wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 januari 2019

Hundnappad

Av Wilma Border collie - 29 januari 2019 19:03

På förmiddagen gick jag som vanligt och hämtade Sigrid och Micco. Sigrid den förskräckliga visade direkt vilket humör hon var på. När hon skulle ha på sej sele och täcke vrålade hon som om matte flådde henne levande.

   

Snöade en massa och nånstans skulle vi gå. Beslutades att vi kunde isrejsa en stund eftersom det i alla fall inte blåste idag. Jag fick vänta en stund på Micco medan han gjorde viktiga behov.

   

Den förskräckliga hon satte nosen i backen och skulle dra efter en stackars hare som passerat under natten.

   

Så där vi skötsamma kan minsann springa och ha skoj. Den förskräckliga satt fast och frsökte dra åt alla möjliga håll.

   

Vi kollade vassen. Kan faktiskt rekommendera vasskoll till andra hundar, brukar vara en hel del spännande dofter där.

   

Så inspekterade vi den där flotten också. Fast den syns knappt för all snö och inte fanns det nåt spännande där heller.

   

Jag och Micco isrejsade en stund till och Storviltjägaren bestämde sej för att jaga rådjur. Ingen framgång nu heller eftersom matte hade kopplet i ett stadigt grepp.

 


Tröttande på isen och tog en sväng på land. Sigrid som fryser om det faller två droppar regn samlar kilovis med snö i pälsen. Det berör henne inte alls.

   

Under täcket går det att gräva fram såna här klumpar och Sigrid blir sur, väldigt sur när de tas bort. Hon trivs att bära runt på flera kilo snö. Har jag sagt att hon inte är som andra hundar?

   

Gick vidare och jag funderade på vägen över läskiga bron och sen en sväng i Hasselskogen. Fick inte min vilja igenom.

   

Men kolla min Sörmlandsledsetapp då? Var ett tag sen och det kan ha hänt massor. Nä sa tråkkärringen som ska vara min matte, vi väntar tills det är bättre förhållanden i skogen.

   

Men nåt hade faktiskt vandrat här. Kollade noga, jag måste ha stenkoll på vad som händer på etappen.

   

Skulle gå spårvägen tillbaka. Nu hände det som inte fick hända. Matte höll på med sina vantar och tappade taget om Den förskräckligas koppel. På två sekunder hade hon dragit. Upp i slänten och in genom fårstängslet till campingen. Tänker inte berätta vad matte sa. Orden är inte tryckbara.

   

Vi började leta på campingens område och en människa hade sett en liten hund springa snabbt förbi.

Spår syntes överallt, bra med snön för då går det att se var hon tar vägen.

Helt plötsligt var det en prick nere på spårvägen. Tillbaka och som genom ett under kom hon så nära att matte kunde stampa på kopplet.

   

Gick vidare. Jag kollade självklart av Ekorrskogen men den verkade fortfarande alldeles övergiven.

Gick hem med Sigrid och Micco. Hörde att vi skulle ses sen.

Slappade ett par timmar sen hamnade jag i min bil medan matte grävde fram den igen. Då kom Sigrid och Micco ihop med sin matte.

Jag hade alldeles förträngt det där om att jag skulle bli hundnappad.

Åkte till Eskilstuna och utanför Sjuka huset klev matte ur och försvann. Hon skulle fotografera ögonen hos nån människoveterinär.

Sigridmatte försökte rasta oss på Djurgårn. Dumheter, jag skulle till bilen för jag tänkte inte alls vara hundnappad.

   

Tillbaka till Sjuka huset och hämtade matte. Väldigt gnäll om för mycket ljus överallt, all mötande trafik borde släcka sina lysen osv. Är visst jobbigt att ha såna här pupiller. Ber om ursäkt om det är extra suddiga bilder idag, den som laddar upp dom åt mej ser dimmigt.

Ja, ja i morgon är det normalt igen och då ska dessutom Jenna hänga med mej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards