wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 februari 2019

Normaltrist dag

Av Wilma Border collie - 1 februari 2019 18:32

Har haft en sån där alldeles vanlig hunddag.

Hämtade Sigrid och Micco för nåt skulle vi hitta på att göra.

   

Vi träffade Smilla, mycket trevligt tyckte jag och Micco , Sigrid ansåg självklart något annat. Sen fick vi syn på nåt som såg mycket trevligt ut.

   

Det var Frasse och Bosse som var ute och rastade sin matte. Sigrid den förskräckliga skulle självklart försöka döda två. Men det misslyckades hon med.

   

Detta är en typisk Sigrid demonstration. Får man inte döda så så vänder man ryggen till och låtasa som vi andra inte existerar.

   

Jag var i alla fall artig och pratade en massa med Bosse. Man ska vara artig och trevlig mot sina vänner.

   

Micco var också artig och umgicks med båda två.

   

Skildes från dom och skulle hitta på nåt. Ansåg att jag och Micco skulle leka. Han var med på idén så vi hade en massa skoj ett tag.

   

Men jag råkade ut för Sigrids humör. När hon inte kom åt Micco så försökte hon slita strupen av mej.

   

Nu kan jag hennes attacker så jag klarade mej med livet i behåll.

   

Det är minsann service. Någon hade skottat bryggan åt mej.

   

Detta var märkligt. De har skottat bort snön och målat ringar på isen. Fast det ska visst spelas strykjärnscurling där i morgon.

   

Sigrid trodde hon hamnat i paradiset. Hon rullade och rullade på den framskottade isen.

   

Provade jag också fast valde ställe med mer snö. Känns bättre att rulla i sån.

   

Märkligt nu växer det granar på isen. Fast det har visst att göra med att de ska ta upp en massa is från sjön i morgon.

   

Hm ska nog klaga. Varför var inte den här bryggan skottad? Det är enklare att kolla dom när de är befriade från snö.

   

Gick vidare och tog spårvägen, där fanns det en upptrampad stig att gå på. Matte så noga till att inte tappa Sigrids koppel.

   

Men vad pratar du om? Vi brukar faktiskt gå i den här trappen. Matte vägrade efter som den inte skottas och enligt henne var mer eller mindre oframkomlig.

   

När jag skulle lämna hem Sigrid och Micco så kom deras katt Nisse och berättade han han minsann varit ute i flera veckor. Hade han inte alls för han gick ut när jag hämtade dom. Släppte in Nisse och lämande de andra två.

Gick hem och sov ett tag.

   

Eftermiddag och jag har tagit mej in på tillfälliga Pryl 7an. Snälla Elisabeth ge mej något att åta. Jag är så hungrig får aldrig nåt att äta hemma.

   

Jag fick en smaskig kaka och en bit hundgodis. Mycket välbehövligt.

   

Lika bra att hälsa på hos Susanne också. Men det ser konstigt ut där inne. Har Dixie krympt??

   

Så illa var det inte. Dixie var hemma men Chihuahua Dee Dee var där och hälsade på. Hon dansar minsann på bakbenen när hon tigger godis.

Nu ska jag vila mej i form. För i morgon väntar alla kompisar med lek, mingel och en massa trevligt umgänge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards