wilmablogghund

Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Wilma Border collie - 8 februari 2019 18:14

Äsch, det blir inte alltid som planerat. I dag skulle Jenna ha hängt med mej och fått göra nåt hon inte gjort. Men så blev hennes människovalp sjuk så hon var hemma och passade honom.

Ensam och övergiven så skulle jag fördriva dagen.

   

Har hamnat i Eskilstuna. Detta kommer att bli perfekt för det är minsann vägen till min privata Köttbullerestaurang. Det var det som jag skulle ha visat Jenna, men det får bli en annan gång.

   

Snälla kan jag få en köttbulle? Jag har inte ätit såna på flera år och är så hungrig.

   

Ge hit!! Gäller att passa på att äta nu när jag äntligen serveras nåt. Var alldeles utsökt gott.

Somnade en stund medan människorna pratade en massa tråk.

   

Skulle vidare, innebar att jag skulle vara stadshund idag. Var länge sen sist och enligt matte så kan det vara bra att röra sej i en stad nångång istället för bara i skogar.

   

Men titta där! Jag ser minsann Ann Marie, henne var det länge sen jag träffade så nu tänker jag umgås.

   

Jo det blev umgänge och Ann Marie förstod att jag är extremt ensam och alltid saknar umgänge med både två och fyrbenta kompisar.

   

Halkade vidare i centrala Eskilstuna, var riktiga skridskobanor på en del ställen.

   

Där det inte var halt var det mindre sjöar. Regn och plusgrader smälter en massa av all snö så det var inte alldeles enkelt att gå där.

   

Fick passa en snödriva medan matte sladdade runt inne på biblioteket. Snabbt gick det

   

Hittade en bättre väg att gå tillbaka till bilen. I Eskilstuna har de minsann gator med värme på en del ställen. Ingen halka eller nya sjöar här inte. Fast det är märkligt i den där staden. Massor med affärer. Men inga såna där bra som jag har här där man kan hälsa på och få godis och umgänge.

Åkte hem, sov ett tag.

   

Eftermiddagsrunda och denna eländiga tråkdag tänker jag faktiskt förgylla med med besök i mina butiker.

   

Började hos Susanne. Där väntade minsann Dixie på att få sin dagliga dos av ost. Tror hon ser matte som en vandrande osttub.

   

Sen var tillfälliga Pryl 7an öppen så självklart hälsade jag på där också. Fick godis och gos av Elisabeth. Känns bara att det finns några som vill umgås med mej i alla fall.

 

Kollade av en del där. Tänke om det fanns nåt som passade mej, men hittade inget att handla.

   

På väg hem så träffade jag Anne och medan jag umgicks med henne så kom Freya och Teddy tillsammans med en kompis. Trevligt med lite mer hundumgänge en sån här ensam dag.

I morgon är det lördag och hundträff.

Kommer att bli konstigt med en hundträff utan allra bästa och finaste Ossy. Men han vill säkert att vi ska ha en massa skoj medan vi minns honom. Tror han kommer att ha stenkoll från andra sidan Regnbågsbron.

I går satte matte igång en insamling till Ossys minne och för att visa hur mycket alla uppskattar hundträffarna hans husse drog igång. Sen har det plingat och plingat i mobilen hela tiden. Så otroligt många som är med och matte bli alldeles tårögd av all välvilja och omtanke.

De pengarna kommer sen att skänkas till något välgörande ändamål för hundar. Vad det blir kommer Ossys husse att få bestämma.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards