beröm av matte.

   

Men det slutade med att matte bar henne och jag gick. Vi fick i alla fall belöning båda två. Jag vet att det tar tid att vänja sej vid denna så vi får träna mer så kommer det nog att fungera.

   

Så träffade vi Taxen Dreamy också. Var väldigt länge sen jag träffade henne och Jenna har inte gjort det förut.

   

Men vad är detta?? Vi som tänkte bjuda Dixie på ost eller om vi var godissugna. Eländet Susannes affär var stängd.

   

Ja men tillfälliga Pryl 7an är säkert öppen. Nä inte den heller, är det ingen ordning på mina affärer längre?

Lämnade hem Jenna så hon kunde ägna sej åt VAM .

När jag var på eftermiddagsrunda hade jag faktiskt sån tur att tillfälliga Pryl 7an var öppen. Mina affärer borde alltid vara öppna när jag passerar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards