wilmablogghund

Alla inlägg den 3 februari 2019

Av Wilma Border collie - 3 februari 2019 17:57

Det trillade ner en och annan snöflinga i natt.

När jag skulle gå ut för morgonrundan var det inte alldeles enkelt att få upp porten

   

Det var nog ett par flingor som kom under natten för det var rejält snödjup. Tur att jag har lite längre ben och är vältränad.

   

Efter att ha varit hemma ett tag så skulle jag ut igen . Hittade bilspår att gå i var lite enklare än snön. Tur att inte Sigrid och Micco var med för de hade troligen drunknat i snön.

   

Men sen kom vi till ställen där de fantastiska snöröjarna hade plogat. De stackarna har det inte lätt nu.

   

Är det verkligen möjligt? Detta är vägen mot Ossys hemma och det är Tråksöndag. Ska jag ha sån tur att det händer något roligt i dag också?

   

Fantastiskt! Det är hundträff på gång för Borzoivalpen kom nästan samtidigt som mej. Med tanke på vädret och att det fortfarande snöade så trodde vi inte att vi skulle bli så många idag.

   

Men det kom flera Kelpie Ella kom och stora Leonbergerhanen med sin kompis. Detta kommer att bli superbra.

   

Blev en del lek i snön. Snö är skoj.

   

Så kom Ossy äntligen ut. Hans husse slet med att ploga överallt men åkte hem och släppte ut Ossy.

   

Det är lugnare på söndagarna så vi har lite mer tid till viktiga samtal oss hundar emellan. Ossy och Borzoien (som matte kommer att lära sej namnet på vilket årtionde som helst) hade nåt viktigt att prata om.

   

Självklart så var det en massa lek också. Måste passa på när tillfälle ges.

   

Vad jag och Ossy pysslar med? Jo vi la oss ner och tog ett snack om viktiga saker medan de andra funderade på vad vi gjorde.

   

Men titta det kommer fler tappra hundar!!!!!!! Otroligt med tanke på snökaoset så blev vi faktiskt åtta hundar som hade trevligt tillsammans.

   

Jag och Ossy fortsatte med våra mycket viktiga diskussioner. Har en hel del att prata om just nu.

   

Umgicks mera ett tag innan det var dags för alla att ge sej hem igen.

   

Fast jag och matte följde med Anne och Ossy in ett tag. Jag slappade på soffan medan människorna fikade och pratade mängder med tråk.

   

Sen när vi skulle gå så hjälpte jag Ossy att tigga godis. Mer effektivt om man är två, borde ge bättre utdelning.

   

Ute hade det slutat snöa och solen kom fram. Vackert är det och snön behövs om vi ska ha nåt vatten. Fast alla bra skogar de är bara att glömma ett tag framöver.

Gick hem och slappade mycket nöjd över att det inte blev en tråksöndag.

   

När jag skulle på eftermiddagsrunda så bestämde sej matte för att försöka hitta Pelle Peugeot under all snö. Det går faktiskt fort och enkelt med den här borsten. Egentligen avsedd för att ta bort päls från mattor men enligt matte super när snön ska bort från bilen.

Gick en sväng, träffade först Rocky och sen Rottis Helga.

Nu påstår matte att hon nog ska skotta fram bilen från snövallarna. Jag tänker vila mej i form för i morgon ska jag ha hela min flock med mej. Vad vi ska hitta på då det visar sej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards