wilmablogghund

Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Wilma Border collie - 17 januari 2019 18:20

I går kväll när jag var ute för kvällsrundan så ösregnade det. När jag gick ut i morse hade jag nästan behövt ha skridskor på tassarna. Var en massa minusgrader och snorhalt överallt.

Sen var det dags att ut på min längre runda. Var helt inställd på att hämta Sigrid och Micco. Nähä, korkade påhitt med ledig matte idag. Försökte gå och hämta Jenna, ingen framgång där heller, henne ska jag hämta på måndag.

   

Har halkat mej iväg till Heden och där var snön kvar så det gick bra att gå. Fast jag provade att rulla i natursnön. Jo den duger men de konstgjorda är bättre.

   

Blev Tråkskogen för där var det inte halt. Matte hade ingen lust att gå iväg åt andra håll om de inte hade hunnit sanda där. Kollade efter spår av kompisar men det vara bara ett rådjur som passerat.

   

Kom till skidbacken. Underbart inga snökanoner igång. Jag är inte riktigt överens med dom.

   

Äntligen kunde jag rulla rejält i den underbara konstsnön. Njöt så mycket av det att jag tappade huvudet en stund. Rullade mycket och länge, bäst att passa på när tillfälle ges.

   

Gick vidare och mötte den trevliga Dalmatinern som var med på en hundträff. Mycket trevligt att få umgås med en annan hund en stund.

   

Tittade efter Ekorrar men de var frånvarande överallt. Jag ville ha sällskap!!

   

Inte träffade jag Ossy heller. Han är sjukskriven för ett ben som gjort ont och ska ta det lugnt. Hoppas han är som vanligt snart så vi kan ha skoj igen.

   

Kände mej ensam och eländig. Men då………….

Helt plötsligt kom Rick springande och blev överlycklig när han träffade mej. Han var nämligen lika ensam han.

   

Ännu bättre, vi upptäckte att det fanns en massa bitar av blodpudding i blåbärsriset. Städade väldigt noga.

   

Så lekte vi massor. Så trevligt att äntligen ha nån att leka med, det var vi båda rörande överens om.

   

Vi hittade Ricks matte också. Tydligen hade han följt mina spår i jakten på att hitta nån att umgås med. Fortsatte att ha en massa skoj.

   

Detta är en väldigt skoj lek. Jaga springer spaniel lekte denna mycket och länge.

   

Körde en del brottning och annat skoj också. Mitt eländiga ensamma hundliv kändes helt plötsligt väldigt mycket bättre.

   

Bad Ricks matte om lite godis eftersom vi behövde energipåfyllning. Fick så vi kunde ha mer skoj.

   

På väg hemåt så provade vi ett bord. Bar bord för det gav blodpudding.

   

Tog ett sista lekryck på Heden innan det var dags att skiljas åt. Skoj hade vi och det blev inte den halkiga tråkrunda som jag trodde.

Gick hem och käkade lite, sov en stund innan det var dags för eftermiddagsrunda.

   

Men öppna!! Jag vet minsann att nu är det öppet i den där tillfälliga Pryl 7an och jag ska in. Tänker inte missa trevliga affärsbesök.

   

Jo jag blev insläppt och bjuden på kaka av Elisabeth. Mycket gott.

   

Så kom jag på att jag behövde hälsa på i Susannes affär också. Trevligt för där träffade jag Dixie. Bjöd henne på lite blodpudding och sen smaskade vi ost tillsammans.

Imorgon är det dags för Sigrid och Micco igen och enligt matte ska vi få göra nåt roligt då. Hoppas jag verkligen att det stämmer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards