wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2019

Årets första shopping

Av Wilma Border collie - 7 januari 2019 18:12

Idag fick jag äntligen sällskap igen. Janne skulle hänga med mej och vi var lovade nåt skoj. Sigrid och Micco var hemma för Micco skulle till veterinären och kolla sina tänder.

Min bil användes och Jenna var väldigt fundersam när matte hämtade henne utan att jag var med. I hennes värld ska jag alltid vara närvarande.

   

Så ordning i tillvaron, vi ska röra på oss ett tag. Började med en massa skoj lek vid sjön.

   

Så sprang vi massor också. Bäst att göra av med all överskottsenergi, vem vet när vi kan springa tillsammans igen?

   

Du ropade, så klart vi kommer, det brukar vara lönande.

   

Jodå vi fick ost eftersom vi var duktiga hundar, det lönar sej att lyssna.

   

Det här gamla trädet brukar det löna sej att balansera på. Men idag var det inte lämpligt eftersom det var isglacerat.

   

Men vi ägnade oss åt att flyga över det istället. Gick precis lika bra det.

   

Letade efter Ossy, men honom hittade vi inte. Då bestämde jag att jag skulle lära Jenna andra mycket viktiga hundkunskaper.

   

Ja, ja vi kommer. Jag behövde faktiskt visa Jenna ett par bra Ekorrträd. Hon behöver såna viktiga kunskaper. Nu var det tyvärr inga Ekorrar hemma annars kunde jag ha haft kurs i hur man försöker upprätta kontakt med de asociala varelserna.

   

Tog vägen genom den där Godisskogen. Fast det är en vecka sen det växte såna mängder med godis här så doftar det fortfarande. Jenna hade fullt upp med att kolla men det var alldeles tomt på smaskiga saker.

   

Men vi hittade lite på marken. Fast ingen sånt där extrasmarrigt utan bara vanligt godis. Ja ,ja det var inte så tokigt det heller.

   

Jaha, det här trädet tröttande tydligen på livet när det stormade. Men det kan nog användas till skoj hundsaker framöver.

   

Men Jenna prova!! Jag lovar har du en gång rullat i konstsnön så vill du aldrig sluta. Nä Jenna var fortfarande inte intresserad. Men jag lär ha tid på mej förr eller senare kommer hon säkert att förstå vad hon missat.

   

Nu har vi faktiskt bråttom. Blev koppelfångar för vi skulle inte vara på fria tassar om det kom bilar i den hala backen. Hade vi varit fria hade vi redan varit vid bilen för matte råkade berätta vad vi skulle göra.

   

Hörru, du sa att vi skulle få göra det där bra. Varför har vi fått passa bilen i flera dagar medan du drog runt på ICA?? Mänskligt tråkmat kan handlas vid andra tillfällen.

   

Men öppna dörren!!!! Har inte shoppat sen förra året och det är väldigt länge sen!

   

Tydligen börjar det sina i Ossys benförråd så jag kollade självklart av utbudet. Gäller att han får rätt sort och att demensmatte inte glömmer att köpa åt honom.

   

Visade Jenna hur man bäst provsmakar lösgodiset. Viktig hundkunskap som hon snabbt lärde sej.

   

Kollade av fröblandningarna för kaniner och marsvin, men sånt var inget för oss. Shoppade en del nödvändigheter.

   

Jag är färdig, skulle jag kunna få mitt shoppinggodis nu? Självklart fick både jag och Jenna. De där bruna benen som syns, det är de enda som jag äter. Har faktiskt god smak.

Åkte hem och lämnade hem Jenna till sej. Hörde att vi ses i morgon igen, låter mycket bra kan säkert hitta på en massa skoj då också.

Trist eftermiddagsrunda, träffade varken människor eller hundar jag känner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards