wilmablogghund

Alla inlägg den 7 februari 2019

Av Wilma Border collie - 7 februari 2019 18:24

I dag var min flock lite mindre, Jenna skulle inte hänga med. Men jag hämtade Sigrid och Micco för nåt skulle vi hitta på.

   

Sigrid den förskräckliga levde verkligen upp till sitt namn idag. Micco skulle dö och hon tänkte inte ge sej. Jag fick göra flera polisingripanden.

   

Suck, det fortsatte till och med bakom svansen på mej. Må hennes vidriga humör gå över och det i förra veckan helst.

   

Skulle försöka variera vägen lite. Tog vägen mot hundbadet, var en massa snö men det gick att ta sej fram. Jag och Micco kunde vara på fria tassar.

   

Tyvärr kom Micco för nära den mordiska Sigrid. Men han sökte skydd hos mej för att slippa henne.

   

Bara det att när Micco var i säkerhet så skulle hon slita strupen av mej. Men hon lyckade inte, jag vet hur jag kommer undan hennes anfall och eftersom hon är ständig koppelfånge så är det ännu enklare.

   

Varför ska man göra det enkelt när barken ska gnagas av en pinne? Jag gillar utmaningar och det gick alldeles utmärkt att göra så här. Förstår inte varför matte pratade om att jag krånglade till allt.

   

Ett sundhetstecken från Sigrid den förskräckliga. Hon kom ihåg att bord kan löna sej och hoppade upp alldeles själv. Blev naturligtvis godis.

   

Bryggkoll är viktigt, men nu är det svårt att kolla dom under all snö. Faktiskt svårt att veta om det är brygga eller is också.

   

Innan all snö föll så fanns det en väg på isen. Den är stulen numer och isrejs är bara att glömma alldeles för djup snö för att det ska funka.

   

Skulle till land och här syns snödjupet. Om det inte varit upptrampat här så skulle Sigrid ha drunknat i snön.

   

Skönt! Vi hittade en stig som var upptrampad. Blev i alla fall lite variation av väg. Vi som är van att alltid gå olika vägar varje dag har nästan inga att använda just nu.

   

Sigrid hon bestämde sej för att det fanns extremt viktiga saker under snön och grävde djupa gropar. Kanske är det ett tecken på att normala Sigrid är på väg tillbaka. När hon är som hon ska är ju gropgrävning ett stort intresse.

   

Men titta nu blir det säkert trevligt, vi ser minsann nåt.

   

Träffade Rick som rastade sin matte. Alltid trevligt med mer sällskap en stund. Fast så var det hon den förskräckliga som självklart ansåg att han skulle dö.

   

Ha ha detta var superskoj. Jag lyckades sno Rickmattes vante. Den var superrolig.

   

Bara det att han ansåg att hans mattes vante tillhörde honom så det blev dragkamp.

   

Blev en rejäl jakt i skidbacken eftersom jag ansåg att jag skulle ha tillbaka den där vanten som var min. Tog Micco till hjälp och tänkte att två mot en borde fungera.

   

Dragkamp igen och Micco fick agera domare.

   

Jag vann!! Sprang många ärevarv med vanten innan Rickmatte snodde tillbaka den.

Så var det dags att lämna hem Sigrid och Micco. Hörde att vi kommer inte att träffas i morgon, tydligen är deras matte ledig.

   

Eftermiddagsrunda och jag har upptäckt att tillfälliga Pryl 7an är öppen. Nu gäller det att ta sej in. Var mycket lönande för jag fick köttbullar. De tyckte att jag behövde det eftersom jag är ledsen och saknar Ossy så mycket.

   

Bestämde att jag skulle kolla om Susannes affär var öppen. Det var den för Dixie stod innanför dörren och väntade.

   

Fast det var inte mej hon väntade på, det var osttuben. Vi hade trevligt tillsammans medan vi käkade ost.

I morgon ska Jenna hänga med mej och då ska hon få göra nåt hon aldrig har gjort. Tror hon kommer att gilla det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards