wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 december 2018

Veckans bästa dag och träffat gamla matte

Av Wilma Border collie - 22 december 2018 18:19

ÄNTLIGEN lördag igen. Jag vidhåller att det går alldeles för lång tid mellan varje lördag.

Som vanligt så låg jag precis innanför dörren och väntade i tusen evigheter innan det var dags.

   

Sen fick jag sitta i min bil och ytterligare evigheter medan matte uppfann nya ord och pratade om dynamit och blåslampor. Efter gårdagens underkylda regn var det tydligen ett elände att få bort isen.

Men efter att ha dränkt rutorna med spolarvätska så lossande den.

   

Som vanligt var jag först på plats så jag och Ossy kunde leka ordentligt på tu man tass.

   

Mjukade upp mej inför all kommande lek genom att kasta Ossy i backen några gånger.

   

Nu kommer det nån, som de artiga hundar vi är sprang vi självklart för att ta emot.

   

Det var Rottis Amber och en ny labbe (som senilmatte självklart glömt namnet på).

   

Vi passade självklart på att leka en massa. Den nya hunden var som alla andra väldigt trevlig.

   

Så kom det ännu fler hundar. Människorna som försökte räkna fick det till drygt 20 stycken idag.

   

Jag hade massor med skoj ihop med Amber och Nikki. Mycket spring och brottning blev det.

   

Självklart ägnade vi oss åt det vanliga minglet också. Mycket prat om vad vi önskar oss i julklapp och en massa andra viktiga hundsaker.

   

Hörru Alice res på dej, snörulla kan du göra sen. Nu ska vi leka.

   

Ytterligare en ny hund en ”liten” Kuwazvalpis, hon är bara 5 månader och behöver träffa andra hundar.

   

Så kom det ännu en ny hund. Matte sa att jag kunde springa och möta. Blev konstigt, en ny hund men den hade min gamla matte med sej. Fick inte alls ihop det där.

   

Jag hälsade artigt på lille. Han verkade vara trevlig Piccolino och fann sej snabbt tillrätta bland alla andra hundar.

   

Jodå jag hälsade självklart på min gamla matte. Det var hon som hämtade mej på kenneln i Tjeckien då när jag var liten valp. Sen bodde jag med henne i 2 år innan jag flyttade hit.

 

De andra hundarna ägnade sej åt en massa skoj gruppspring. Jag höll mej nära matte och var lite fundersam. Gamla matte här, tänk om jag skulle flytta tillbaka? Så var det inte alls enligt människorna, men jag vet ju att matte minsann låtit mej bli hundnappad ibland så det var bäst att ha stenkoll.

   

Så kom Leonberger Peggy, hon har inte varit med på väldigt länge. Sist jag träffade henne var när hon var på svamphundskurs hos mej och matte.

   

Ossy och Golden Micco de har alltid en massa märkliga saker för sej Ja, ja låt hanarna hållas med sina underliga påhitt. Alice bara stirrade på dom, så klart vi tikar är lite mer sansade.

   

Ossy var och hälsade på min gamla matte och gjorde sej till kompis med Piccolino. Jag var fortfarande upptagen med att ha extrem kontroll på matte.

   

Alice och Peggy kom på att det doftade köttbullar från mattes ficka. Eftersom det snart är jul så var det bra att bjuda på såna och Alice försökte med självservering.

   

Min gamla matte och Piccolino åkte hem igen, fast jag hörde att de kommer tillbaka på hundträff igen. Jag blev inte hundnappad alltså kunde jag var med och leka igen.

   

Peggy som varit borta så länge hon försökte nog ta igen allt hon missat för hon toklekte med alla hela tiden.

   

Ossy och Golden Mikko de fortsatte med sina märkliga saker. Fast de har skoj.

   

Jag lekte en massa med Peggy och Rottis Amber. Jätteroligt att leka med Peggy igen.

   

Peggys husse har dolda talanger. Han är superduktig på att klia mej på magen. Var så skönt eftersom jag aldrig nånsin blir kliad.

   

Äsch då nu har tiden gått för fort igen, alla kompisar har gått sin väg. Men jag fick gott godis av Anne och önskade henne God jul.

   

Ossy han bad om sitt ben och la sej och tuggade. Jag gick till bilen och åkte hem. Somnade mycket gott när jag var hemma igen.

Nu är det bara att vänta på att det blir lördag igen. Nästa gång då ska vi ha fest på hundträffen. Ska fira att det är ett år sen vi började ha dessa helt underbara lördagar. Har hört talas om att det ska grillas korv och vara eld och en massa trevlig. Borde vara nästa lördag i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards