wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 november 2018

Supersöndag

Av Wilma Border collie - 25 november 2018 18:33

I går sa matte att idag skulle jag få en väldigt bra dag. Faktiskt så höll hon sitt löfte och den blev ännu bättre än vad som var planerat.

Sigrid och Micco med vidhängande matte kom och hämtade mej och matte.

   

Aha detta kommer att bi himla bra. Tror att det är så att vi ska få träffa Ossy. Om vi nu skulle missa honom så var det lika bra att lämna hälsningar.

   

Jaha ska jag ha sån tur att Ossy äntligen är hemma och vill umgås? Ser lite övergivet ut tycker jag.

   

Hittade den där enorma benknotan som Ossy brukar gömma. Funderade på om jag behövde den men inte idag. Den kanske jag kan tugga på nån annan dag.

   

Tjoho! Först hittade vi Ossyhusse och han hade den goda smaken att släppa ut Ossy från bilen. ÄNTLIGEN ska vi få umgås ordentligt.

   

Bäst att pussas rejält. Visst vi möttes igår men det var faktiskt evigheter sen vi umgicks ordentligt.

   

Lekte en del men jag tröttnar ganska snabbt. Matte har döpt om mej till Hormonhäxa, är jag inte alls jag bara doftar utsökt gott.

   

Hade en massa viktiga samtal med Ossy också. Vi hade väldigt mycket att prata om. Himla tur att jag får umgås med honom fast jag luktar gott.

   

Ossy har diverse märkliga intressen. Rulla i snö är ett av dom. Jag rullar inte i snö, bara på utvalt rådjursbajs och andra fläckar som doftar extra bra.

   

Balansera? Vi är på gungbrädan det räcker så se till att ge oss vårt godis nu!! Vi fick självklart.

   

Gick en kortare sväng i skogen. Matte hade pratat i telefonen men jag var upptagen med annat och lyssnade inte. Men hörde talas om att vi hade inte hur mycket tid som helst. Sånt brukar innebära mänskligt tråk så jag lyssnade inte.

   

Ossy fick sitt ben och vi skulle gå vidare. Jag drog för det var minsann en ekorre som kallade längre bort. När jag väl kom tillbaka blev jag kallade för döv hormonhäxa och dessutom koppelfånge.

   

Under min frånvaro hann Ossy käka upp sitt ben och kom och umgicks mer. Fast som vanligt blev han djupt deprimerad när matte sa att han skulle gå hem och att vi träffas mer nån annan dag.

   

På Heden så träffade vi Labrador Alice som rastade sin husse. Jag kände inte alls för att umgås, det kunde Sigrid och Micco sköta medan människorna pratade en massa tråk.

Var hemma en kort stund och sen skulle jag ut och åka nu skulle det där som orsakade tidsbristen göras.

   

Har hamnat i Eskilstuna. Kan du vara vänlig och öppna dörren?? Jag vet minsann vad som ska hända och det är bråttom.

   

Men varför står det en hund som ser ut som jag på andra sidan? Blev kallad för korkad hormonhäxa igen.

   

Allt ordnade sej mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam kom ut. Det där telefonsamtalet som jag inte lyssnade på var Oliver som ville att jag och matte skulle komma och hälsa på en stund. Nu ska vi gå och ha en massa skoj. Jag tog hand om Oliver, tänkte att matte kanske skulle klara sej själv ett par meter bort.

   

Gick till ett nytt ställe. Superbra med enorma gräsmattor där jag kunde springa massor och fort tillsammans med Oliver och Adam. Mycket skoj hade vi.

   

Hitade ett bord som jag var tvungen att prova. Bra bord för Oliver gav mej ost, mycket ost.

   

Adam gav mej också och mycket mer än jag nånsin får av matte. Borde alltid ha människovalpar tillgängliga när det är ost på gång.

   

Fortsatte att springa massor och fort. Adam är väldigt snabb för att vara människa.

   

Hade en massa skoj med en pinne också som de kastade till mej.

   

Så grävde matte i sina fickor och hittade min bästa boll, alltså blev det lek med den också.

   

Gick in i en liten skogsbacke och där hittade jag ytterligare ett bord. Lika bra det för det gav också ost.

   

Oliver han är nog släkt med Hulken för han bar runt på ett stort träd som om det inte vägde nånting.

   

Vi lekte inte bara utan vi umgicks en massa också. Människovalpar är väldigt bra på ett kela med mycket ensam hund.

   

Det där trädet det var minsann farligt. Jag morrade ordentligt åt det och blev kallade för larvig hormonhäxa. Men jag har aldrig sett ett sånt förut. Det är ett träd fullt med nappar som människovalpar slutat använda. Tydligen så hade både Oliver och Adam hängt sina gamla nappar där när de var små och skulle sluta med såna.

   

Bredvid farliga nappträdet så fanns det ett annat bort. Skitbord!! Jag kom inte upp på det. Trodde att jag skulle missa osten, men såg att Oliver och Adam inte fick nån. Tydligen vill inte människor ha ostbelöning.

   

Men jag har smarta människovalpar. De började bygga nåt så jag skulle kunna klättra upp. Släpade dit en massa gamla trädstammar.

   

Väldigt snällt av dom men jag avstod att klättra på det. Ungefär nu så började de prata om att gå och köpa glass.

   

Vi gick till en stor affär och de fick pengar av matte. Jag och matte väntade utanför och jag kollade av de där vagnarna som människor använder när de handlar mat.

   

Men vem är du och varför sitter du innanför dörren och passar hela affären? Märklig hund för den verkade inte vilja prata med mej. Dessutom satt den utan att vara bunden. Hade det varit jag så hade jag självklart gått efter matte in i affären.

   

Jaha slut på det roliga. Oliver och Adam har handlat och det är dags för mej att åka hem igen. Nu är jag en mycket trött hund, men vilken toppenbra dag jag fick. Tänker sova och drömma om den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards