wilmablogghund

Alla inlägg den 18 januari 2019

Av Wilma Border collie - 18 januari 2019 18:20

Enligt matte så skulle det hända nåt trevligt i dag. Min bil användes när jag skulle hämta Sigrid och Micco. Förstod att åka till alla mina bra skogar var inte att tänka på eftersom alla småvägar är skridskobanor.

   

Hamnade vid sjön för enligt matte skulle vi åka vidare sen. Jag förslog att vi skulle leka och ha skoj.

   

Sigrid ansåg att leka det innebär att Micco ska mördas. Behöver väl inte tala om att vi inte delade Sigrids åsikt.

   

Men ursäkta Micco, det var Sigrid jag skulle ta i nackskinnet inte dej. Micco godtog ursäkten och Sigrid fick en rejäl tillsägelse av mej. Dags att hon skärper till sej.

   

Jag och Micco lekte en del och så kopplade jag av med lite snörull. Bara det att Sigrid hon såg sin chans. Medan jag låg på rygg så drog hon.

   

Ut över den förbjudna isen och vidare in bland träden försvann hon. Tänker inte berätta vad matte sa.

   

Jag såg henne och sprang efter för att hämta henne. Matte sa ännu värre saker.

   

Jo Sigrid återkom men sprang förbi innan matte hann fånga henne och ut på isen igen. Nu var till och med matte ute på isen som enligt henne är väldigt lömsk så länge inte stora fordon kört på den. Men Sigrid blev fångad och fick höra att nu är hon koppelfånge för lång tid framöver.

   

Fördrev en del tid med att leta blodpudding i det där stället där människor byter om på sommaren. Jag och Koppelfången klättrade runt.

   

Micco letade på golvet för klättra och hoppa det kunde inte han idag.

   

Gick en sväng och titta ven jag ÄNTLIGEN hittade. Ossy!!!!! Vi har inte träffats sen i lördags och det är alldeles för många evigheter sen.

   

Vi hade väldigt mycket att diskutera. Både vad som hänt och hur Ossys onda ben mår, mycket bättre sa han och en massa annat.

   

Lekte en massa också. Alltså det finns inget roligare än rejäla röj med Ossy.

   

Fast vad detta är för märklig varelse det vet jag inte. Såg aldrig till den.

   

Titta på Ossy så lycklig han är över att äntligen få umgås med mej igen. Vi behöver faktiskt träffas ofta och mycket.

   

Ossy berättade för matte att det var väldigt länge sen han hittade nåt blommande ostträd. Han är väldigt tydlig med vad han vill.

   

Matte kan trolla så helst plötsligt så blommade trädet med en massa ost. Vi städade det självklart ordentligt. Finns inga som helst spår kvar av nån blomning.

   

Hade en massa mer skoj. När vi inte har setts på alla dessa evigheter så gäller det att passa på att leka massor.

   

Men sen pratade matte om dåligt med tid och Ossy använde benblicken. Han fick sitt ben och vi skulle till bilen.

   

Skitmatte!!!! Du har lurat oss igen!!!!! Jag kände minsann igen vägen och du pratade och shopping. Vadå handla tråkmat och låta tre besvikna hundar passa bilen och ICAs parkering i flera dagar??

   

Turen var med oss. Vi blev skjutsade till allra bästa Grisöronaffären för trevlig hundshopping. Kollade självklart godissortimentet och det var som vanligt det allra bästa.

   

Va?? Menar du att du faktiskt ska köpa en säck med mat till mej? Tack, det är väldigt snällt, nu kanske jag kan få nåt att käka nån gång i veckan i alla fall.

   

Nån annan har handlat nåt. Undrar om jag får shoppinggodis då också? Fanns ingen hund med så jag trodde att kanske. Hade ingen framgång fick inte alls tigga för matte som påstod att jag tog mej för stora friheter.

   

I stället så provade jag selar. Men den ena var för liten och den andra för stor så det blev ingen sån idag.

   

Så äntligen får jag mitt livsviktiga shoppinggodis. Det är en av höjdpunkterna med att shoppa, det smaskiga godiset när matte betalar mina inköp.

   

Men titta på Micco. Han lyckades inte komma fram och få sitt shoppinggodis, hörde talas om två hundar som försökte sno det. Säkert en av mattes hallucinationer. Han fick minsann komma upp på disken och få sitt.

   

Hemma på min gata efter att ha lämnat Sigrid och Micco. Titta vem jag träffade. Jenna som blev alldeles överlycklig över att träffa mej. Hon ville inte alls följa med sin matte utan vara kvar med mej. Men vi träffas ju i morgon för då är det minsann lördag igen! Så ska vi umgås en massa i nästa vecka också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards