wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 november 2018

Blev inte den tråkdag jag trodde

Av Wilma Border collie - 11 november 2018 18:22

Söndag alltså inget åka till nån av mina bra skogar. Alldeles för stor risk att det skulle vara en massa jägare i dom. Trodde att det skulle bli en tråkdag.

Men när jag skulle ut så gick matte till det där gathörnet som mobilen döpt till Garderoben fast i dag heter det tydligen Göteborg enligt mobilen. Det händer ganska ofta att matte hotar mobilen med dödsstraff när den ändrar saker efter eget tycke.

   

Titta vad jag hittade!!! Sigrid och Micco skulle minsann hänga med mej. Perfekt då slapp jag dra runt ensam och övergiven.

   

Blev tvärnit på Heden. Snälla Ekorre du kan väl komma ner och prata med mej? Du vet jag vill fortfarande få närkontakt och jag lovar att jag ska inte skada dej. Tänker bara umgås.

   

Eländiga asociala typ! Den skymtar uppe bland grenarna och inte ville den prata med mej inte.

   

Gick till sjön istället. Fick fart på Sigrid och Micco så vi lekte en massa. Mycket skoj hade vi.

   

Jag och Sigrid provade olika bord. Tänkte att det kanske var olika lönsamhet. Men det var det inte, samma belöning oavsett vilket bord vi befann oss på.

   

Passade på att kolla sjön. Fortfarande alldeles för lite vatten, men det var i allafall som vanligt gott och svalkade tassarna.

   

Fortsatte på spårvägen där jag och Micco kunde vara på fria tassar medan Sigrid fick vara koppelfånge. Hon har ett ställe där som hon anser att det är hennes hundliga rättighet att alltid stika på. Jag testade stenarna. Brukar ge godis. Gjorde de i dag också.

   

Så skulle vi ta en sväng i skogen. Måste ha koll så allt är i sin ordning i den.

   

Hade inte hänt nåt av värde, men vi hittade ett blommande ostträd. Såna måste skördas så vi tog hand om allt.

   

Sigrids åsikt om hur man balanserar på en fallen björk. Hon kan mycket bättre om hon vill men i dag passade det inte alls.

   

Micco var duktigare för han hade i alla fall alla fyra tassarna på två olika träd.

   

Fast Sigrid visade framtassarna som svamphund. Hon hittade faktiskt kantareller.

   

Va Sigrid hittat?? Men vi behöver faktiskt belöning alla tre, vi hjälpte Sigrid fast du inte såg det.

   

Här är Sigrids fynd, men de är kvar i skogen. Tre stycken räcker inte till nånting.

   

Ägnade oss åt en massa trevligt spring när vi kom ut på vägen igen. Mycket roligare att springa i flock.

   

Otroligt, det fanns ost på den här stenen. Faktiskt allra första gången vi hittar här fast vi passerar den ganska ofta.

 

Hittade intressanta dofter som jag och Micco diskuterade ordentligt. 

   

Gick vidare och då träffade vi Primo och Mezzo. Sigrid pratade en del med Primo. De var med en stund i går men då var det så mycket hundar att vi knappt hann hälsa.

   

Micco och Mezzo hade en del att prata om också. Alltid trevligt att träffa kompisar så här.

   

Så kom Dvärgschnauzer Åke också. Kändes nästan som hundträff i miniatyr en stund. Mycket trevligt en sån här halvtrist dag.

   

Så där ja, hann bara skiljas från dom så träffade vi Loke också. Micco älskar honom och blev alldeles överlycklig. Fast de kunde inte leka där mitt på gatan. Kommer säkert fler tillfällen.

Gick hemåt men hörde att Sigrid och Micco ska tydligen hänga med mej ett par timmar i morgon, låter mycket trevligt. Tror matte planerar nåt som vi gillar.

Mest haft tråkigt resten av dagen medan matte gjort en massa tråk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards