wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 januari 2019

Sån där superskoj dag igen

Av Wilma Border collie - 23 januari 2019 18:34

Har haft en sån där alldeles fantastiskt bra dag igen.

   

Jag är på väg och ska hämta Sigrid och Micco. Men deras katt Nisse han älskar mej så han kom minsann och mötte.

   

Sen hade han och jag sällskap medan han berättade en massa viktiga saker om vad som hänt sen sist och hur glad han är över att jag släpper in honom.

   

Nu har jag samlat ihop dagens flock. Känns bra detta med alla samlade Sigrid, Micco och Jenna. Kommer säkert att bli perfekt detta.

   

Ännu bättre. Där borta är minsann Dixie. Henne måste jag umgås med.

   

Tänk Sigrid lät bli att försöka döda henne utan hälsade artigt. Matte tog det som ett sundhetstecken.

   

Självklart så delade vi på en del smarrig ost. Kan inte träffa Dixie om inte osten kommer fram,

   

Skulle ta vägen genom Tråkskogen. Jag, Micco och Jenna fick vara på fria tassar. Sigrid var alldeles för intresserad av en massa spår så hon fick av säkerhetsskäl vara fånge.

   

Jenna hon gillar alla och tyckte att hon och Sigrid skulle leka. Sigrid ansåg att Jenna skulle dö, men hon hade ingen som helst framgång.

   

Så fick Sigrid förtroendet att vara på fria tassar. Hörde att hon blev uppmanad att plocka fram sitt normala skötsamma jag. Tror inte hon lyssnade på vad matte sa.

   

Fast matte hade alldeles förträngt att de håller på och tillverkar en massa mer snö till mej, eller om det möjligen var skidspåren. För där vi skulle gå stod snökanonerna.

   

Inte nog med dom det var rejäla snöberg och allt annat än lätt att ta sej framgång

 

Slutade med att vi blev koppelfångar allihopa medan vi passerade. Fast ytterligare ett sundhetstecken från Sigrid. Hon började försöka gräva en massa gropar.

     

Turen var verkligen med oss för vi träffade Ossy, Verkligen på tiden har inte sett honom sen i måndags.

   

Sigrid blev så lycklig att hon kastade sej över Ossy hade nåt pusskalas.

   

Jenna blev också överlycklig trots att hon lipade åt honom.

   

Men hon och Ossy började i alla fall leka en massa.

   

Sen fattade vi ett gemensamt beslut, nu ska vi ut och isrejsa alla tillsammans.

   

Vi drog ut på isen och hade massor med skoj. Detta med att kunna vara på isen är toppen.

   

Micco han hade nåt oss hanhundar emellan snack med Ossy. Vad de pratade om är mellan dom, men Micco behövde nog få prata ifred med en annan hane.

   

Bra Jenna du lyckades igen med att kasta Ossy i backen. Tror att kursen är fullföljd med MVG i betyg.

   

Så hade vi massor med skoj tillsammans allihopa. Till och med Sigrid var med och glömde allt om rymningar och mörda Micco.

   

Hoppsan så det kan gå. Ossy gav igen och dängde Jenna i backen. Men hon var uppe lika fort igen.

   

Jag och Ossy vi hade så skoj att vi gapskrattade ibland.

   

Körde en massa springa fort och mycket tillsammans med Ossy och Jenna. Mycket skoj blev.

   

Bara det att medan vi toksprang så bestämde sej Sigrid för att döda Micco. Kunde hon glömma för Ossy kan också vara polis. Hon fick tillsägelser av oss båda två så hon vågade inte fortsätta.

   

Jaha slut på allt skoj, Ossy har bett om sitt ben. Fast vi hade superskoj länge.

   

Bara att gå till våra respektive hemma nu då. Lämnade mina kompisar i deras hem och gick hem och somnade. Så här borde alla dagar vara, med massor med kompisar och en massa skoj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards