wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 november 2018

Rekordlördag

Av Wilma Border collie - 10 november 2018 18:19

Äntligen lördag igen! Tog som vanligt alldeles för många dagar innan det var dags.

   

Så på plats men var sjutton är Ossy nånstans? Tänk om vi blir alldeles själv här jag, Sigrid och Micco??

   

Ingen fara efter en liten stund så kom Ossy, han hade tydligen varit nåt ärende på sitt dagis. Jag mötte honom självklart har inte setts sen i torsdags.

   

Lika bra att vi kollar varandras tänder. Vi enades om att vi båda har mycket vackra tänder i alldeles perfekt skick.

   

Jag berättade en del skoj för Ossy, som att jag var och shoppade mer ben åt honom igår. Ni ser väl hans lyckliga gapskratt över den nyheten?

   

Så lekte vi en massa såna där skoj lek med brottning och tacklingar.

   

Titta det kommer nån, bäst vi möter.

   

Labrador Alice kom och ville självklart umgås med oss.

   

Micco bestämde sej för att Alice kunde vara en bra kompis så de lekte tillsammans en stund.

   

Vi blir inte ensamma för nu kommer det ännu fler kompisar. Perfekt nu blir det så där superroligt igen.

   

Massor med lek naturligtvis. Vi har inte lekt tillsammans på en hel vecka och det är väldigt lång tid det

   

Ossy och Golden Mikko tränade på nån dans tillsammans. Vi har inga som helst problem med att sysselsätta oss.

   

Kom en ny hund igen. En trevlig pudel som bekantade sej med Herman. Blev snabbt kompis med oss allihopa.

   

Inez kom också och för en gångs skulle så passade det Sigrid att hälsa på henne utan att hon uttalade dödshot mot Inez. Undrens tid är inte förbi.

   

Hade en diskussion med Rottis Amber, Golden Micco, och Sansa om vad vi skulle hitta på. Gäller att vi alla är överens.

   

En massa skoj lek blev det. Så roligt detta att kunna vara ett helt gäng som leker.

   

Jag och Amber lekte en del med Rick också. Vet inte varför han la sej på marken mitt i leken.

   

Sigrid och Micco hittade ett par andra Jack russel som är med i bland. De bildade ett alldeles eget gäng.

   

Men nu kommer det ännu flera. Alltså det kom hundar hela tiden. Människorna räknade in ett nytt rekord. Vi var sammanlagt 31 hundar i dag, så många har vi aldrig varit förut.

   

Dags för planering igen. Gäller att alla är överens om vad vi ska göra.

   

Blev en massa mer spring och lek, alla leker med alla och har så himla skoj.

   

Sansa har jag inte träffat på ett par veckor. Henne gillar jag så vi hade massor med skoj ihop.

   

Ossyhusse hade minsann godis och det upptäckte ett helt gäng hundar. Gäller att hålla sej framme för att få ny energi så man orkar hålla i gång ännu mer.

   

Jag lekte en del med Rick och Inez också. Gnaska länge sen jag lekte med de två tillsammans.

   

Den här valpen var också på sitt första besök. Sigrid nedlät sej till att hälsa utan att svära. Hörde hur matte började planera hundnappning.

   

Helt plötsligt tog matte fram osttuben. Nu gäller det att hålla sej framme. Ossy han försökte som vanligt suga ut innehållet medan Alice. Mimmi och jag väntade på vår tur. Vi fick självklart för Ossy lyckades aldrig tömma hela tuben.

   

Den där supersöta valpen (som matte inte hundnappade) kom på att det ar nog skoj att leka och började bjuda in till lek.

   

Vinthunden lekte massor med en annan kompis. Alltså på våra träffar är som sagt alla vänner med alla och vi har så skoj.

   

Kom på att jag inte hade presenterat mej ordentligt för valpen så det gjorde jag. Mycket trevlig var den, hoppas vi träffas fler gånger.

   

Blött och lerigt var det. Detta är mattes byxben och tröja, kan meddela att jackan var mer lerfärgad än röd. Strunt samma, det finns tvättmedel och tvättmaskin och en massa lyckliga skitiga hundar då blir man som människa också lerig.

   

När alla började åka hem så skulle vi fika hos Ossy. Fast Ossyhusse fångade oss alla i en handduk, det var visst det där med leriga hundar. Märkligt att de leriga människorna inte behövde använda handduken.

   

Sigrid hon lekte Prinsessan på ärten och låg på kuddar. Jag somnade på golvet en stund.

   

Ossy han visade en del av de konster han kan. Det är massor med såna han kan göra.

Sen var det dags att bege oss hem igen. Hemma så åt jag lite och sen sov jag gott innan jag gick på en trist eftermiddagsrunda.

Undrar om det är lördag snart igen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards