wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 november 2018

Spårat med alla mina bästa kompisar

Av Wilma Border collie - 12 november 2018 18:19

Ï dag blev det bra, alldeles så där som det ska vara.

Trodde först att jag skulle åka nånstans men så blev det inte.

   

Men titta här!!!!! Jag har minsann fått med mej Sigrid och Micco, deras matte skulle göra nåt och då fick de hänga med mej. Detta är precis som det ska vara, min flock är samlad.

   

Aha, det kommer att bli väldigt bra det här. Vi är fångar och matte tänker minsann överge oss. Men vi vet precis vad som är på gång.

   

Matte försvann och ägnade sej åt detta gå och skvätta blod omkring sej.

   

När vi blev befriade så ökade Sigrid sin vikt med ett par hundra kilo och gjorde allt för att få dra iväg på en gång. Men det fick hon inte för matte.

   

Vi skulle gå en sväng, men både Sigrid och Micco försökte dra iväg till spåret. Matte var förutseende och hade dom som koppelfångar för de skulle minsann få vänta en stund.

   

Hörrni, titta vem jag hittade!!!

   

Sigrid och Micco blev överlyckliga när de upptäckte att jag varit och hämtat allra bästa Ossy.

   

Självklart blev det en massa lek. Vi har inte lekt sen i lördags alltså alldeles för lång tid.

   

Micco utsåg sej till domare när jag och Ossy härjade som mest. Men han dömde till oavgjort mellan oss.

   

Detta firade vi med att dansa. Kanske ska söka till nån sån där hunddanstävling. Tror att jag och Ossy kommer att sopa banan med alla andra.

   

Efter massor med skoj lek så skvallrade Sigrid. Nu tänker vi minsann. Sekunden efter att matte tog denna bild så försvann Sigrid som ett rosa streck tätt följd av oss andra.

   

Jo nyss fanns det fyra hundar men det var då det. Här kan matte stå och känna sej ensam.

   

Hon hittade oss, för vi hade hittat spårslutet och var fullt upptagna med att städa. Massor med smarrig blodpudding fanns det.

   

Så var det då Ossy och hans mani på spår. Här går han det för andra gången.

   

När vi skulle gå tillbaka så tog han det en gång till. Här slarvas det inte med spåren precis.

   

Som om inte det räckte så drog han i väg och kollade att det inte lagts nåt nytt spår där han och jag spårade i förra veckan, men det fanns inget.

   

Kom på att vi skulle leka mer så det gick vi och gjorde ett tag,. Hade massor med skoj.

   

Alltså vi är allra bästa gänget vi fyra. Tänk så mycket skoj vi har tillsammans.

   

Så bad Ossy om sitt ben och Sigrid hittade konstiga saker vid hans dagis. Var rester av nån leksak som Ossy hade slaktat ordentligt.

   

På väg från Ossy så kollade jag den gamla timmertraven. Hittade svampar.

   

Jo beröm fick jag, var alldeles fullt med såna här Grönmusslingar, ingen matsvamp men vackra enligt matte.

   

Så drog vi rakt upp i skogen allihopa, den som tittar noga ser en svart skugga där.

   

Vi hade faktiskt upptäckt Inez som tydligen upptäckt oss och var på rymmen från sin människa.

   

Tänk Sigrid hade inget behov av att död henne idag heller. Väntade en bra stund men ingen människa kom och Inez skulle inte alls hänga med oss. Till slut så tröttnade hon och försvann igen.

   

Vi närmade oss de trafikerade vägarna och skulle bli koppelfångar. Men Sigrid hon hade helt andra planer. Var mycket viktigt att kolla under husen och en massa annat.

   

Fast till slut blev hon överlistad av matte och fånge,

   

Passerade Heden och då dök Inez upp igen, fast denna gång var hennes matte synlig långt bort.

   

Vi tiggde godis av Inezmatte.

Sen var det dags att lämna hem Sigrid och Micco till deras hemma.

Men jag hörde att i morgon ska vi ses igen. Tydligen ska vi åka nånstans där de inte har varit och matte är tveksam om jag har varit där, en av hennes bortglömda skogar ska besökas.

Låter som vi får en bra dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards