wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 november 2018

Lite mer innan vintern koll

Av Wilma Border collie - 18 november 2018 18:37

Idag så skulle jag kolla en del på min Sörmlandsledsetapp. Lite sån där innan vintern koll, för kommer det snö då går det inte att komma dit, vägen plogas inte.

   

Hade tur för jag fick sällskap av Sigrid och Micco. Perfekt och det är mycket enklare att hålla koll på allt när vi är flera.

   

Den här lövhögen var extremt intressant. Vi luktade noga igenom den allihopa, människorna utan luktsinne begrep i vanlig ordning ingenting. Var minsann mycket intressanta dofter i den.

   

Gick till skärmskyddet. Först träffade vi en människa som hade sovit där i natt. Vandrade inte på Sörmlandsleden utan hade cyklat från Stockholm och idag skulle han fortsätta till Västerås. Blir väldigt många mil det

Märktes att det var helg för långt bort så hördes det både skott och skällande jakthundar. Himla tur att de inte får jaga precis här.

   

Sigridmatte kollade gästboken. Fanns inga hälsningar till oss och inte var det många som hade skrivit heller. Enligt matte har det varit ganska dåligt med vandrare i år.

   

Hörrni ska vi leka?

   

Nä kom fram till att vi inte hade nån lust med det. Micco studerade sjön.

   

Jag hade span på ett träd men inte fanns det nån trevlig Ekorre där inte. Tycker allt att de skulle komma och prata med mej. De har koll på min etapp när inte jag är där och vi skulle säkert kunna ha väldigt intressanta samtal.

   

Gick och kollade ett ställe som matte glömt att kolla i år. Men inte ett spår av några Svarta trumpetsvampar här inte. De har överhuvud taget växt dåligt i den här skogen i år.

   

Fast i den här stubben bor det nån. Syns hur denna nån håller koll på oss. Bra att skogen bevakas ordentligt.

   

Fortsatte och skulle kolla mer. Syns inte på bilden och ni kan vara glad att det inte är ljud till bilden. Kom sex idioter på crosscyklar och körde som om de var jagade av nåt riktigt farligt. Det är förbjudet att köra där eftersom det är reservat och människorna kunde väldigt mycket märkliga ord och annat som jag inte tänker upprepa.

   

Var väl ett förbaskat tjat1 Jag kommer, men jag var faktiskt tvungen att kolla om Ekorre var hemma. Mina Ekorrspan är viktiga, ni har inget att göra så det är bara att vänta tills jag är klar.

   

Sigrid kollade bäcken som i vanlig ordning hade alldeles för lite vatten.

   

Gick till sjön där Vattentjuven fortfarande härjar. De där marodörerna på crosshojarna hördes igen men nu åt samma håll som jägarna. Hoppas de träffade på riktigt förbannade jägare var det mildaste människorna önskade.

   

Jag satt och filosoferade ett tag på min mycket speciella plats i den här skogen. Mycket viktigt att utföra det precis här.

Sen var det dags att åka hem igen. Men nu vet jag att allt är okej i skogen här om snön kommer och hindrar nya besök.

   

Ute på eftermiddagsrunda. Råkade visst tappa bort alla mina kroppsdelar när jag skulle göra lite hundyoga på Heden.

   

För övrigt ska man akta sej där. Det springer runt en hemsk spökhund i skymningen med glödande ögon.

   

Fast jag lekte en stund med min boll. Var ett tag sen sist

I morgon väntar visst en massa passa bil för matte ska göra en massa tråk, men nåt skoj blir det säkert också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards